wp - grudzien 2016

Tweetnij, a będzie Ci dane!

Brief.pl / Inspiracje

Na ulicach Nowego Jorku, Los Angeles i San Francisco stanęły automaty prosto od Twittera. Mechanizm jest prosty - tweetujesz, a kiosk społeczny daje Ci fanta. To nowa taktyka marketingowa, dzięki której konsumenci za wpis otrzymują od marki bezpłatny gadżet.

-

Czy kioski społecznościowe są strzałem w dziesiątkę? Według takich marek jak Old Navy, Westin czy Nike tak - te firmy już dały szanse automatom z gadżetami. Westin, po tym marketingowym kroku, zauważył na swoim kanale wzrost zaangażowania do 15 tys., oraz 183 tysięcy wyświetleń  - to dowodzi, że korzystanie tych maszyn zwiększa obecność społeczną marki.

Jak to działa?

Każdy kiosk społeczny Twittera wyposażony jest w ekran dotykowy, na którym konsument będzie mógł odczytać instrukcję. Zostanie on poproszony o zatweetowanie konkretnego #hashtaga dedykowanego @marce ze swojego urządzenia mobilnego. Po wysłaniu tweeta maszyna niemal natychmiast odwdzięcza się nam gadżetem. Należy podkreślić, że automat podpowiada nam unikalne hashtagi podporządkowane do konkretnej maszyny, dlatego aby zdobyć fanta należy stać naprzeciwko urządzenia.

 

Jak marki mogą wykorzystać kioski społecznościowe Twittera?

Oczywiście, jak już zostało dowiedzione, dzięki automatom marki mogą znacznie zwiększyć zaangażowanie swoich odbiorców, a także łatwiej do nich trafiać, dzięki taktyce out-of-home. Maszyny te mogą również doskonale się sprawdzić w zapowiedzi większych wydarzeń danej firmy, dzięki czemu konsument będzie miał w świadomości zbliżający się event – takiego zabiegu użyła firma Old Navy przed ich coroczną wyprzedażą. To także sposób na utrzymanie świeżego i młodzieżowego postrzegania marki czy produktu. A na koniec, jeśli kampania marketingowa zadziała, konsument poprowadzi swoje kroku do sklepu, po więcej gadżetów.

Kioski społeczne Twittera mają potencjał, szczególnie jeżeli chodzi o promocję. Potrzeba jednak czasu na to, aby sprawdzić czy ich wykorzystanie faktycznie zwiększa zyski.

::

 A czy Wy drodzy czytelnicy skusilibyście się na gadżet za tweeta?

 

 

źródło: wayvs.com

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.