Jesteśmy lojalni kawiarniom sieciowym

Jesteśmy lojalni kawiarniom sieciowym

Brief.pl / Wiedza

Znacząco zwiększyła się liczba klientów kawiarni sieciowych, którzy deklarują, że odwiedzają tylko kawiarnie jednej sieci. Przy wyborze kawiarni sieciowej kierujemy się smakiem kawy i napojów. Najpopularniejszą kawą jest latte, coraz częściej też klienci kawiarni sieciowych zamawiają też ciastka. Starbucks po raz pierwszy został najbardziej znaną kawiarnią sieciową – wynika z raportu Cafe Monitor 2014 ARC Rynek i Opinia.

-

W porównaniu z ubiegłym rokiem o 13 punktów procentowych wzrósł odsetek kawoszy, którzy przyznają, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedzili tylko jedną sieć kawiarni.

Czy w ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedził(a) Pan/Pani kawiarnie różnych sieci czy jednej?

kawiarnie sieciowe raport

Źródło: Cafe Monitor 2014, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2014

 kawairnie sieciowe raport

Źródło: Cafe Monitor 2014, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2014

- Powyższe wyniki świadczą o tym, że Polacy – klienci kawiarni sieciowych – są coraz bardziej lojalni w stosunku do swojej ulubionej sieci kawiarni. Wprawdzie nadal ponad połowa klientów przyznaje, że odwiedza różne kawiarnie, jednak odsetek osób wybierających jedną sieć systematycznie rośnie. Z pewnością jest to przynajmniej w części zasługą programów lojalnościowych i punktowych, realizowanych obecnie przez wiele sieci – mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia.

Najbardziej znaną – wskazywaną spontanicznie – marką kawiarni sieciowych jest Starbucks, który wyprzedził dotychczasowego lidera – Coffeeheaven – o 2 punkty procentowe.

 

Najbardziej znane sieci kawiarni (TOP 5)

 

Źródło: Cafe Monitor 2014, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2014

- W ciągu ostatniego roku widać wyraźny wzrost znajomości spontanicznej w zasadzie wszystkich topowych marek kawiarnianych. Niekwestionowanym liderem zestawienia jest na pewno Starbucks, którego znajomość spontaniczna wzrosła o 15 punktów procentowych. Na uwagę zasługuje również marka Coffeheaven, która mimo przejęcia przez Costa Coffee utrzymała wysoką znajomość. Jej nowy właściciel – Costa Coffee również systematycznie buduje swoja rozpoznawalność, która w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła ponad dwukrotnie. Kolejny rok pokaże, czy marka ta będzie potrafiła skorzystać z popularności Coffeeheaven przeprowadzając rebranding – dodaje Marzena Białasek.

Kawiarnie sieciowe – podobnie jak w ubiegłych latach – częściej odwiedzają kobiety niż mężczyźni. Nadal najczęściej kupowanym produktem w kawiarniach sieciowych jest kawa, przy czym w porównaniu z ubiegłym rokiem klienci deklarują, że częściej kupują również ciastka. Najpopularniejszą kawą pozostaje latte, przy czym widać też wzrost zainteresowania kawą cappuccino.

Informacja o badaniu

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia techniką wywiadów internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w dniach 07-17.06.2014. N=1024, wywiady z odwiedzającymi kawiarnie sieciowe oraz dodatkową próbę celową N=300 wywiadów z osobami korzystającymi z barków na stacjach paliw. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź, Katowice, Lublin, Rzeszów, Bydgoszcz, Częstochowa), losowo wybranych osób w wieku 15-55 lat.

::

Zdjęcie: © WavebreakmediaMicro - Zobacz portfolio

Tagi:

Kawa Coffee ARC

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?