Jak prowadzić fan page?

Jak prowadzić fan page?

Brief.pl / Wiedza

Amerykańskie serwisy aż kipią od treści podpowiadających jak prowadzić fan page. Problem w tym, że od kilku miesięcy, z powodu spadającego zasięgu wpisów, wskazówki w nich zawarte tracą na znaczeniu. Trzeba ugryźć temat z zupełnie innej strony.

-

Czynników wpływających na zasięg naszych wpisów na Facebooku są setki, a nawet tysiące. W świadomości specjalistów na pierwsze miejsce wśród nich wysuwa się liczba polubień, komentarzy czy udostępnień. O ile dwa lata temu miało to swoje uzasadnienie, to dziś jest to raczej relikt przeszłości. Myśląc realnie nie ma szans, aby kontrolować zasięg postów mając na uwadze zaledwie 3 z tysiąca zmiennych. Wiele zależy też od tego jaką kategorię fan page'a ustalimy na początku. Strony biznesowe mają zdecydowanie (2-3 krotnie) mniejszy zasięg niż te należące do wydawców czy mediów. Dlaczego?

Treści!

Ponieważ za wydawcami i mediami stoi zazwyczaj cały zespół twórców treści (dziennikarzy) produkujących coś więcej niż śmieszne zdjęcia i obrandowane kotki. Nic zatem dziwnego, że Facebook w edge ranku (algorytm odpowiadający za wyświetlanie wpisów) pozwala wartościowym treściom docierać do szerszego grona. Wniosek? Fan page nie może być oderwany od innych aktywności online. Powinien przenikać się ze stroną WWW, blogiem czy e-sklepem. Oprócz wyżej wspomnianych polubień czy komentarzy, obecnie olbrzymie znaczenie na zasięg postów mają kliknięcia w linki.

Facebook wymusza na nas kreatywność, chce skłonić nas do dzielenia się w jego domenie czymś ekstra. Jeśli jesteśmy medium mamy łatwe zadanie w porównaniu do fan page'a promującego produkty spożywcze typu ciastka, alkohol czy sok. Nie dość, że jest to działka FMCG, to jeszcze nie wykorzystuje sklepów online tak jak na przykład kategoria modowa. Jedynym rozwiązaniem jest budowanie historii - na blogu lub za pomocą wideo. Zresztą te ostatnie Facebook zaczął ostatnio mocno wspierać dając między innymi dostęp do rozszerzonych statystyk.

Niestety (albo na szczęście) jest to rozwiązanie wyłącznie dla klientów, którzy są skłonni zatrudnić odpowiednie osoby do opowiadania historii.

::

Przeczytaj też:

Skuteczna obecność na Twitterze

::

Ślepej kurze fan

Skończyły się też czasy robienia kampanii reklamowych do kobiet +25 lat. Obecnie Facebook daje olbrzymie możliwości dotarcia do bardzo konkretnych grup klientów - grzechem jest z nich nie korzystać. Zamiast wydawać pieniądze na zdobywanie fanów, powinniśmy skupić się na dostarczeniu użytkownikom serwisu naszej historii, pokazania naszego wideo czy bloga. Większość osób, które będzie tym zainteresowane sama polubi fan page. Z powodu spadających zasięgów niestety coraz mniej skuteczna jest strategia odwrotna, czyli zbieranie fanów i dopiero potem docieranie do nich z naszą historią.

Działania polegające na rzuceniu na ziemię garści ziaren i liczeniu, że któreś z nich zakiełkuje to strata pieniędzy i czasu. Zwłaszcza, że Facebook oferuje takie narzędzia jak Custom Audience czy Lookalike Audience. Dzięki nim docieramy (i płacimy za to dotarcie) do osób, które dają nam większą nadzieję, że zakiełkują i staną się nie tylko naszymi fanami, ale również klientami.

Jak żyć? Polecam być na bieżąco z nowościami na Facebooku poprzez zaglądanie na stronę www.facebook.com/business

::

Źródło: whysosocial.pl

© Coloures-pic - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.