Jak nie stracić klienta

Jak nie stracić klienta

Brief.pl / Wiedza

Zagłębiając się w najnowsze trendy branży e-commerce łatwo stracić z oczu to, co najważniejsze: podstawowe schematy zachowań klientów. A przecież to właśnie troska o zadowolenie internautów dokonujących płatności w sklepach online jest najważniejsza. To proste – jeżeli potencjalni klienci porzucają zamiar dokonania zakupu w danym sklepie, bo nie odpowiada im sposób, w jaki są traktowani, więcej do niego nie wrócą.

-

Podstawową sprawą jest funkcjonalność i intuicyjność strony domowej dobrego sklepu online. Klienci wcale nie oczekują natłoku informacji i grającej w tle muzyki. Zdecydowanie kluczową rolę odgrywa prędkość ładowania strony. Jeśli dana witryna nie pojawi się na ekranie w ciągu trzech sekund, większość potencjalnych klientów porzuci zamiar jej przeglądania. Mało tego, 80 proc. z nich już nigdy do sklepu nie wróci.

A jakie kolejne błędy zniechęcają klientów do zakupów? Przede wszystkim ukryte opłaty, o których dowiadujemy się w trakcie procesu finalizowania zamówienia – dla ponad 40 proc. badanych oznaczają one ostateczne wycofanie się z transakcji. Prawie 30 proc. ankietowanych podobnie reaguje na konieczność założenia konta w sklepie. Dlaczego? Oznacza to kolejne hasło do zapamiętania i najczęściej irytujący znaczną część internautów newsletter. Co ciekawe, ponad 80 proc. internetowych sprzedawców zakłada, że jest on do odniesienia sukcesu w branży niezbędny, ale jest to sprzeczne z oczekiwaniami klientów – aż 40 proc. z nich broni się przed newsletterami. Niestety, wielu sprzedawców nie informuje swoich klientów o automatycznym dodaniu do subskrypcji tej formy reklamy. Zdecydowanie lepiej tego unikać.

Źródło: vouchercloud.pl

Infografika e-commerce internet

A jakie działania ułatwiają finalizację zakupów? Przede wszystkim możliwość złożenia zamówienia w kilku zaledwie krokach (internauci nie lubią czekać zbyt długo), oferowanie różnorodnych form płatności, najniższe z możliwych koszty przesyłki (klienci sklepów online są bardziej skłonni dłużej poczekać na towar niż słono za niego zapłacić) oraz kody rabatowe.

A co najważniejsze – klient musi czuć się w sklepie online dobrze i bezpiecznie. O tej podstawowej zasadzie zapominać nie wolno!

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.