Kim jest i co kupuje polska e-konsumentka?

Kim jest i co kupuje polska e-konsumentka?

Brief.pl / Wiedza

Polki lubią kupować w internecie odzież, obuwie, dodatki oraz kosmetyki i artykuły do domu. Robią to kilka razy w roku. Nadal obawiają się zakupów leków i żywności w internecie. Serwis Ceneo.pl po raz trzeci przygotował raport na temat kobiecych zakupów w internecie

-

Polska e-konsumentka

Typowa kupująca on-line jest  młoda, mieszka w dużym mieście – powyżej 500 tys. mieszkańców i ma wyższe wykształcenie. Tak wynika z kwietniowego badania Ceneo.pl przeprowadzonego na grupie prawie 1600 respondentów, z czego Panie stanowiły blisko 56 proc. (łącznie ok. 890 respondentek).

Wśród nich największą grupę tworzyły te w przedziale wiekowym między 21 a 40 rokiem życia – łącznie aż 57,3 rpoc. Ponadto, prawie 1/4 internautek (24,5 proc.) pochodzi z dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców oraz jest w związku małżeńskim i ma dzieci - aż 41 proc. Wśród ankietowanych były też i Panie będące w związku małżeńskim, jednakże nie mających jeszcze dzieci - 17 proc. ankietowanych.

Z badania wynika także, że osoby, które ukończyły studia wyższe magisterskie stanowią największą grupę kupujących online – 38,5 proc. Natomiast osoby z wykształceniem gimnazjalnym (4,9 proc.) i zasadniczym zawodowym nie przekroczyły łącznie 11 proc. badanych.

Dodatkowo zaledwie 7,9 proc. kobiet zadeklarowało, że nie kupuje wcale w internecie. Te, które to robią decydują się na to kilka razy w roku (55,3 proc. ankietowanych) lub nawet kilka razy w miesiącu (32,7 proc.). Natomiast są i takie miłośniczki zakupów w sieci, które decydują się na to nawet kilka razy w tygodniu (2,9 proc.).

Czego kobiety szukają w internecie... ?

Polki zapytane o to, czego najczęściej poszukują w internecie wskazały na takie kategorie jak: Odzież, obuwie, dodatki (76 proc. ankietowanych), Dom i wnętrze (44,5 proc.), Zdrowie i uroda (43,7 proc.) oraz Książki i muzyka (39 proc.) i Dla dziecka (33 proc.).

Można zauważyć zdecydowaną korelację między tym, czego Polki szukają w sieci, a tym co faktycznie kupują. Jeśli już znajdą w sieci produkty, których szukały, podobają się im i są w dobrej cenie, to decydują się na ich zakup. Przeprowadzone w kwietniu badanie Ceneo.pl wskazuje, że zdecydowana większość kobiet (56,7 proc.) w internecie kupuje właśnie ubrania i buty.

...a co kupują?

W czołówce najczęściej kupowanych produktów w internecie uplasowały się również kosmetyki, w tym perfumy, na które wskazało 37,5 proc. 34 proc. ankietowanych, decyduje się na zakup książek i płyt CD w sieci. Porównywalnie wysoki procent kobiet (33,3 proc. ankietowanych) wybiera podczas e-zakupów artykuły do domu i wnętrz, a na sprzęt sportowy decyduje się jedynie 8,9 proc. ankietowanych Polek.

Sprzęt elektroniczny, typu laptopy, telefony komórkowe czy komputery, wybiera i kupuje niewiele ponad 8,6 proc. respondentek. Podczas gdy ankietowani Panowie, w ponad 60 proc. wskazali na Komputery jako kategorię najczęściej przez nich odwiedzaną. Natomiast, na pytanie co najczęściej kupują w sieci, wskazali, w odróżnieniu od Pań, na sprzęt RTV i AGD (53,6 proc.) oraz na książki i płyty CD 31,2 proc. Co może być ciekawe, wśród pozostałych odpowiedzi, poza tymi wskazanymi w ankiecie, najczęściej padały artykuły zoologiczne w przypadku Pań i artykuły motoryzacyjne w grupie Panów.
::
E-commerce jest tematem głównym majowego wydania miesięcznika "Brief". Zapraszamy do lektury!

Dane do raportu pochodzą z ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2013 roku wśród 1598 internautów oraz z badania w maju 2012 roku na próbie 2647 użytkowników Ceneo.pl. Odpowiedzi na pytania w kwietniu 2013 roku udzieliło 888 kobiet. Dominującą grupą ankietowanych były osoby w wieku 31 - 40 lat, mieszkających w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców, z wyższym wykształceniem i będące w związkach małżeńskich z dziećmi.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.