IAA kończy 75 lat

IAA kończy 75 lat

Brief.pl / Aktualności

International Advertising Association (IAA) obchodzi 75-lecie istnienia. Obecnie stowarzyszenie zrzesza ponad 4 tys. członków działających w 76 krajach w ramach 58 oddziałów.

-

Pomysłodawcą organizacji był nowojorski wydawca Thomas Ashwell, który postanowił założyć niezależne stowarzyszenie działające na rzecz lepszej efektywności komunikacji marketingowej dzięki współpracy trzech środowisk: reklamodawców, mediów i agencji reklamowych.

Motto IAA to „Inspiring Excellence in Communications Worldwide” czyli wspólny wysiłek na rzecz jak najlepszej jakości działań marketingowych na świecie.

20 lat IAA w Polsce

Bieżący rok to również okrągła rocznica dla polskiego oddziału IAA, które zostało założone w 1993 roku. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska skupia ponad 50 członków reprezentujących m.in. takie marki, jak: Coca-Cola, Unilever, Grupa Żywiec, Tetra Pak, TVP, Radio Zet, Agora, Atmedia czy GfK Polonia.

Stowarzyszenie jest m.in. jednym z inicjatorów powołania Komisji Etyki Reklamy oraz pomysłodawcą projektu „Pij Mleko, Będziesz Wielki”.

Obecnym prezesem IAA Polska jest Jacek Olechowski, zaś Paweł Kowalewski jest wiceprezesem światowego zarządu IAA Global.

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.