Polskie startupy w Dolinie Krzemowej

Polskie startupy w Dolinie Krzemowej

Brief.pl / Aktualności

Pracowite tygodnie czekają cztery polskie startupy. W San Francisco, Palo Alto i San Jose spotkają się z zagranicznymi partnerami oraz mentorami. "Ready to go" umożliwi im poznanie realiów globalnego rynku. Czy odnajdą się w Dolinie Krzemowej?

-

Cztery spółki technologiczne wezmą udział w indywidualnych spotkaniach mentoringowych oraz sesjach coachingowych z ekspertami Doliny Krzemowej. Startupowcy mogą liczyć na spotkanie z m.in Eilishą McCaffrey, partnerem w Startup Advisory, Geoff Baum, byłym Entrepreneur-in-Residence w Adobe Systems, Howardem Steinbergiem, byłym director business development w ASK czy Jonathanem Chizickiem, mentorem w 500 Startups. Spółki staną przed szansą na prezentację idei biznesowych przed inwestorami, dopracowanie modeli biznesowych czy znalezienie nowych kierunków rozwoju. Uczestników wyjazdu nie ominą także wydarzenia networkingowe oraz zwiedzanie siedziby Google.

Warunkiem wzięcia udziału w programie była wygrana spotkania z cyklu Business Mixer. Przedsiębiorcy musieli wykazać się dobrymi umiejętnościami prezentacyjnymi i skalowalnością projektu na rynki globalne. Projekty, które wyróżniono to: 

Vintom

Vintom to darmowe narzędzie podnoszące efektywność kampanii wideo content marketingowych. Dzięki Vintom każdy bierny odbiorca wideo może stać się zaangażowanym klientem. Technologia pozwala na dodanie narzędzia w formie nakładki firmie posiadającej wideo na swojej stronie internetowej lub w serwisie YouTube. Aktywuje ona dostępne dla użytkownika wybrane funkcje „call to action”: kup teraz, zostaw swój e-mail, polub profil na Facebooku, umów się na spotkanie, udostępnij film. W ten sposób vintom nie tylko generuje wartościowe leady i zwiększa zasięg wideo w sposób nieuciążliwy dla oglądającego, ale również wspiera sprzedaż. Każdy użytkownik ma możliwość samodzielnego skonfigurowania i dopasowania vintom do swoich potrzeb i celów biznesowych.

Sybilla Technologies

Sybilla Technologies to startup zajmujący się transferem eksperckiej wiedzy z astrofizyki i psychologii w dziedzinę kompleksowych rozwiązań informatycznych w oparciu o najnowsze technologie. W 2014 startup rozpoczął realizację kontraktu z Europejską Agencją Kosmiczną na przygotowanie studium wykonalności zastosowania nowoczesnych technologii (GPU, Cloud Computing, autonomous systems, distributed control systems) w kontekście programu monitorowania przestrzeni kosmicznej bliskiej Ziemi (asteroidy, satelity, śmieci kosmiczne). Twórcy pracują również nad oprogramowaniem dla międzynarodowego projektu budującego międzykontynentalną sieć teleskopów składająca się z kilkunastu jednostek. Kończą także prototypowy egzemplarz inteligentnego ubrania kosmicznego. 

Doctor Kinetic

Doctor Kinetic to startup założony na początku 2012 roku przez pełen pasji zespół z Poznania. Głównym produktem spółki jest FysioGaming – system gier komputerowych, w których gracz steruje własnym ciałem, widzi siebie na ekranie i wykonuje ruchy, które są ćwiczeniami wzmacniającymi różne grupy mięśniowe. Dzięki sensorom ruchu, zwykły komputer może stać się efektywną maszyną do ćwiczeń. Twórcy są absolwentami programu akceleracyjnego StartupBootcamp Amsterdam 2012, finalistami Accenture Innovation Awards 2013 oraz stypendystami Digital Health Masterclass firmy Johnson&Johnson. 

Realdeal

Realdeal to startup z Katowic, który stworzył narzędzie pozwalające firmom na przeprowadzanie okresowych kampanii sprzedażowych za pomocą własnych kanałów takich, jak Facebook, Google+, Newsletter, blogi, fora internetowe i niszowe serwisy społecznościowe. Największym potencjałem firmy są społeczności. Narzędzie umożliwia tworzenie kampanii na własną rękę od początku do końca, dając kontrolę zarówno nad treścią, jak i formą promocji. 

 Jakie są oczekiwania uczestników 4. edycji programu "Raedy to go"? 

- Wsparcie celów sprzedażowych poprzez content marketing, m.in. wideo, staje się trendem globalnym, dlatego od początku zakładaliśmy wyjść z naszym biznesem poza granicę kraju. "Raedy to go" jest dobrym kierunkiem. Liczymy na inspiracje do rozwoju naszego produktu i wskazanie dróg jego efektywnego wdrożenia na rynku amerykańskim. Byłoby fantastycznie spotkać się z liderami firm takich jak Salesforce, Basecamp czy Dropbox. To są usługi biznesowe, które w swojej istocie bardzo techniczne, niebudzące emocji, a tym firmom udało się zbudować wizerunek marek z charakterem – stwierdza Szymon Pawlica, CEO vintom. 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.