Apple Watch czy Apple fail?

Apple Watch czy Apple fail?

Brief.pl / Technologie

Na smartwatcha od Apple czekał cały świat. Być może bardziej niż na nowe modele telefonów. Jak wysoko została postawiona poprzeczka dla zegarków Samsunga, Motoroli, Sony, Asusa czy Pebble?

-

Zacznijmy od wyglądu. Apple postawił w swoim nowym produkcie na możliwość dopasowanie jego wyglądu do potrzeb użytkownika. Apple Watch (przypuszczano, że zegarek będzie się nazywał iWatch) jest dostępny w dwóch rozmiarach – każdy z nich również w dwóch wykończeniach. Dodatkowo do każdego zegarka możemy wybrać jeden z kilkunastu pasków. Jednak to nie wszystko! Apple przedstawiło też kolekcję Sport oraz Edition. Sport jest bardziej wytrzymała, a Edition ma wykończenia z 18 karatowego złota (celebryci już pewnie ustawili się w kolejce po tę wersję).

apple watch

Funkcje AppleWatch

Warto zwrócić uwagę na pokrętło, dzięki któremu możemy nawigować opcjami zegarka. Ekran oczywiście jest dotykowy. Rozpoznaje pojedyncze dotknięcie jak i przytrzymanie.

Nosząc zegarek na ręce jest on w stałym kontakcie z naszym ciałem. Umożliwia to monitorowanie naszego organizmu i jego aktywności: liczby kroków, tętna. Dla osób uprawiających sport lub dbających o swoje zdrowie jest to bardzo duży atut przemawiającym za posiadaniem zegarka od Apple.

::

Apple zwolnił tempo?

::

Zegarek oraz jego oprogramowanie nie posiadają klawiatury, ale oczywiście to nie przeszkadza w komunikowaniu się z innymi – zamiast pisać możemy powiedzieć coś do zegarka. W ten sposób korzystamy z aplikacji służącej do komunikacji, możemy też w ten sposób odpowiadać na SMSy.

Apple Watch możemy też wykorzystywać jako „walkie-takie”, płacić zbliżeniowo (podobnie jak w przypadku iPhone’a 6 czy kart z paypassem), sterować Apple TV i robić wiele, wiele innych rzeczy. Jedno jest pewne – wszystkie robią wrażenie i dają olbrzymie możliwości, ale…

Nie wszystko złoto co się świeci

Po pierwsze sprzedaż nowego produktu Apple’a rozpocznie się dopiero na początku 2015 roku. Dodatkowo cena najtańszej wersji to 349 dolarów. Strach pomyśleć ile kosztuje złota edycja. Dla przykładu Motorola 360 jest tańsza o 100 dolarów a Samsung Gear 2 Neo kosztuje około 300 (około 900 PLN w Polsce).

Po drugie, aby w pełni korzystać z Apple Watch trzeba posiadać iPhona – i to przynajmniej z „piątką” w nazwie. Jak widać próg wejścia dla zegarka z Cupertino jest dość wysoki i może ograniczyć jego sprzedaż poza USA. Na sprzedaż może wpłynąć również brak informacji na temat baterii i jej wytrzymałości. Wiemy tylko, że Apple Watch może ładować się indukcyjnie. Jednak poza Pebble reszta smartwatche’ów na rynku wymaga ładowania każdego dnia, więc nie powinniśmy się spodziewać, że z zegarkiem Apple będzie inaczej.

::

Apple wyłożył karty na stół, jeśli chodzi o technologie ubieralne. Trzeba przyznać, że wysoko zawiesił poprzeczkę konkurencji (pomimo, zegarek nie jest uważany za najładniejszy jeśli chodzi o desing). Jednak dał jej też ponad kwartał na to, żeby odpowiedzieć i przygotować lepsze produkty na 2015 rok.

Co sądzicie o zegarku od Apple? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach!

::

Obserwuj autora na Twitterze:

@Artur_Roguski

::

Źródło: theverge.com, apple.com/watch

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.