Bolt i Balotelli w spocie Pumy

Brief.pl / Inspiracje

Puma rozpoczęła największą w swojej historii globalną kampanią wizerunkową pod hasłem Forever Faster! Na Youtubie można obejrzeć film promujący kampanię z udziałem ambasadorów marki: Usainem Boltem, Mario Balotellim czy Sergio Aguero.

-

Główną ideą kampanii jest podkreślenie, że Puma jest najszybszą sportową marką na świecie. Forever Faster skupia się na indywidualistach, zawodnikach, którzy wyróżniają się działaniami i osobowością. W tym gronie jest najszybszy człowiek świata Usain Bolt, takie sławy piłki nożnej, jak Mario Balotelli, Sergio Aguero, Marta Vieira da Silva, golfiści Rickie Fowler i Lexi Thompson oraz zespół Formuły 1 Scuderia Ferrari. Spot ukazuje ich determinację, odwagę, zaufanie i radość w kontekście podejmowanych wyzwań oraz ryzyka.

- Dzięki Forever Faster chcemy przypomnieć, że Puma jest i nadal będzie najszybszą marką sportową na świecie – powiedział Adam Petrick, globalny dyrektor marketingu Puma. – Zawsze byliśmy znani jako marka, która podejmuje ryzyko i nie będziemy tego zmieniać, Forever Faster wyraźnie to prezentuje. Zmieni się jedynie podejście do projektowania produktów oraz promocja naszej marki.

O szczegóły kampani, która w Polsce startuje w połowie sierpnia zapytaliśmy Katarzynę Węsławowicz, marketing managera Puma Polska.

- Według jakich kryteriów wybierani byli sportowcy?

Puma to marka bardzo wyrazista, stawiająca na szybkość działania, indywidualizm oraz brak pokory. Zależy nam na tym, aby sportowcy reprezentujący Pumę spełniali te kryteria. Naszym celem jest podkreślanie szybkości zarówno w kontekście zwycięstw sportowych, jak i w sferze emocjonalnej. Puma chce też być najszybsza w kreowaniu trendów i innowacji. Dlatego stawiamy na sportowców utalentowanych, pracowitych, zbuntowanych, niepokornych i pewnych siebie, zarówno w rywalizacji sportowej, jak i w życiu codziennym. Wspólnie inspirujemy się do bycia najszybszym oraz najlepszym w myśl hasła Forever Faster.   

- Czy Puma nie obawia się wybryków i negatywnych zachowań Marco Balotelliego, które mogą negatywnie wpłynąć na markę?

Cenimy Balotelliego za jego dokonania sportowe i akceptujemy go bez żadnych kompromisów. Mario po prostu taki jest, jego wybuchowość, determinacja i przekonanie o własnej wartości, to cechy, które w dużym stopniu warunkują jego sukcesy na boisku. Wiemy, że grzeczny Balotelli nie byłby tym samym Super Mario, który dokonuje cudów na murawie. Ktoś, kto jest jednym z najlepszych napastników na świecie nie może być wycofany i asekuracyjny, ma prawo postępować nieszablonowo i przekraczać wszelkie granice. Jego osobowość bardzo nam odpowiada, ale przede wszystkim odzwierciedla wartości, którymi kieruje się marka: bezkompromisowość, niepokorność, odwaga, determinacja w dążeniu do bycia najlepszym i najszybszym.

 - Podczas mundialu, Puma przegrała reklamową bitwę z innymi markami. Teraz startuje z olbrzymią kampanią. Czy było to świadome działanie?

Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że przegraliśmy. Podczas mundialu, oferowaliśmy unikalny na tle konkurencji model, zauważalny i nieporównywalny model Puma Tricks: jeden różowy, drugi niebieski. Zakładały go takie gwiazdy jak m.in. Balotelli, Olivier Giroud, Yaya Toure i Sergio Aguero. We wszystkich badaniach oraz wynikach sprzedażowych ten but był w pierwszej 10-tce. Strategia promocji marki zakładała start kampanii po mistrzostwach świata w Brazylii. Podczas gdy konkurencja musi złapać drugi oddech, my atakujemy z globalną, największą w historii kampanią. Piłka nożna to dla nas bardzo ważna dyscyplina, ale chcemy pokazać markę Puma jako sportowego lidera na rynku. W naszym portfolio, znajdują się doceniane przez wybitnych sportowców produkty. Jesteśmy dumni z tego, że najszybszy człowiek świata, Usain Bolt biega w naszych butach, ale proponujemy też znakomite sneakersy i odzież lifestyle’ową. Wyznaczamy trendy w modzie, stawiamy na współpracę z wybitnymi projektantami, jak MiharaYasuhiro czy Alexander McQueen oraz cenionymi na całym świecie artystami, jak Sophia Chang czy paryski duet Brooklyn We Go Hard. Puma to nie tylko korki piłkarskie.

- Jaki cel ma kampania? Do jakich Klientów chce dotrzeć Puma?

Kampania Forever Faster jest skierowana do wszystkich, którzy identyfikują się z naszymi wartościami. Stoi za nią swoisty etos wykraczający poza granice kampanii marketingowej. Ze względu na szeroki wachlarz produktów, kierujemy ją nie tylko do profesjonalnych sportowców, ale także do każdego, kto z dumą przekracza granice i bije rekordy własnych możliwości. Chcemy również, żeby z PUMĄ dorastały kolejne pokolenia młodych pasjonatów sportu, dla których więź z naszą marką i ambasadorami, a zarazem wielkimi idolami, będzie miała znaczenie nie tylko w wymiarze komercyjnym. Robimy to już od ponad 65 lat.

::

Jak Wam się podoba spot Pumy? Jakich jeszcze niepokornych sportowców polecilibyście marce?

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.