Kiedy najlepiej publikować posty?

Kiedy najlepiej publikować posty?

Brief.pl / Wiedza

Sotrender Research Insight: znajdź swój czas publikowania postów na Facebooku.

-

Rok temu wyjaśnialiśmy, że każda marka powinna ustalić indywidualne godziny publikowania wpisów w zależności od charakteru branży, w której operuje, a także przyzwyczajeń konsumentów. Tłumaczyliśmy wówczas, że godzina publikacji posta jest nierozerwalnie związana z liczbą aktywności, jakie ten wywołuje. Ponieważ różni konsumenci korzystają z Facebooka w różnych godzinach, warto dywersyfikować czas dodawania wpisów tak, aby jak najwięcej użytkowników mogło te wpisy zobaczyć. Mamy świadomość, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy na Facebooku nastąpiło wiele zmian. Inaczej liczony jest Edge Rank, w wyniku czego drastycznie obniżył się zasięg organiczny postów, a dla większości stron spadło także znaczenie zasięgu wirusowego. Coraz więcej profili decyduje się na płatną promocję, a w niektórych sytuacjach przeznaczany na reklamę postów budżet powoduje, że wyświetlają się one w News Feedach dłużej, dzięki czemu wydłuża się także czas, w którym angażują użytkowników. Znaczna część profili nie decyduje się jednak na płatną promocję lub korzysta z niej bardzo rzadko. Wówczas odpowiedni dobór pory komunikacji zyskuje kluczowe znaczenie. Dlatego też gorąco zachęcaliśmy administratorów stron do zerwania z nawykiem postowania głównie w czasie roboczym, czyli między godz. 9 a 17. Czy udało się nam ich przekonać?

Jak widać na poniższym wykresie – niespecjalnie. Aktywność administratorów polskich stron komercyjnych nadal skupia się w ciągu tradycyjnych godzin pracy. Najwięcej postów ukazuje się między godz. 9 a 16, a zdecydowanie najpopularniejszą godziną publikowania, tak samo jak przed rokiem, jest godz. 10. Wiele postów jest publikowanych także o 11 i 12, a ich liczba spada w porze lunchowej, by ponownie wzrosnąć pod koniec tradycyjnego czasu pracy, czyli w okolicach godz. 15. Wyraźna tendencja spadkowa zaczyna się w momencie opuszczenia biur, około godz. 16. Wieczorem liczba postów na chwilę jeszcze wzrasta, by w końcu około godz. 21 zacząć się pokaźnie zmniejszać. Analogiczna sytuacja miała miejsce w lipcu 2013 r. Tym razem analizie poddaliśmy posty opublikowane na Facebooku przez ponad 4 tys. polskich stron komercyjnych w okresie 1 – 31 sierpnia 2014 r. W międzyczasie stale poszerzaliśmy naszą bazę profili, a jednak wyniki są cały czas podobne.


Jak się okazuje, administratorzy stron z poszczególnych kategorii starają się docierać do swoich grup docelowych poprzez odpowiedni wybór czasu komunikacji. Dane mówią jednak same za siebie. Tak jak przed rokiem, wtedy, kiedy użytkownicy Facebooka są najbardziej aktywni, ukazuje się najmniej postów. Dysproporcja co prawda powoli się zmniejsza, nadal jednak wniosek jest jeden: warto dodawać wpisy również wieczorami. Wieczorna aktywność użytkowników sprawia, że Facebook może im pokazać więcej treści niż w porach, w których jest aktywnych mniej osób. To z kolei wpływa na słabszą konkurencję między publikowanymi treściami i związaną z tym większą szansą naszych publikacji na osiągnięcie dobrych wyników pod względem zasięgu. Co więcej posty publikowane po godzinie 22 mają dużą szansę być obecnymi w News Feedach użytkowników jeszcze przy porannej wizycie na Facebooku.


Źródło: Sotrender

::

Photo: © AMATHIEU - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.