Jak nie stracić klienta

Jak nie stracić klienta

Brief.pl / Wiedza

Zagłębiając się w najnowsze trendy branży e-commerce łatwo stracić z oczu to, co najważniejsze: podstawowe schematy zachowań klientów. A przecież to właśnie troska o zadowolenie internautów dokonujących płatności w sklepach online jest najważniejsza. To proste – jeżeli potencjalni klienci porzucają zamiar dokonania zakupu w danym sklepie, bo nie odpowiada im sposób, w jaki są traktowani, więcej do niego nie wrócą.

-

Podstawową sprawą jest funkcjonalność i intuicyjność strony domowej dobrego sklepu online. Klienci wcale nie oczekują natłoku informacji i grającej w tle muzyki. Zdecydowanie kluczową rolę odgrywa prędkość ładowania strony. Jeśli dana witryna nie pojawi się na ekranie w ciągu trzech sekund, większość potencjalnych klientów porzuci zamiar jej przeglądania. Mało tego, 80 proc. z nich już nigdy do sklepu nie wróci.

A jakie kolejne błędy zniechęcają klientów do zakupów? Przede wszystkim ukryte opłaty, o których dowiadujemy się w trakcie procesu finalizowania zamówienia – dla ponad 40 proc. badanych oznaczają one ostateczne wycofanie się z transakcji. Prawie 30 proc. ankietowanych podobnie reaguje na konieczność założenia konta w sklepie. Dlaczego? Oznacza to kolejne hasło do zapamiętania i najczęściej irytujący znaczną część internautów newsletter. Co ciekawe, ponad 80 proc. internetowych sprzedawców zakłada, że jest on do odniesienia sukcesu w branży niezbędny, ale jest to sprzeczne z oczekiwaniami klientów – aż 40 proc. z nich broni się przed newsletterami. Niestety, wielu sprzedawców nie informuje swoich klientów o automatycznym dodaniu do subskrypcji tej formy reklamy. Zdecydowanie lepiej tego unikać.

Źródło: vouchercloud.pl

Infografika e-commerce internet

A jakie działania ułatwiają finalizację zakupów? Przede wszystkim możliwość złożenia zamówienia w kilku zaledwie krokach (internauci nie lubią czekać zbyt długo), oferowanie różnorodnych form płatności, najniższe z możliwych koszty przesyłki (klienci sklepów online są bardziej skłonni dłużej poczekać na towar niż słono za niego zapłacić) oraz kody rabatowe.

A co najważniejsze – klient musi czuć się w sklepie online dobrze i bezpiecznie. O tej podstawowej zasadzie zapominać nie wolno!

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.