wp - grudzien 2016

Jak pozyskać leady w social media?

Jak pozyskać leady w social media?

Brief.pl / Wiedza

Social Signals działająca w ramach holdingu ClickAd S.A. stworzyła platformę mającą poprawić efektywność kampanii performance marketing prowadzonych w social media. U podstaw zastosowanych rozwiązań leży wyszukiwanie i kontekstowe dopasowanie komunikatów reklamowych do intencji użytkowników portali społecznościowych.

-

Na koniec dnia liczy się… sprzedaż

Obserwując zmiany zachodzące na rynku reklamy online wyraźnie widać jeden główny trend – performance marketing. Dotyczy to także social media, gdzie coraz więcej uwagi poświęca się działaniom mającym przynosić konkretne efekty sprzedażowe.

- Skończyła się epoka "kotków i piesków" – podkreśla Ewa Wituszyńska, managing director w Social Signals – teraz ważne jest zwrot z inwestycji w marketing (ROI). Nastała era leadów i w odpowiedzi na nią stworzyliśmy zestaw narzędzi „nowej ery”, które nie tylko wpisują się w trend Big Data, ale i w konieczność działań real time – dodaje.

Zmiany, o których mówi zarządzająca Social Signals, dotyczą również współczesnych konsumentów, którzy mają bardzo sprecyzowane oczekiwania wobec marek – chcą, aby te niemalże czytały w ich myślach i wychodziły naprzeciw wszelkim potrzebom, także tym jeszcze nie wyartykułowanym.

 

Social Signals gromadzi sygnały wysyłane przez użytkowników social media

Platforma SocialSignals ma za zadanie wyszukiwać i gromadzić wszelkie komunikaty pochodzące od użytkowników mediów społecznościowych. Podobne funkcje pełnią dostępne już na rynku narzędzia do monitoringu, jednak Social Signals poszło o krok dalej. Zebrane dane nie stanowią materiału docelowego - są tylko bazą wyjściową do dalszych działań, umożliwiającą dotarcie z przekazem reklamowym do konkretnych użytkowników posiadających zdefiniowane (przez nich samych) preferencje, potrzeby i intencje. I wszystko to dzieje się w czasie rzeczywistym.

Jak to działa? Na podstawie zdefiniowanych fraz wyszukiwane są konwersacje (posty, komentarze, like, udostępnienia) zawierające zdefiniowane wcześniej frazy, określone jako kontekst pasujący do danego brandu/kampanii. Następnie, w ramach działań platformy SocialSignals, możliwe są trzy rodzaje akcji:

- skierowanie komunikatu reklamowego w formie Facebook Ads do konkretnego odbiorcy (usługa SoContext);

- skierowanie bezpośredniej odpowiedzi do konkretnego użytkownika social media zawierającej kontekstowo dopasowane copy oraz link sprzedażowy (usługa SoCommerce);

- skierowanie bezpośredniej odpowiedzi do konkretnego użytkownika social media jako reakcji marki na zapytanie dotyczące marki/produktu (usługa SoSupport).

Platforma SocialSignals umożliwia zautomatyzowanie działań. Nad całym procesem czuwa jednak czynnik ludzki, aby zmaksymalizować trafność wykonanych akcji. Obecnie platforma działa w obrębie Twittera oraz Facebooka. Social Signals prowadzi prace nad wdrożeniem jej w kolejnych serwisach społecznościowych.

Technologia SocialSignals już doceniona za granicą

Platforma SocialSignals została doceniona przez organizatorów Global Webit Congress i zakwalifikowana do półfinału konkursu dla innowacyjnych startup’ów w Istambule. To ogromne wyróżnienie dla naszego narzędzia – mówi Ewa Wituszyńska, MD Social Signals – Już na starcie zostaliśmy docenieni na rynku światowych technologii. Teraz pora na Polskę – dodaje.

Ewa Wituszyńska

Ewa Wituszyńska, managing director w Social Signals

::

Zdjęcie: © vetkit - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.