Sklep druku 3D w Krakowie

Sklep druku 3D w Krakowie

Brief.pl / Technologie

Październik będzie miesiącem, który dla branży druku 3D może okazać się przełomowy. W Krakowie zostanie otwarty pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie sklep z drukarkami 3D. W październiku też Zortrax zaprezentuje nowe rozwiązania i zapowie premierę drukarek, które pojawią się na rynku na początku przyszłego roku.

-

Z-Store w Krakowie to będzie nie tylko sklep, ale również showroom i miejsce spotkań, w którym odwiedzający będą mogli zobaczyć jak pracuje drukarka 3D, dowiedzieć się więcej na temat tej technologii, wydrukować sobie model lub po prostu spotkać się i porozmawiać. Z-Store będzie też miejscem, w którym organizowane będą szkolenia, warsztaty i spotkania związane z drukiem 3D.

Jak powiedział Rafał Tomasiak, CEO firmy Zortrax, Z-Store będzie miejscem szczególnie ważnym dla projektantów, którzy otrzymają możliwość wydrukowania swoich projektów i prototypów.

W czasie otwarcia Z-Store w Krakowie zaprezentowana zostanie również przestrzenna instalacja multimedialna wykonana w technologii druku 3D bazująca na video mappingu oraz interaktywnym podświetleniu LED. Najważniejszym momentem otwarcia Z-Store będzie jednak przedpremierowa prezentacja nowych rozwiązań nad którymi firma obecnie pracuje oraz zapowiedź trzech nowych drukarek mających pojawić się w najbliższym czasie w ofercie firmy.

::

Założyciele Zortrax na liście 50 najbardziej kreatywnych w biznesie według magazynu "Brief"

::

Pierwszą z nich będzie mała, elegancka biurkowa drukarka 3D, która, podobnie jak obecny model – Zortrax® M200, drukować będzie w technologii LPD. Drugim urządzeniem będzie zaawansowana maszyna do drukowania 3D skierowana dla odbiorcy profesjonalnego. Drukarka ta będzie większa, będzie też posiadać dwa ekstrudery, z których jeden będzie służył tworzeniu modelu, a drugi budowaniu supportu z rozpuszczalnego materiału podporowego. Drukarka ta na swoim pokładzie ma też posiadać wiele zaawansowanych opcji, które nie są obecnie dostępne w modelu M200.

Obie drukarki będą posiadać dedykowaną wersję oprogramowania Z-Suite™ oraz będą mogły wykorzystywać wszystkie obecnie dostępne filamenty dedykowane dla urządzeń Zortrax.

Ostatnią nowością będzie pojawienie się na rynku drukarki 3D pracującej w technologii inkjet, która do druku będzie wykorzystywać płynne polimery utwardzane światłem UV. Technologia ta pozwalać będzie na drukowanie bardzo skomplikowanych modeli, dla których kluczowa jest dokładność wydruku, która w tym urządzeniu będzie wynosić nawet 10 mikronów. Co ważne, materiał podporowy w modelach drukowanych w technologii inkjet będzie można usuwać wodą. Maszyna drukująca w tej technologii przeznaczona będzie głównie dla osób związanych z przemysłem, architekturą, medycyną, stomatologią, protetyką czy jubilerstwem - czyli dla wszystkich tych, dla których ważne są małe, precyzyjne prototypy oraz formy.

::

Dell kupuje polskie drukarki 3D

::

Nowe urządzenia Zortraxa są efektem długiej i wytężonej pracy oraz wielomilionowych inwestycji - jak dotąd w badania i rozwój firma zainwestowała ponad 3 miliony USD.

Nad wyglądem nowych drukarek Zortraxa pracuje projektant przemysłowy Paweł Czyżewski mający na swoim koncie projekty m.in dla Bugatti i Mazdy. Ostatnio do swojej drużyny zwerbował go Karim Rashid, który został opisany przez magazyn Time jako najsłynniejszy projektant przemysłowy w obu Amerykach. Zortrax uważa, że doświadczenie Pawła pomoże zbudować nowoczesne i funkcjonalne urządzenia.

Zortrax od niedawna jest też łatwiej dostępny dla klientów z USA. Firma nawiązała współpracę z Univest, jedną z najbardziej rozpoznawalnych instytucji finansowych w Stanach Zjednoczonych, za pośrednictwem której drukarka jest tam dostępna również w formie leasingu.

::

Korzystaliście już z drukarek 3D? Jakie są Wasze wrażenia?

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.