Studia na YouTube - case study

Studia na YouTube - case study

Brief.pl / Inspiracje

Uczelnie wyższe wiedzą, że potencjalnych studentów najlepiej szukać w sieci. Jest to bardzo duża grupa, która codziennie korzysta z YouTube. Właśnie ten kanał komunikacji postanowiła wykorzystać Wyższa Szkoła Logistyki. My natomiast zajęliśmy się prowadzeniem kampanii wideo.

-

Według danych Megapanel z grudnia 2013 r. 3,6 mln osób (grupa wiekowa 16-24) każdego dniakorzysta z YouTube. Natomiast badania agencji Think Kong z czerwca 2014 wykazały, że 2,3 mln Polaków, szczególnie tych w grupie wiekowej 18-24, nigdy nie ogląda telewizji. Zatem najlepiej dotrzeć do nich poprzez wideo i wykorzystując kampanię reklamową na YouTube.

Wyższa Szkoła Logistyki z Poznania postawiła sobie za cel kampanii wyjaśnienie pojęcia „logistyka” w gospodarce i życiu codziennym. Miało to wzbudzić zainteresowania tą dziedziną i w efekcie zachęcić do rozpoczęcia studiów na WSL. Spot w precyzyjny sposób pokazał logistykę w codziennych sytuacjach - na drogach, w pracy, w domu, a nawet w naturze.

Kampania wideo na YouTube trwała miesiąc. Ruszyła przed wakacjami 13 czerwca 2014, po maturach, ale jeszcze przed gorącym sezonem wakacyjnym. Zakończyła się 15 lipca. 30-sekundowy spot skierowaliśmy do ludzi młodych (grupa wiekowa 18-24), przebywających na obszarze woj. wielkopolskiego i zainteresowanych dalszą edukacją. Użyliśmy formatu reklamy pomijalnej po 5 sekundach wyświetlania, za którą reklamodawca płaci tylko w przypadku pełnego obejrzenia spotu przez widza.

Wyniki

Okazało się, że charakter spotu (kreacją zajęła się firma Studio SOHO) oraz odpowiednie kierowanie na odbiorcę dało bardzo dobre wyniki. Reklamę Wyższej Szkoły Logistyki wyświetlono 377.379 razy, w tym pełnych (płatnych) obejrzeń było aż 75.475. Spot uzyskał 66.532 unikalnych użytkowników, którzy 5.821 razy kliknęli w reklamę i przeszli na stronę internetową szkoły. Niewielkim kosztem uczelnia dotarła do wybranych użytkowników YouTube, pokazując im konkretną ofertę za pomocą reklamy wideo. Nasz klient, czyli Wyższa Szkoła Logistyki, był bardzo zadowolony z wyników kampanii.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.