Raportowanie zintegrowane - partnerstwo PwC i FOB

Raportowanie zintegrowane - partnerstwo PwC i FOB

Brief.pl / CSR

21 maja br. PwC wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu rozpocznie projekt budowania partnerstwa na rzecz rozwoju zintegrowanego raportowania na lokalnym rynku.

-

77 proc. największych firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Londynie w Indeksie Financial Times Stock Exchange (FTSE 360) w swoich raportach zamieszcza informacje pozafinansowe dotyczące ich modelu biznesowego. Ponad połowa z nich raportuje także inne informacje związane ze strategią biznesową – wynika z analiz firmy doradczej PwC.

W tym kierunku powinny zmierzać także polskie firmy, jednak liczba polskich przedsiębiorców wykorzystująca narzędzie raportowania zintegrowanego do budowaniu swojej przewagi konkurencyjnej jest nadal bardzo niewielka. Tymczasem raportowanie zintegrowane jest narzędziem, które dostarcza inwestorom kompleksowej oceny wartości organizacji oraz informacji, jak zamierza ona zwiększyć ją w perspektywie krótko i długoterminowej. Łączy bowiem analizę finansową z analizą kontekstu społecznego, środowiskowego i ekonomicznego, w którym działa firma.

Eksperci z PwC przekonują, że dzięki raportowaniu zintegrowanemu i transparentności firmy mogą budować stabilne i długotrwałe relacje z inwestorami.

Korzyści dla spółek wynikające z raportowania zintegrowanego to przede wszystkim:

  • ułatwienie dostępu do kapitału,
  • obniżenie jego kosztów oraz wyróżnienie się na rynku,
  • mniejszenie ryzyk, takich jak reputacyjne w łańcuchu dostaw poprzez większy wpływ na partnerów biznesowych czy regulacyjne - poprzez wpływ na rozwójkształtu raportowania.

Z punktu widzenia inwestorów, korzyści płynące z informacji pozafinansowych to głównie:

  • zwiększenie świadomości w zakresie zagadnień zrównoważonego rozwoju,
  • wpływ na procesy zachodzące w gospodarce m.in.: przejrzystość rynku, rozpowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu czy ułatwienia wczesnego identyfikowania ryzyk.

- Informacje pozafinansowe dotyczące spółki pozwalają właściwie komunikować istotne czynniki, które tworzą wartość firmy w perspektywie zarówno krótko, średnio jak i długoterminowej. Takie informacje, jak opis łańcucha dostaw, strategia firmy czy model jej zarządzania, są kluczowym elementem przyczyniającym się do budowy zaufania, pomagają inwestorom w podejmowaniu stabilniejszych decyzji oraz efektywnej alokacji kapitału - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

- Bardzo ważne jest, aby polskie spółki aktywnie oceniały swoje mocne i słabe strony w zakresie raportowania i komunikacji do różnych grup interesariuszy - inwestorów, pracowników i klientów. Wiedza o tym, gdzie firma znajduje się w odniesieniu do najlepszych praktyk rynkowych w zakresie raportowania zintegrowanego, czy które z wartości dobrze jest raportować, pozwala zbudować pozycję lidera w swoim sektorze - podkreśla Irena Pichola, liderka zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w PwC.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.