Kiedy najlepiej publikować posty?

Kiedy najlepiej publikować posty?

Brief.pl / Wiedza

Sotrender Research Insight: znajdź swój czas publikowania postów na Facebooku.

-

Rok temu wyjaśnialiśmy, że każda marka powinna ustalić indywidualne godziny publikowania wpisów w zależności od charakteru branży, w której operuje, a także przyzwyczajeń konsumentów. Tłumaczyliśmy wówczas, że godzina publikacji posta jest nierozerwalnie związana z liczbą aktywności, jakie ten wywołuje. Ponieważ różni konsumenci korzystają z Facebooka w różnych godzinach, warto dywersyfikować czas dodawania wpisów tak, aby jak najwięcej użytkowników mogło te wpisy zobaczyć. Mamy świadomość, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy na Facebooku nastąpiło wiele zmian. Inaczej liczony jest Edge Rank, w wyniku czego drastycznie obniżył się zasięg organiczny postów, a dla większości stron spadło także znaczenie zasięgu wirusowego. Coraz więcej profili decyduje się na płatną promocję, a w niektórych sytuacjach przeznaczany na reklamę postów budżet powoduje, że wyświetlają się one w News Feedach dłużej, dzięki czemu wydłuża się także czas, w którym angażują użytkowników. Znaczna część profili nie decyduje się jednak na płatną promocję lub korzysta z niej bardzo rzadko. Wówczas odpowiedni dobór pory komunikacji zyskuje kluczowe znaczenie. Dlatego też gorąco zachęcaliśmy administratorów stron do zerwania z nawykiem postowania głównie w czasie roboczym, czyli między godz. 9 a 17. Czy udało się nam ich przekonać?

Jak widać na poniższym wykresie – niespecjalnie. Aktywność administratorów polskich stron komercyjnych nadal skupia się w ciągu tradycyjnych godzin pracy. Najwięcej postów ukazuje się między godz. 9 a 16, a zdecydowanie najpopularniejszą godziną publikowania, tak samo jak przed rokiem, jest godz. 10. Wiele postów jest publikowanych także o 11 i 12, a ich liczba spada w porze lunchowej, by ponownie wzrosnąć pod koniec tradycyjnego czasu pracy, czyli w okolicach godz. 15. Wyraźna tendencja spadkowa zaczyna się w momencie opuszczenia biur, około godz. 16. Wieczorem liczba postów na chwilę jeszcze wzrasta, by w końcu około godz. 21 zacząć się pokaźnie zmniejszać. Analogiczna sytuacja miała miejsce w lipcu 2013 r. Tym razem analizie poddaliśmy posty opublikowane na Facebooku przez ponad 4 tys. polskich stron komercyjnych w okresie 1 – 31 sierpnia 2014 r. W międzyczasie stale poszerzaliśmy naszą bazę profili, a jednak wyniki są cały czas podobne.


Jak się okazuje, administratorzy stron z poszczególnych kategorii starają się docierać do swoich grup docelowych poprzez odpowiedni wybór czasu komunikacji. Dane mówią jednak same za siebie. Tak jak przed rokiem, wtedy, kiedy użytkownicy Facebooka są najbardziej aktywni, ukazuje się najmniej postów. Dysproporcja co prawda powoli się zmniejsza, nadal jednak wniosek jest jeden: warto dodawać wpisy również wieczorami. Wieczorna aktywność użytkowników sprawia, że Facebook może im pokazać więcej treści niż w porach, w których jest aktywnych mniej osób. To z kolei wpływa na słabszą konkurencję między publikowanymi treściami i związaną z tym większą szansą naszych publikacji na osiągnięcie dobrych wyników pod względem zasięgu. Co więcej posty publikowane po godzinie 22 mają dużą szansę być obecnymi w News Feedach użytkowników jeszcze przy porannej wizycie na Facebooku.


Źródło: Sotrender

::

Photo: © AMATHIEU - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.