Kiedy najlepiej publikować posty?

Kiedy najlepiej publikować posty?

Brief.pl / Wiedza

Sotrender Research Insight: znajdź swój czas publikowania postów na Facebooku.

-

Rok temu wyjaśnialiśmy, że każda marka powinna ustalić indywidualne godziny publikowania wpisów w zależności od charakteru branży, w której operuje, a także przyzwyczajeń konsumentów. Tłumaczyliśmy wówczas, że godzina publikacji posta jest nierozerwalnie związana z liczbą aktywności, jakie ten wywołuje. Ponieważ różni konsumenci korzystają z Facebooka w różnych godzinach, warto dywersyfikować czas dodawania wpisów tak, aby jak najwięcej użytkowników mogło te wpisy zobaczyć. Mamy świadomość, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy na Facebooku nastąpiło wiele zmian. Inaczej liczony jest Edge Rank, w wyniku czego drastycznie obniżył się zasięg organiczny postów, a dla większości stron spadło także znaczenie zasięgu wirusowego. Coraz więcej profili decyduje się na płatną promocję, a w niektórych sytuacjach przeznaczany na reklamę postów budżet powoduje, że wyświetlają się one w News Feedach dłużej, dzięki czemu wydłuża się także czas, w którym angażują użytkowników. Znaczna część profili nie decyduje się jednak na płatną promocję lub korzysta z niej bardzo rzadko. Wówczas odpowiedni dobór pory komunikacji zyskuje kluczowe znaczenie. Dlatego też gorąco zachęcaliśmy administratorów stron do zerwania z nawykiem postowania głównie w czasie roboczym, czyli między godz. 9 a 17. Czy udało się nam ich przekonać?

Jak widać na poniższym wykresie – niespecjalnie. Aktywność administratorów polskich stron komercyjnych nadal skupia się w ciągu tradycyjnych godzin pracy. Najwięcej postów ukazuje się między godz. 9 a 16, a zdecydowanie najpopularniejszą godziną publikowania, tak samo jak przed rokiem, jest godz. 10. Wiele postów jest publikowanych także o 11 i 12, a ich liczba spada w porze lunchowej, by ponownie wzrosnąć pod koniec tradycyjnego czasu pracy, czyli w okolicach godz. 15. Wyraźna tendencja spadkowa zaczyna się w momencie opuszczenia biur, około godz. 16. Wieczorem liczba postów na chwilę jeszcze wzrasta, by w końcu około godz. 21 zacząć się pokaźnie zmniejszać. Analogiczna sytuacja miała miejsce w lipcu 2013 r. Tym razem analizie poddaliśmy posty opublikowane na Facebooku przez ponad 4 tys. polskich stron komercyjnych w okresie 1 – 31 sierpnia 2014 r. W międzyczasie stale poszerzaliśmy naszą bazę profili, a jednak wyniki są cały czas podobne.


Jak się okazuje, administratorzy stron z poszczególnych kategorii starają się docierać do swoich grup docelowych poprzez odpowiedni wybór czasu komunikacji. Dane mówią jednak same za siebie. Tak jak przed rokiem, wtedy, kiedy użytkownicy Facebooka są najbardziej aktywni, ukazuje się najmniej postów. Dysproporcja co prawda powoli się zmniejsza, nadal jednak wniosek jest jeden: warto dodawać wpisy również wieczorami. Wieczorna aktywność użytkowników sprawia, że Facebook może im pokazać więcej treści niż w porach, w których jest aktywnych mniej osób. To z kolei wpływa na słabszą konkurencję między publikowanymi treściami i związaną z tym większą szansą naszych publikacji na osiągnięcie dobrych wyników pod względem zasięgu. Co więcej posty publikowane po godzinie 22 mają dużą szansę być obecnymi w News Feedach użytkowników jeszcze przy porannej wizycie na Facebooku.


Źródło: Sotrender

::

Photo: © AMATHIEU - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?