Microsoft prawdopodobnie wykupi Minecrafta

Brief.pl / Aktualności

Microsoft jest bliski wykupienia Mojang AB, szwedzkiej firmy odpowiedzialnej za grę wideo Minecraft. Zdaniem Wall Street Journal Mojang jest wart 2 miliardów dolarów, a umowa ma zostać podpisana w tym tygodniu. Rzecznik prasowy Microsoft, jak i Mojang odmówili komentarza w tej sprawie.

-

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy jednego z czołowych polskich YouTuberów, a mianowicie Polskiego Pingwina (1 mln. subskrypcji i 150 mln. wyświetleń):
- Myślę, że jeśli Microsoft jest mądry, to zostawi tę grę tak jak jest, pozwalając twórcom tworzyć mini gry, serwery i mody. Przecież każdy wie, że popularność tej gry jedynie na tym sie utrzymuje, a jak usuną możliwości open source, może w końcu zobaczymy koniec Minecrafta...

Wersja alpha gry została wydana 17 maja 2009 roku, a wersja beta 20 grudnia 2010 roku. Do oficjalnej premiery Minecrafta fani musieli poczekać aż do 18 listopada 2011 roku. Debiut gry w roku 2011 to nie tylko wersja na PC, ale również iOS i Android, co ciekawe na ten drugi system pierwotnie wydano tylko na Xperię Play. Gra ta chce poszerzać swój rynek i jest już m.in. na: PlayStation 3, PlayStation Vita i PlayStation 4. Pogłoski głoszą, że ma wyjść wersja na konsole Nintendo: Wii U oraz S, ale nie podano oficjalnej daty premiery.

Rozgrywka w grze Minecraft polega w szczególności na kreatywności i budowaniu konstrukcji.
Gra posiada 2 dostępne wersje - darmowa Classic oraz płatna Premium. Druga wersja ma w dodatku pięć trybów gry: creative, survival, hardcore, adventure, spectator.

Polska scena YouTube również posiada fanów tej gry, którzy nagrywają tak zwane let's playe na swoje kanały.Świadczy to o dużej popularności gry również w naszym kraju.

Czołowymi YouTuberami, którzy nagrywają Minecrafta są: Polski Pingwin (1 mln. subskrypcji), iDelti (411 tys. subskrypcji), skkf (947 tys. subskrypcji), reZigiusz (969 tys. subskrypcji) i Blowek (1 mln. subskrypcji)

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.