Ostra rywalizacja marketów budowlanych

Ostra rywalizacja marketów budowlanych

Brief.pl / Aktualności

Podobnie jak w świecie przyrody, tak samo w realiach biznesowych przetrwać mogą tylko najsilniejsi. O tym, jak bardzo wyniszczająca potrafi być konkurencja z innymi potentatami rynkowymi, przekonały się ostatnio markety budowlane.

-

Ceny materiałów budowlanych przez ostatnie lata stale rosną. Dotkliwie odczuwają to nie tylko konsumenci, ale także cały rynek zajmujący się nieruchomościami. Główny wpływ w Polsce miało na to podniesienie stawki VAT. Jednak nie tylko w kraju nad Wisłą sektor sklepów budowlanych został mocno przetrzebiony przez zdecydowaną i pozbawioną skrupułów rywalizację handlową.

Największym echem na rynku odbiła się upadłość niemieckiego Praktikera, obecnego w Polsce od 1997 roku. Wraz z jej ogłoszeniem i zamknięciem sklepów w Niemczech na sprzedaż wystawione zostały 24 placówki w granicach naszego kraju i aż 27 marketów w Rumunii. Lokalne spółki przejęły kontrolę także nad 9 bułgarskimi i 4 ukraińskimi sklepami. Z kolei w Turcji logo i udziały Praktikera odchodzą już do lamusa. Pozostały jedynie spółki funkcjonujące w Grecji i na Węgrzech.

Rynkowa bessa ominęła europejską sieć supermarketów dekoracyjno-budowlanych – Bricomarché (posiadająca w naszym państwie 100 sklepów, głównie w miastach liczących do 50 tysięcy mieszkańców), w kraju nad Wisłą prowadzona przez niezależnych przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie Muszkieterów. Mniej szczęścia miał niestety jej odpowiednik powstały także na francuskiej ziemi- zasłużona marka Bricostore. Ten gigant znad Sekwany zmuszony był sprzedać swych 13 placówek rozlokowanych w Rumunii. Nabywcą stała się firma Kingsfisher, będąca właścicielem innego potentata tej gałęzi przemysłu – Castoramy.

Prężnie funkcjonująca Castorama otworzyła w całej Europie Wschodniej 120 supermarketów. Ustępuje miejsca wyłącznie marce Obi, która w tym regionie prowadzi 140 placówek, a w samych Niemczech, skąd się wywodzi, jest ich aż 331. Dobrze prosperuje także austriacki bauMax – firma ta może pochwalić się 96 hipermarketami rozsianymi na wschodzie Europy, chociaż nie dotarła póki co do Polski. Następna w rankingu jest sieć Leroy Merlin, która zarządza 60 sklepami.

Markety budowlane muszą się także mierzyć ze wzrastającą konkurencją ze strony hurtowni i sklepów internetowych, często oferujących dowóz zamówionego towaru do domu. Wiadomym jest, że w składach budowlanych i hurtowniach sprzedaż detaliczna nie ma racji bytu, aczkolwiek stają się one coraz bardziej ,,tolerancyjne” jeśli chodzi o minimalną wielkość zamówienia. Coraz większą estymą cieszą się specjalistyczne sklepy internetowe. Bez wychodzenia z domu możemy zamówić lub zarezerwować towar, porównując przy tym ceny dostępne u rywali handlowych.

Walka o klienta jest wobec tego zaciekła, a upadek prężnie dotychczas działających przedsiębiorstw, takich jak Praktiker stanowi „papierek lakmusowy” ostrej rywalizacji w branży budowlanej. Kurz bitewny batalii o jak najwyższą sprzedaż nie opada. Przetrwają tylko najdzielniejsi - ich los spoczywa w rękach nabywców towarów.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.