Mail.ru kupuje VKontakte

Mail.ru kupuje VKontakte

Brief.pl / Aktualności

Mail.ru ogłosił, że zakupili od United Capital Partners pozostałe 48 proc. rosyjskiej sieci społecznej VKontakte. Kwota opiewa na 1,47 mld. USD i jest finansowana po części z pożyczki od Gazprombank.

-

VKontakte na ten moment posiada w Rosji około 61 mln. użytkowników. Mail.ru teraz ma pełną kontrolę nad rosyjską siecią.

Nowy właściciel VK, Alisher Usmanow, jest blisko powiązywany z Władimirem Putinem.

::

Chińskie media społecznościowe tuż za światowymi liderami

::

Obawy odnośnie niezależności Vkontakte pojawiły się gdy CEO Pavel Durov odsprzedał swoje udziały Ivanowi Tavrinowi, prezesowi MegaFon. W kwietniu Durov postanowił zrezygnować z funkcji właściciela i napisał na stronie VKontakte: "W wyniku zdarzeń następujących po zmianach w akcjonariacie VKontakte w kwietniu 2013 , swoboda prezesa do zarządzania przedsiębiorstwem została znacznie zmniejszona"

Odnośnie dymisji, Durov napisał otwarcie, że niczego nie żałuję i ostrzega użytkowników by byli bardzo ostrożni gdy wprowadzają poufne dane na platformach.

::

Co sądzicie o tym przejęciu? Piszcie w komentarzach!

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.