Nowe formaty reklamowe w Spotify

Brief.pl / Aktualności

Spotify dla Firm — marketingowa platforma Spotify łącząca firmy z klientami – zaprezentowała dziś dwa nowe produkty reklamowe – Video Takeover dla desktopów oraz Sponsored Sessions dla urządzeń mobilnych. Nowe formaty reklamowe będą docierać do przeszło 30 milionów osób korzystających z darmowej wersji Spotify na całym świecie.

-

Wśród partnerów, którzy jako pierwsi skorzystają z nowych formatów znajdują się takie marki jak: Coca-Cola, Ford, McDonalds czy NBC Universal Pictures oraz, na rynku amerykańskim, Target i Wells Fargo. 

- Naszych użytkowników cechuje wysokie zaangażowanie, dlatego proponujemy rozwiązanie reklamowe, które wzbogaci czas, jaki spędzają w Spotify, a także połączy ich z ulubionymi markami. Nowe formaty reklamowe są idealnymi przykładami wysokiej jakości rozwiązań, jakie chcemy oferować naszym partnerom i osobom korzystającym z serwisu- skomentował Jeff Levick, Chief Business Officer w Spotify.

Format Video Takeover został przygotowany z myślą o komputerach stacjonarnych i laptopach, pozwalając reklamodawcom wykorzystać możliwości aplikacji desktopowej. Reklamy wideo są częścią normalnych przerw reklamowych i pojawiają się jedynie wtedy, gdy aplikacja Spotify jest widoczna na ekranie komputera.

Format Sponsored Sessions natomiast pozwala reklamodawcy na wcielenie się w rolę sponsora 30 minutowej sesji muzycznej pozbawionej reklam (tylko na urządzeniach mobilnych). Użytkownicy mogą korzystać z tego rozwiązania odtwarzając piętnasto- lub trzydziesto-sekundową reklamę wideo w aplikacji Spotify na swoim smartfonie czy tablecie. Dzięki temu, reklamodawcy mogą także dopasować swój komunikat do różnych czynności wykonywanych przez użytkownika w trakcie dnia, jak nauka, dojazd do pracy czy szkoły, ćwiczenia na siłowni czy zabawa na imprezie. 

Użytownicy Spotify to zaangażowana, aktywna i wartościowa grupa odbiorców, dla których muzyka jest idealnym sposobem na kontakt z tymi firmami, które w ich życiu mają szczególne miejsce. Użytkownicy Spotify spędzają średnio 84 minuty dziennie w Spotify, słuchając muzyki w domu, w pracy, w szkole, w samochodzie, podczas ćwiczeń i w wielu innych sytuacjach. Osoby korzystające z kilku urządzeń spędzają w serwisie średnio 146 minut dziennie. Z badania Music Impact Study 2014 wynika, że ta coraz bardziej mobilna grupa odbiorców jest o 94 proc. bardziej zainteresowana tworzeniem silnych, emocjonalnych więzi z firmami - przykładowo, 86 proc. osósb z większym prawdopodobieństwem poleci daną markę swoim znajomym.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.