Jak nie stracić klienta

Jak nie stracić klienta

Brief.pl / Wiedza

Zagłębiając się w najnowsze trendy branży e-commerce łatwo stracić z oczu to, co najważniejsze: podstawowe schematy zachowań klientów. A przecież to właśnie troska o zadowolenie internautów dokonujących płatności w sklepach online jest najważniejsza. To proste – jeżeli potencjalni klienci porzucają zamiar dokonania zakupu w danym sklepie, bo nie odpowiada im sposób, w jaki są traktowani, więcej do niego nie wrócą.

-

Podstawową sprawą jest funkcjonalność i intuicyjność strony domowej dobrego sklepu online. Klienci wcale nie oczekują natłoku informacji i grającej w tle muzyki. Zdecydowanie kluczową rolę odgrywa prędkość ładowania strony. Jeśli dana witryna nie pojawi się na ekranie w ciągu trzech sekund, większość potencjalnych klientów porzuci zamiar jej przeglądania. Mało tego, 80 proc. z nich już nigdy do sklepu nie wróci.

A jakie kolejne błędy zniechęcają klientów do zakupów? Przede wszystkim ukryte opłaty, o których dowiadujemy się w trakcie procesu finalizowania zamówienia – dla ponad 40 proc. badanych oznaczają one ostateczne wycofanie się z transakcji. Prawie 30 proc. ankietowanych podobnie reaguje na konieczność założenia konta w sklepie. Dlaczego? Oznacza to kolejne hasło do zapamiętania i najczęściej irytujący znaczną część internautów newsletter. Co ciekawe, ponad 80 proc. internetowych sprzedawców zakłada, że jest on do odniesienia sukcesu w branży niezbędny, ale jest to sprzeczne z oczekiwaniami klientów – aż 40 proc. z nich broni się przed newsletterami. Niestety, wielu sprzedawców nie informuje swoich klientów o automatycznym dodaniu do subskrypcji tej formy reklamy. Zdecydowanie lepiej tego unikać.

Źródło: vouchercloud.pl

Infografika e-commerce internet

A jakie działania ułatwiają finalizację zakupów? Przede wszystkim możliwość złożenia zamówienia w kilku zaledwie krokach (internauci nie lubią czekać zbyt długo), oferowanie różnorodnych form płatności, najniższe z możliwych koszty przesyłki (klienci sklepów online są bardziej skłonni dłużej poczekać na towar niż słono za niego zapłacić) oraz kody rabatowe.

A co najważniejsze – klient musi czuć się w sklepie online dobrze i bezpiecznie. O tej podstawowej zasadzie zapominać nie wolno!

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.