Tweetnij, a będzie Ci dane!

Brief.pl / Inspiracje

Na ulicach Nowego Jorku, Los Angeles i San Francisco stanęły automaty prosto od Twittera. Mechanizm jest prosty - tweetujesz, a kiosk społeczny daje Ci fanta. To nowa taktyka marketingowa, dzięki której konsumenci za wpis otrzymują od marki bezpłatny gadżet.

-

Czy kioski społecznościowe są strzałem w dziesiątkę? Według takich marek jak Old Navy, Westin czy Nike tak - te firmy już dały szanse automatom z gadżetami. Westin, po tym marketingowym kroku, zauważył na swoim kanale wzrost zaangażowania do 15 tys., oraz 183 tysięcy wyświetleń  - to dowodzi, że korzystanie tych maszyn zwiększa obecność społeczną marki.

Jak to działa?

Każdy kiosk społeczny Twittera wyposażony jest w ekran dotykowy, na którym konsument będzie mógł odczytać instrukcję. Zostanie on poproszony o zatweetowanie konkretnego #hashtaga dedykowanego @marce ze swojego urządzenia mobilnego. Po wysłaniu tweeta maszyna niemal natychmiast odwdzięcza się nam gadżetem. Należy podkreślić, że automat podpowiada nam unikalne hashtagi podporządkowane do konkretnej maszyny, dlatego aby zdobyć fanta należy stać naprzeciwko urządzenia.

 

Jak marki mogą wykorzystać kioski społecznościowe Twittera?

Oczywiście, jak już zostało dowiedzione, dzięki automatom marki mogą znacznie zwiększyć zaangażowanie swoich odbiorców, a także łatwiej do nich trafiać, dzięki taktyce out-of-home. Maszyny te mogą również doskonale się sprawdzić w zapowiedzi większych wydarzeń danej firmy, dzięki czemu konsument będzie miał w świadomości zbliżający się event – takiego zabiegu użyła firma Old Navy przed ich coroczną wyprzedażą. To także sposób na utrzymanie świeżego i młodzieżowego postrzegania marki czy produktu. A na koniec, jeśli kampania marketingowa zadziała, konsument poprowadzi swoje kroku do sklepu, po więcej gadżetów.

Kioski społeczne Twittera mają potencjał, szczególnie jeżeli chodzi o promocję. Potrzeba jednak czasu na to, aby sprawdzić czy ich wykorzystanie faktycznie zwiększa zyski.

::

 A czy Wy drodzy czytelnicy skusilibyście się na gadżet za tweeta?

 

 

źródło: wayvs.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.