Facebook: wakacyjne zmiany

Facebook: wakacyjne zmiany

Brief.pl / Aktualności

Sierpień to czas odpoczynku, korzystania ze słonecznej pogody i tak zwanej "plaży" w pracy. Krótko mówiąc okres, w którym zazwyczaj mamy trochę mniej pracy niż w innych miesiącach. Jednak nie jest tak wszędzie. Facebook tuż przed końcem wakacji wprowadził kilka istotnych funkcji w swoim serwisie.

-

Poniżej prezentujemy najważniejsze zmiany. Jak zwykle część z nich jest istotna wyłącznie dla marketerów:

Wieczorne reklamy

Serwis wprowadził możliwość emisji reklam w zależności od pory dnia. Dzięki temu możemy stworzyć jeszcze więcej formatów reklam (grafik, tekstów), co pomoże nam w jeszcze lepszej optymalizacji kampanii. Przykładowo uruchamiamy kampanię, której grafika przedstawia produkt rano, w ciągu dnia, wieczorem i w nocy. Po pewnym czasie możemy sprawdzić, o której porze dnia kampania daje najlepsze rezultaty. Dodatkowo jest to świetna informacja opisująca naszą grupę docelową!

Funkja dostępna wyłącznie w Power Editorze.

Liczba G ma znaczenie

Reklamy na Facebooku możemy też targetować według szybkości łącza z jakiego korzystają użytkownicy. Serwis podejmuje decyzję czy zaliczyć nas do grupy 2G, 3G czy 4G na podstawie danych historycznych z ostatnich 30 dni. Z tej możliwość szczególnie ucieszą się operatorzy komórkowi oraz firmy oferujące internet.

Funkcja również dostępna w Power Editorze (w opcjach targetowania reklam szukaj: behaviors -> mobile device user -> network connection).

Sprawdź jak sprzedaje mobile

Wprowadzono również nowe raportowanie kampanii. Teraz marketerzy mogą sprawdzić, które urządzenia (komputer, smartfone, tablet) najlepiej konwertują. Czy odsłony mobilne naszej kampanii zwiększają sprzedaż na komputerze? A może jest odwrotnie? Tego również dowiemy się z nowych raportów. Dane pobierane są z aplikacji (mobile) oraz z pikseli konwersji (WWW). Kolejny argument za tym, żeby prowadzić skuteczne kampanie sprzedażowe na Facebooku.

Koniec wymuszania polubień strony przez aplikacje

To akurat zmiana, z której ucieszą się głównie użytkownicy a nie marketerzy. Robienie aplikacji konkursowych, aby zwiększyć liczbę fanów nagle przestało mieć sens. Zresztą zawsze duża część "konkursowych fanów" klikała "unlike" po zakończeniu konkursu lub promocji. Dodatkowo użytkownicy, którzy usuwają naszą stronę ze swojego profilu lub treści ze strumienia wiadomości dają znak edge rankowi, że tworzymy mało angażujący content. Odbija się to negatywnie na zasięgu wpisów.

Zachowaj na później!

Już w lipcu serwis wprowadził możliwość zapamiętania najciekawszych dla nas treści, do których możemy w każdej chwili wrócić. Do "zapamiętanych" możemy dodać linki, wideo, miejsca czy muzykę. Opcja dostępna po rozwinięciu menu posta w prawym górnym rogu.

Niestety ta funkcja jeszcze nie jest dostępna dla wszystkich.

Kolejne zmiany w edge ranku

O nich pisaliśmy kilka dni wcześniej -> kliknij

::

Źródło: newsroom.fb.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.