Jak pozyskać leady w social media?

Jak pozyskać leady w social media?

Brief.pl / Wiedza

Social Signals działająca w ramach holdingu ClickAd S.A. stworzyła platformę mającą poprawić efektywność kampanii performance marketing prowadzonych w social media. U podstaw zastosowanych rozwiązań leży wyszukiwanie i kontekstowe dopasowanie komunikatów reklamowych do intencji użytkowników portali społecznościowych.

-

Na koniec dnia liczy się… sprzedaż

Obserwując zmiany zachodzące na rynku reklamy online wyraźnie widać jeden główny trend – performance marketing. Dotyczy to także social media, gdzie coraz więcej uwagi poświęca się działaniom mającym przynosić konkretne efekty sprzedażowe.

- Skończyła się epoka "kotków i piesków" – podkreśla Ewa Wituszyńska, managing director w Social Signals – teraz ważne jest zwrot z inwestycji w marketing (ROI). Nastała era leadów i w odpowiedzi na nią stworzyliśmy zestaw narzędzi „nowej ery”, które nie tylko wpisują się w trend Big Data, ale i w konieczność działań real time – dodaje.

Zmiany, o których mówi zarządzająca Social Signals, dotyczą również współczesnych konsumentów, którzy mają bardzo sprecyzowane oczekiwania wobec marek – chcą, aby te niemalże czytały w ich myślach i wychodziły naprzeciw wszelkim potrzebom, także tym jeszcze nie wyartykułowanym.

 

Social Signals gromadzi sygnały wysyłane przez użytkowników social media

Platforma SocialSignals ma za zadanie wyszukiwać i gromadzić wszelkie komunikaty pochodzące od użytkowników mediów społecznościowych. Podobne funkcje pełnią dostępne już na rynku narzędzia do monitoringu, jednak Social Signals poszło o krok dalej. Zebrane dane nie stanowią materiału docelowego - są tylko bazą wyjściową do dalszych działań, umożliwiającą dotarcie z przekazem reklamowym do konkretnych użytkowników posiadających zdefiniowane (przez nich samych) preferencje, potrzeby i intencje. I wszystko to dzieje się w czasie rzeczywistym.

Jak to działa? Na podstawie zdefiniowanych fraz wyszukiwane są konwersacje (posty, komentarze, like, udostępnienia) zawierające zdefiniowane wcześniej frazy, określone jako kontekst pasujący do danego brandu/kampanii. Następnie, w ramach działań platformy SocialSignals, możliwe są trzy rodzaje akcji:

- skierowanie komunikatu reklamowego w formie Facebook Ads do konkretnego odbiorcy (usługa SoContext);

- skierowanie bezpośredniej odpowiedzi do konkretnego użytkownika social media zawierającej kontekstowo dopasowane copy oraz link sprzedażowy (usługa SoCommerce);

- skierowanie bezpośredniej odpowiedzi do konkretnego użytkownika social media jako reakcji marki na zapytanie dotyczące marki/produktu (usługa SoSupport).

Platforma SocialSignals umożliwia zautomatyzowanie działań. Nad całym procesem czuwa jednak czynnik ludzki, aby zmaksymalizować trafność wykonanych akcji. Obecnie platforma działa w obrębie Twittera oraz Facebooka. Social Signals prowadzi prace nad wdrożeniem jej w kolejnych serwisach społecznościowych.

Technologia SocialSignals już doceniona za granicą

Platforma SocialSignals została doceniona przez organizatorów Global Webit Congress i zakwalifikowana do półfinału konkursu dla innowacyjnych startup’ów w Istambule. To ogromne wyróżnienie dla naszego narzędzia – mówi Ewa Wituszyńska, MD Social Signals – Już na starcie zostaliśmy docenieni na rynku światowych technologii. Teraz pora na Polskę – dodaje.

Ewa Wituszyńska

Ewa Wituszyńska, managing director w Social Signals

::

Zdjęcie: © vetkit - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?