wp - grudzien 2016

18 proc. wyszukiwań lokalnych skutkuje zakupem

18 proc. wyszukiwań lokalnych skutkuje zakupem

Brief.pl / Wiedza

4 na 5 użytkowników smartfonów w USA chce, by wyniki wyszukiwania były dostosowane do ich lokalizacji. Co więcej, są oni bardziej skłoni kliknąć w reklamę mobilną, gdy oferta przez nią prezentowana, odnosi się do ich aktualnego miejsca pobytu.

-

W Polsce z wyszukiwania lokalnego korzysta już 90 proc. użytkowników. Niestety, firmy nie są przygotowane na ich obsługę. Do tej pory rozwiązania mobilne wprowadziło 25 proc. sklepów i zaledwie 5,3 proc. przedsiębiorstw. Co muszą zrobić rodzime firmy, by móc monetyzować ruch mobilny?

Najnowsze badania konsumenckie Google jasno wskazują potrzeby użytkowników mobilnych. Według nich, właściciele smartfonów pozytywnie reagują na reklamy powstałe w oparciu o dane lokalizacyjne. Co ważne, reklamy o podobnej treści, ale niedostosowane do miejsca pobytu użytkownika, wzbudzają w nich niechęć lub obojętność.

 

88 proc. użytkowników wyszukuje treści lokalne

Właściciele smartfonów w USA coraz częściej korzystają z nich w celu znalezienia informacji ściśle powiązanych z miejscem swojego aktualnego pobytu. Służą im one przede wszystkim do odnajdywania konkretnych miejsc lub wydarzeń, czy planowania wyjścia na obiad. Co ważne, 50 proc. z nich odwiedza później odnalezione w ten sposób miejsce, a 18 proc. dokonuje zakupu. Polska nie wypada wcale gorzej na tle Stanów Zjednoczonych. Według raportu Our Mobile Planet, aż 90 proc. posiadaczy smartfonów w Polsce wyszukuje za ich pomocą lokalne informacje.

 

Firmy nadal niezbyt mobilne

Polskie przedsiębiorstwa nie są świadome, jak ważne jest wprowadzenie rozwiązań mobilnych. – O ile w branży e-commerce liczba stron i aplikacji mobilnych stale rośnie, o tyle firmy nie działające na co dzień w internecie, nie myślą jeszcze o nich zbyt często. Takie podejście jest błędne, gdyż użytkownicy smartfonów, odwiedzający tradycyjne strony internetowe niedostosowane do smartfonów i tabletów, opuszczają je w aż 74 proc. przypadków – mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl. Jak pokazują badania mShopper, 57 proc. niezadowolonych użytkowników również nie poleci takiej firmy, a 33 proc. uda się prosto do konkurencji. - Rozwiązaniem tego problemu jest przekierowanie ich na stronę mobilną. Pozwala ona zapewnić im lepsze doświadczenie przy pierwszym kontakcie z marką. To natomiast znacznie zwiększa szanse na sfinalizowanie transakcji - dodaje. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie na stronie mobilnej specjalnych przycisków umożliwiających szybki kontakt telefoniczny czy formularza pozwalającego na złożenie rezerwacji. Takie rozwiązania sprawdzą się zwłaszcza w branży hotelarskiej i gastronomicznej, choć skorzystać z nich mogą również inne firmy usługowe. Oprócz wdrożenia ułatwień dla użytkowników mobilnych, firmy działające lokalnie mogą skorzystać z reklam dedykowanych smartfonom i tabletom.

::

Przeczytaj też:

Sklepy internetowe wychodzą klientom naprzeciw

::

 

Reklama zgodna z miejscem i potrzebami

Wykorzystanie rosnącej popularności wyszukiwania lokalnego, może być więc szansą zarówno dla firm lokalnych, jak i tych działających wyłącznie w internecie. Dzięki reklamom kontekstowym, wyświetlanym bezpośrednio przy wynikach zapytań internautów, mogą one trafić do klientów z konkretnego obszaru. Zrealizowanie takiej kampanii umożliwia np. Google, choć nie jest jedyną firmą oferującą tego typu rozwiązania. – Tworząc takie reklamy, warto skorzystać z narzędzia radius bidding, które pozwala ograniczyć zasięg reklam do określonej odległości od siedziby firmy, np. bannery mogą być wyświetlane użytkownikom znajdującym się w odległości do 2 kilometrów od lokalu gastronomicznego. Pozwoli to dotrzeć do osób, które mogą być nie tylko zainteresowane prezentowaną ofertą, ale również w dość krótkim czasie znaleźć się w siedzibie firmy, by z niej skorzystać – mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl.

 

Wykorzystanie wyszukiwania lokalnego do zwiększania sprzedaży jest możliwe już dziś. Pomagają w tym reklamy lokalizowane, które pozwalają dotrzeć z ofertą do klientów, znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie firmy. Warto jednak pamiętać, że nawet najlepiej przygotowana reklama mobilna znacznie straci na skuteczności w momencie, gdy klient zostanie przekierowany na stronę nieprzystosowaną do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

::

© sabelskaya - Zobacz portfolio

Źródło: mgenerator.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.