HTTPS or DIE!

HTTPS or DIE!

Brief.pl / Wiedza

Po zmianach algorytmu Google będzie promował strony działające w oparciu o bezpieczny protokół HTTPS. Jakie będą konsekwencje tych zmian dla użytkowników internetu, blogerów, właścicieli małych stron i e-sklepów? Czy trzeba będzie nabywać certyfikaty SSL? Kto będzie musiał to robić?

-

Chociaż działania Google to trochę wymuszanie na właścicielach internetowych biznesów profesjonalizmu, ma to swoje plusy. Również dla odwiedzających strony WWW.

Korzyści z zastosowania certyfikatów SSL dla internautów i właścicieli stron WWW i e-sklepów

Certyfikaty SSL to podstawowy sposób ochrony danych przesyłanych przez internet.

To także potwierdzenie wiarygodności posiadaczy witryn internetowych – w pasku adresu przeglądarki, w przypadku strony, która używa połączenia szyfrowanego protokołem SSL, użytkownicy mogą zobaczyć nazwę właściciela strony i wydawcy certyfikatu (umożliwia to EV SSL); w przypadku witryny WWW, która nie stosuje certyfikatu SSL, nie możemy mieć pewności, kto jest jej właścicielem, a co najważniejsze – czy ktoś nie „podsłuchuje” tego, co oglądamy lub piszemy. Dzięki temu, że strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL, wszystkie dane, które wprowadzamy i które czytamy – jak np. numer karty kredytowej niezbędny do dokonania płatności w e-sklepie – są szyfrowane w drodze między serwerem a przeglądarką.

 

- Dzięki promowaniu w wynikach wyszukiwania stron działających w oparciu o protokół HTTPS wśród użytkowników sieci świadomość, co do konieczności dbania o zachowanie poufności informacji osobowych będzie rosła jeszcze szybciej. W końcu na najwyższych pozycjach pojawiać się będą strony uznane przez Google za bezpieczne. Właściciele stron internetowych z kolei będą mogli dzięki nim budować swój wizerunek, ponieważ dbanie o bezpieczeństwo własnych klientów wzbudza zaufanie do marki – komentuje Mariusz Janczak, koordynator marketingu produktowego w obszarze biznesowym podpis elektroniczny Unizeto Technologies SA.

 

Certyfikaty SSL – dla kogo?

Certyfikaty SSL dzielą się na trzy typy ze względu na poziom zapewnienia bezpieczeństwa i wiarygodności: Domain Validation (DV), Organization Validation (OV) i Extended Validation (EV) – ich koszt zależy od ich rodzaju. Certyfikaty SSL są na tyle powszechne i tanie, że często firmy hostingowe zamieszczają je w swojej ofercie jako wartości dodane. Te najprostsze, czyli DV, można nabyć już za kilkadziesiąt złotych. Natomiast certyfikaty OV i EV SSL, a więc bardziej zaawansowane i stosowane przez średnie i duże firmy oraz banki, dostępne są od kilkuset złotych.

 

Bezpieczeństwo małej witrynie i blogowi jest w stanie zapewnić podstawowy certyfikat SSL – DV.

W dzisiejszych czasach używanie certyfikatów SSL przez instytucje publiczne, duże przedsiębiorstwa i sklepy internetowe to codzienność. Ich uzyskanie jest bezproblemowe i szybkie. Mimo to nie wszyscy posiadacze mniej rozbudowanych stron WWW, niewielkich e-sklepów i blogów decydują się na zastosowanie tego rozwiązania.

- Należy podkreślić, że nie ma konieczności korzystania z certyfikatu SSL. Jest to jedynie możliwość/opcja. O ile strony zabezpieczone protokołem będą lepiej postrzegane przez Google, o tyle nie musi to oznaczać, że te niezabezpieczone znikną z indeksów. Zabezpieczenie SSL to tylko jeden z parametrów/kryteriów oceny jakości strony – podsumowuje Mariusz Janczak.

::

© hakandogu - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.