wp - grudzien 2016

Połączenia świata mody i technologii

Połączenia świata mody i technologii

Brief.pl / Patronaty

Trzy dni, 30 mentorów, 54 godziny na wykonanie zadania i warsztaty user experience – to wszystko przed uczestnikami wydarzenia „Startup Weekend Fashion&Tech Poznań”, które już w najbliższy piątek, 26 września, ruszy w stolicy Wielkopolski. Po raz pierwszy zbierze się tu grono osób pracujących na co dzień w różnych branżach: 
w modzie, w biznesie czy w dziedzinie nowych technologii, by we wspólnym gronie, choć w podziale na małe grupy, wymyślać nowe rozwiązania, które będzie można wdrożyć w branży modowej. Jest o co rywalizować - zwycięski zespół weźmie udział 
w finale Global Fashion Battle, który odbędzie się w październiku w ramach Art and Fashion Forum w Starym Browarze.

-

Ponad setka zarejestrowanych uczestników warsztatów ma przed sobą 54 godziny intensywnych prac projektowych, których efektem ma być niepowtarzalny projekt łączący modę z nowymi technologiami. Nad ich działaniami czuwać będzie 30 mentorów – uznanych autorytetów ze świata designu, mody i technologii, a w jury konkursu zasiądą inwestorzy, poszukujący nowych talentów i rozwiązań.

Startup Weekend Fashion&Tech Poznań to inicjatywa skierowana przede wszystkim do osób działających w obszarze fashion i nowych technologii, ale również do entuzjastów nie kierujących się jak dotąd konkretnym pomysłem czy biznesplanem. To także wyjątkowa okazja dla młodych przedsiębiorców, mogących przy tej okazji  nawiązać biznesowe kontakty oraz  zyskać fundusze
na rozwój swoich pomysłów. 

Wydarzenie składa się z dwóch etapów. Pierwszy z nich to prezentacja koncepcji i budowa zespołów. Druga cześć to prototypowanie. W trakcie 48 godzin warsztatów zespoły mogą korzystać z wiedzy i doświadczenia mentorów branżowych. Maraton twórczy zakończy się powstaniem projektów, przedłożonych jury. Inwestorzy i eksperci z dziedziny nowych technologii będą oceniali ich innowacyjność, walory techniczne i graficzne, funkcjonalność oraz dostosowanie do potrzeb odbiorców. 

Wśród mentorów znajdziemy sporo znanych nazwisk ze świata mody czy designu. Zespołom pomagać będą m.in. światowej sławy designer Oskar Zięta, znana projektantka biżuterii Anna Orska, Marta Kowalska redaktor naczelna Elle.pl, czy osoby związane z nowoczesnymi technologiami: Magdalena Wysocka reprezentująca Google, Wojciech Czajkowski z PayU Poland oraz Dariusz Knopiński z Allegro Group. Grono mentorów liczy aż 30 osób z Polski i z zagranicy.

-To z pewnością spore wyzwanie dla uczestników. Spotykają się w takim gronie po raz pierwszy, a niemal  każdy z nich przychodzi przecież z pomysłem, ideą którą chce zrealizować. Wszyscy mają równe szanse, więc muszą wypracować reguły współpracy, zbudować zespół i przygotować wspólnie fundamenty startupu, prototyp usługi, narzędzia, czy serwisu. Reguły są ściśle określone. Zadaniem mentorów natomiast będzie doradztwo i pomoc w urealnieniu marzeń uczestników – mówi Paulina Skrzypińska, organizator wydarzenia.

Wyniki zostaną ogłoszone w niedzielę 28 września. Zwycięski zespół, oprócz nagrody, otrzyma także niepowtarzalną okazję udziału w finale „pojedynku startupów” Global Fashion Battle – najlepszych zespołów wybranych spośród uczestników Startup Weekend’ów organizowanych w 5 miastach na świecie: Londynie, Mediolanie, Paryżu, Nowym Jorku i Poznaniu.

- Wydarzeniem jest bardzo duże, co pokazuje, że wciąż jest potrzeba organizowania spotkań łączących kreatywnych ludzi z pasją, inwestorów i ekspertów do których często nie można się umówić przez kilka miesięcy – mówi Kamila Górczyńska-Żyżkowska, organizator wydarzenia – Cieszy nas także ogromne zainteresowanie firm i organizacji, czynnie wspierających nasz projekt. Pomagają nam m.in. Microsoft, MasterCard, Urząd Miasta Poznania, a także SpeedUp Group, WallaLabs i ChigoDesign. Gospodarzem imprezy jest Stary Browar, który zaprosił Startup Weekend Fashion & Tech Poznań do swoich pięknych wnętrz – dodaje.

Zespół Startup Weekend Fashion&Tech Poznań wspierają zarówno międzynarodowe koncerny, jak i mniejsze firmy, które zawsze chętnie angażują się w wydarzania organizowane przez społeczność startupową, a bez których najbliższe spotkanie nie byłoby możliwe. Złotym Partnerem Startup Weekend są: Allegro, Payu, Showroom, Digital Technologies, EIT ICT Labs, Huge Thing. Srebrni Partnerzy to: Omni3D, PizzaPortal.pl, Qpony.pl, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, Pixers, Legimi, Poznański Park Technologiczno- Przemysłowy, IDZ International Design Center Berlin, Unizeto Technologies, Lucas GSM, Biuro 56, KsyKsy, One Press, Estimote, BusinessLink, RedSky Starter, Ten Moment.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.