Apple zwolnił tempo?

Apple zwolnił tempo?

Brief.pl / Technologie

Nie milkną głosy po prezentacji nowych modeli telefonów iPhone6, iPhone 6 Plus oraz długo oczekiwanego smartwatcha od Apple. Poniżej przedstawiamy listę najważniejszych informacji na temat nowych telefonów producenta z Cupertino.

-

Nowy wygląd

Oba zaprezentowane modele różnią się od poprzedników. Są przede wszystkim cieńsze i mają bardziej zaokrąglone krawędzie. Jednak najważniejszą zmianą jest wielkość wyświetlacza: odpowiednio 4,7 cala i 5,5 cala dla modelu z plusem. iPhone’y 5 mogą się pochwalić zaledwie 4 calowym wyświetlaczem.

Czy telefon z 5,5 calowym wyświetlaczem nie jest przesadą? Zobaczymy w praktyce, ale pamiętajmy, że jeszcze niedawno Apple przekonywało, iż 4 cale to wystarczająca wielkość ekranów.

Procesor

Marketingowym samobójstwem byłoby pokazanie światu nowego modelu bez poprawy jego wydajności. Dlatego też uzbrojenie iPhonów 6 w procesor nowej generacji A8 nie powinno zaskakiwać. Jest on o 13 proc. mniejszy od swojego poprzednika, ale o 25 proc. wydajniejszy.

iphone 6

Aparat

Matryca 8 Mpix może nie jest największą jaka istnieje, ale bądźmy poważni. Do zdjęć, które dodajemy na profile społecznościowe (które i tak te zdjęcia konwertują) to wystarczy. Apple słusznie skupił się na tym, aby poprawić jakość zdjęć, a nie rozdzielczość: szybszy autofokus, stabilizacja optyczna obrazu, redukcja szumów. Dodatkowo dosyć jasna przesłona f/2.2 oraz możliwość robienia zdjęć panoramicznych – to powinno wystarczyć fotografom amatorom. Warto wspomnieć też o przedniej kamerze, którą wykorzystujemy do robienia #selfie – 3,2 Mpix, przesłona taka sama jak w głównej i możliwość robienia seryjnych fotek w HDR.

ApplePay, czyli nowa bankowość

To jest chyba najciekawsza rzecz obwieszczona podczas konferencji. Nowe słuchawki Apple’a są wyposażone w NFC (near field communication), które jest wykorzystywane do płacenia telefonem na podobnej zasadzie jak kartami zbliżeniowymi. Aby potwierdzić płatność należy użyć czytnika linii papilarnych zainstalowanego w telefonie.

Apple gwarantuje bezpieczeństwo transakcji – sprzedający nie będzie widział numeru naszej karty, którą domyślnie może być ta podpięta do konta iTunes. Apple nie będzie też zbierał informacji o zakupach, które robimy. Pytanie brzmi, czy po ostatniej wpadce iCloud zaufamy na tyle, aby płacić zbliżeniowo telefonami od tego samego producenta.

Apple dogadało się już z głównymi bankami w USA (ApplePay obsługuje ponad 80 proc. kart w Stanach) oraz 22 tysiącami punktów sprzedaży. Nieźle jak na początek, zobaczymy jak zadziałają płatności w Europie.

::

Oczywiście razem z nowymi produktami czas na aktualizację system do iOS8, która będzie możliwa od 17 września, czyli 2 dni przed premierą iPhona 6 i 6 Plus.

Podsumowując prezentację: nie zostaliśmy zaskoczeni nowymi funkcjami, czy rewolucyjnymi zmianami. Większość prezentowanych funkcji nowych modeli telefonów od dawna posiada konkurencja. Ciężko oprzeć się wrażeniu, że pod kątem technologicznym Apple już dawno został doścignięty przez konkurencję. Jedyną przewagą pozostaje perfekcyjne wykonanie oraz design… Chociaż gdy spojrzymy na Apple Watch możemy mieć co do tej drugiej przewagi pewne wątpliwości.

::

Obserwuj autora na Twitterze:

@Artur_Roguski

::

Źródło: www.apple.com/pr

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.