Tweetnij, a będzie Ci dane!

Brief.pl / Inspiracje

Na ulicach Nowego Jorku, Los Angeles i San Francisco stanęły automaty prosto od Twittera. Mechanizm jest prosty - tweetujesz, a kiosk społeczny daje Ci fanta. To nowa taktyka marketingowa, dzięki której konsumenci za wpis otrzymują od marki bezpłatny gadżet.

-

Czy kioski społecznościowe są strzałem w dziesiątkę? Według takich marek jak Old Navy, Westin czy Nike tak - te firmy już dały szanse automatom z gadżetami. Westin, po tym marketingowym kroku, zauważył na swoim kanale wzrost zaangażowania do 15 tys., oraz 183 tysięcy wyświetleń  - to dowodzi, że korzystanie tych maszyn zwiększa obecność społeczną marki.

Jak to działa?

Każdy kiosk społeczny Twittera wyposażony jest w ekran dotykowy, na którym konsument będzie mógł odczytać instrukcję. Zostanie on poproszony o zatweetowanie konkretnego #hashtaga dedykowanego @marce ze swojego urządzenia mobilnego. Po wysłaniu tweeta maszyna niemal natychmiast odwdzięcza się nam gadżetem. Należy podkreślić, że automat podpowiada nam unikalne hashtagi podporządkowane do konkretnej maszyny, dlatego aby zdobyć fanta należy stać naprzeciwko urządzenia.

 

Jak marki mogą wykorzystać kioski społecznościowe Twittera?

Oczywiście, jak już zostało dowiedzione, dzięki automatom marki mogą znacznie zwiększyć zaangażowanie swoich odbiorców, a także łatwiej do nich trafiać, dzięki taktyce out-of-home. Maszyny te mogą również doskonale się sprawdzić w zapowiedzi większych wydarzeń danej firmy, dzięki czemu konsument będzie miał w świadomości zbliżający się event – takiego zabiegu użyła firma Old Navy przed ich coroczną wyprzedażą. To także sposób na utrzymanie świeżego i młodzieżowego postrzegania marki czy produktu. A na koniec, jeśli kampania marketingowa zadziała, konsument poprowadzi swoje kroku do sklepu, po więcej gadżetów.

Kioski społeczne Twittera mają potencjał, szczególnie jeżeli chodzi o promocję. Potrzeba jednak czasu na to, aby sprawdzić czy ich wykorzystanie faktycznie zwiększa zyski.

::

 A czy Wy drodzy czytelnicy skusilibyście się na gadżet za tweeta?

 

 

źródło: wayvs.com

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?