Studia na YouTube - case study

Studia na YouTube - case study

Brief.pl / Inspiracje

Uczelnie wyższe wiedzą, że potencjalnych studentów najlepiej szukać w sieci. Jest to bardzo duża grupa, która codziennie korzysta z YouTube. Właśnie ten kanał komunikacji postanowiła wykorzystać Wyższa Szkoła Logistyki. My natomiast zajęliśmy się prowadzeniem kampanii wideo.

-

Według danych Megapanel z grudnia 2013 r. 3,6 mln osób (grupa wiekowa 16-24) każdego dniakorzysta z YouTube. Natomiast badania agencji Think Kong z czerwca 2014 wykazały, że 2,3 mln Polaków, szczególnie tych w grupie wiekowej 18-24, nigdy nie ogląda telewizji. Zatem najlepiej dotrzeć do nich poprzez wideo i wykorzystując kampanię reklamową na YouTube.

Wyższa Szkoła Logistyki z Poznania postawiła sobie za cel kampanii wyjaśnienie pojęcia „logistyka” w gospodarce i życiu codziennym. Miało to wzbudzić zainteresowania tą dziedziną i w efekcie zachęcić do rozpoczęcia studiów na WSL. Spot w precyzyjny sposób pokazał logistykę w codziennych sytuacjach - na drogach, w pracy, w domu, a nawet w naturze.

Kampania wideo na YouTube trwała miesiąc. Ruszyła przed wakacjami 13 czerwca 2014, po maturach, ale jeszcze przed gorącym sezonem wakacyjnym. Zakończyła się 15 lipca. 30-sekundowy spot skierowaliśmy do ludzi młodych (grupa wiekowa 18-24), przebywających na obszarze woj. wielkopolskiego i zainteresowanych dalszą edukacją. Użyliśmy formatu reklamy pomijalnej po 5 sekundach wyświetlania, za którą reklamodawca płaci tylko w przypadku pełnego obejrzenia spotu przez widza.

Wyniki

Okazało się, że charakter spotu (kreacją zajęła się firma Studio SOHO) oraz odpowiednie kierowanie na odbiorcę dało bardzo dobre wyniki. Reklamę Wyższej Szkoły Logistyki wyświetlono 377.379 razy, w tym pełnych (płatnych) obejrzeń było aż 75.475. Spot uzyskał 66.532 unikalnych użytkowników, którzy 5.821 razy kliknęli w reklamę i przeszli na stronę internetową szkoły. Niewielkim kosztem uczelnia dotarła do wybranych użytkowników YouTube, pokazując im konkretną ofertę za pomocą reklamy wideo. Nasz klient, czyli Wyższa Szkoła Logistyki, był bardzo zadowolony z wyników kampanii.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.