iTaxi: Cieszymy się z wejścia Ubera do Polski

iTaxi: Cieszymy się z wejścia Ubera do Polski

Brief.pl / Aktualności

Komentarz Stefana Batorego, prezesa iTaxi na temat wejścia Ubera na polski rynek.

-

W ciągu ostatniego tygodnia dużo mówiło się na temat przewozu osób i regulacji z tym związanych. Faktem jest, że ta forma jest już od roku zakazana w Polsce. Mimo to obserwujemy na ulicach dużych miast samochody przewożące pasażerów, jednak bez właściwego oznaczenia przysługującego taksówkom. Czy wyeliminują one licencjonowane pojazdy? Moim zdaniem nie. Jako Prezes największej aplikacji taksówkarskiej w Polsce, mogę śmiało stwierdzić, że klienci sami ostatecznie zdecydują jak wolą podróżować, a ze względu na bezpieczeństwo i komfort uważam, że wybiorą taksówki.

::

Obejrzyj sondę na Brief TV:

Czy boimy się Ubera? - sonda

::

Przewozy osób to nieco tańsze rozwiązanie niż przejazd taksówką. Jednak decydując się na tę formę transportu należy wziąć pod uwagę trzy aspekty. Pierwszym z nich jest bezpieczeństwo pasażera. Chcąc zostać kierowcą przewozu osób potrzebne jest jedynie prawo jazdy. Nie ma jakichkolwiek wymogów w zakresie szkoleń czy znajomości topografii miasta. Kierowcy ci nie płacą podatków, nie posiadają także licencji. Ciekawym jest też fakt, że przewozy to usługa świadczona prywatnie, w związku z czym nie podlega regulacjom. Nie mamy więc pewności, czy dany kierowca jest ubezpieczony, a jego samochód w pełni sprawny.

Drugą istotną kwestią jest wygoda dla użytkownika. Przewozy to zazwyczaj auta, które nie są oznaczone. Nie wiemy więc czy samochód, który po nas podjechał to ten, który zamówiliśmy. Zjawisko to często występuje w Stanach Zjednoczonych. Amerykańscy kierowcy skarżą się, że do ich prywatnych samochodów próbują wsiadać obcy ludzie, myśląc, że to nieoznaczone taksówki.

Ostatnią, ale chyba najistotniejszą sprawą jest czas dojazdu. Przewozy nie są dopuszczone do ruchu buspasami. Na przykładzie Warszawy, która jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast Europy ma to bardzo duże znaczenie. Przewozy zmuszone są stać często w gigantycznych korkach. W efekcie wydłuża się czas dojazdu, co wiąże się bezpośrednio ze wzrostem kosztów.

Przewozy osób, ze względu na poruszone przeze mnie kwestie nie stanowią zagrożenia dla rynku taksówkarskiego. Wierzę, że nasz rynek i klienci, będą najlepszym weryfikatorem różnych usług.

Tagi:

itaxi uber

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.