Jak nie stracić klienta

Jak nie stracić klienta

Brief.pl / Wiedza

Zagłębiając się w najnowsze trendy branży e-commerce łatwo stracić z oczu to, co najważniejsze: podstawowe schematy zachowań klientów. A przecież to właśnie troska o zadowolenie internautów dokonujących płatności w sklepach online jest najważniejsza. To proste – jeżeli potencjalni klienci porzucają zamiar dokonania zakupu w danym sklepie, bo nie odpowiada im sposób, w jaki są traktowani, więcej do niego nie wrócą.

-

Podstawową sprawą jest funkcjonalność i intuicyjność strony domowej dobrego sklepu online. Klienci wcale nie oczekują natłoku informacji i grającej w tle muzyki. Zdecydowanie kluczową rolę odgrywa prędkość ładowania strony. Jeśli dana witryna nie pojawi się na ekranie w ciągu trzech sekund, większość potencjalnych klientów porzuci zamiar jej przeglądania. Mało tego, 80 proc. z nich już nigdy do sklepu nie wróci.

A jakie kolejne błędy zniechęcają klientów do zakupów? Przede wszystkim ukryte opłaty, o których dowiadujemy się w trakcie procesu finalizowania zamówienia – dla ponad 40 proc. badanych oznaczają one ostateczne wycofanie się z transakcji. Prawie 30 proc. ankietowanych podobnie reaguje na konieczność założenia konta w sklepie. Dlaczego? Oznacza to kolejne hasło do zapamiętania i najczęściej irytujący znaczną część internautów newsletter. Co ciekawe, ponad 80 proc. internetowych sprzedawców zakłada, że jest on do odniesienia sukcesu w branży niezbędny, ale jest to sprzeczne z oczekiwaniami klientów – aż 40 proc. z nich broni się przed newsletterami. Niestety, wielu sprzedawców nie informuje swoich klientów o automatycznym dodaniu do subskrypcji tej formy reklamy. Zdecydowanie lepiej tego unikać.

Źródło: vouchercloud.pl

Infografika e-commerce internet

A jakie działania ułatwiają finalizację zakupów? Przede wszystkim możliwość złożenia zamówienia w kilku zaledwie krokach (internauci nie lubią czekać zbyt długo), oferowanie różnorodnych form płatności, najniższe z możliwych koszty przesyłki (klienci sklepów online są bardziej skłonni dłużej poczekać na towar niż słono za niego zapłacić) oraz kody rabatowe.

A co najważniejsze – klient musi czuć się w sklepie online dobrze i bezpiecznie. O tej podstawowej zasadzie zapominać nie wolno!

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.