wp - grudzien 2016

Kim jest i co kupuje polska e-konsumentka?

Kim jest i co kupuje polska e-konsumentka?

Brief.pl / Wiedza

Polki lubią kupować w internecie odzież, obuwie, dodatki oraz kosmetyki i artykuły do domu. Robią to kilka razy w roku. Nadal obawiają się zakupów leków i żywności w internecie. Serwis Ceneo.pl po raz trzeci przygotował raport na temat kobiecych zakupów w internecie

-

Polska e-konsumentka

Typowa kupująca on-line jest  młoda, mieszka w dużym mieście – powyżej 500 tys. mieszkańców i ma wyższe wykształcenie. Tak wynika z kwietniowego badania Ceneo.pl przeprowadzonego na grupie prawie 1600 respondentów, z czego Panie stanowiły blisko 56 proc. (łącznie ok. 890 respondentek).

Wśród nich największą grupę tworzyły te w przedziale wiekowym między 21 a 40 rokiem życia – łącznie aż 57,3 rpoc. Ponadto, prawie 1/4 internautek (24,5 proc.) pochodzi z dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców oraz jest w związku małżeńskim i ma dzieci - aż 41 proc. Wśród ankietowanych były też i Panie będące w związku małżeńskim, jednakże nie mających jeszcze dzieci - 17 proc. ankietowanych.

Z badania wynika także, że osoby, które ukończyły studia wyższe magisterskie stanowią największą grupę kupujących online – 38,5 proc. Natomiast osoby z wykształceniem gimnazjalnym (4,9 proc.) i zasadniczym zawodowym nie przekroczyły łącznie 11 proc. badanych.

Dodatkowo zaledwie 7,9 proc. kobiet zadeklarowało, że nie kupuje wcale w internecie. Te, które to robią decydują się na to kilka razy w roku (55,3 proc. ankietowanych) lub nawet kilka razy w miesiącu (32,7 proc.). Natomiast są i takie miłośniczki zakupów w sieci, które decydują się na to nawet kilka razy w tygodniu (2,9 proc.).

Czego kobiety szukają w internecie... ?

Polki zapytane o to, czego najczęściej poszukują w internecie wskazały na takie kategorie jak: Odzież, obuwie, dodatki (76 proc. ankietowanych), Dom i wnętrze (44,5 proc.), Zdrowie i uroda (43,7 proc.) oraz Książki i muzyka (39 proc.) i Dla dziecka (33 proc.).

Można zauważyć zdecydowaną korelację między tym, czego Polki szukają w sieci, a tym co faktycznie kupują. Jeśli już znajdą w sieci produkty, których szukały, podobają się im i są w dobrej cenie, to decydują się na ich zakup. Przeprowadzone w kwietniu badanie Ceneo.pl wskazuje, że zdecydowana większość kobiet (56,7 proc.) w internecie kupuje właśnie ubrania i buty.

...a co kupują?

W czołówce najczęściej kupowanych produktów w internecie uplasowały się również kosmetyki, w tym perfumy, na które wskazało 37,5 proc. 34 proc. ankietowanych, decyduje się na zakup książek i płyt CD w sieci. Porównywalnie wysoki procent kobiet (33,3 proc. ankietowanych) wybiera podczas e-zakupów artykuły do domu i wnętrz, a na sprzęt sportowy decyduje się jedynie 8,9 proc. ankietowanych Polek.

Sprzęt elektroniczny, typu laptopy, telefony komórkowe czy komputery, wybiera i kupuje niewiele ponad 8,6 proc. respondentek. Podczas gdy ankietowani Panowie, w ponad 60 proc. wskazali na Komputery jako kategorię najczęściej przez nich odwiedzaną. Natomiast, na pytanie co najczęściej kupują w sieci, wskazali, w odróżnieniu od Pań, na sprzęt RTV i AGD (53,6 proc.) oraz na książki i płyty CD 31,2 proc. Co może być ciekawe, wśród pozostałych odpowiedzi, poza tymi wskazanymi w ankiecie, najczęściej padały artykuły zoologiczne w przypadku Pań i artykuły motoryzacyjne w grupie Panów.
::
E-commerce jest tematem głównym majowego wydania miesięcznika "Brief". Zapraszamy do lektury!

Dane do raportu pochodzą z ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2013 roku wśród 1598 internautów oraz z badania w maju 2012 roku na próbie 2647 użytkowników Ceneo.pl. Odpowiedzi na pytania w kwietniu 2013 roku udzieliło 888 kobiet. Dominującą grupą ankietowanych były osoby w wieku 31 - 40 lat, mieszkających w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców, z wyższym wykształceniem i będące w związkach małżeńskich z dziećmi.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.