wp - grudzien 2016

Pochwalmy się innowacjami

Pochwalmy się innowacjami

Brief.pl / Aktualności

To niecodzienna sytuacja, gdy mamy się chwalić tym, w jaki sposób… się chwalimy. Większość konkursów w zakresie korzystania z funduszy europejskich dotyczy jakości samych projektów. W konkursie „Innowacja Plus” istotny jest PLUS, przez co rozumiemy zespół działań przyczyniających się do sukcesu nowatorskiego rozwiązania. Pod lupę bierzemy komunikację marketingową, dzięki której innowacje mają szansę zaistnieć na rynku i dotrzeć do świadomości opinii publicznej jako pozytywne efekty Programu Innowacyjna Gospodarka.

-

Po pierwsze, do konkursu zapraszamy tych beneficjentów Programu Innowacyjna Gospodarka (PO IG), którzy zrealizowali projekty badawczo-rozwojowe lub są w trakcie ich realizacji. Przy czym wsparciu z PO IG nie musiały podlegać same prace B+R (mogły być finansowane np. ze środków własnych); wystarczy, że z Programu Innowacyjna Gospodarka sfinansowano wdrożenie ich wyników, komercjalizację, ochronę patentową lub poszukiwanie nowych rynków zbytu. Może być też sytuacja odwrotna – z PO IG sfinansowano prace badawczo-rozwojowe, a ze środków własnych kolejne działania wspierające wprowadzenie nowego rozwiązania na rynek. Doskonale rozumiemy, że na wczesnym etapie rozwoju produktu lub usługi nie prowadzi się działań promocyjnych, co najwyżej poufne rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Dlatego nie namawiamy do zdradzania know-how firm lub do upubliczniania informacji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na możliwość objęcia wynalazku ochroną prawną.

Kto może się zgłosić do konkursu?

Zapraszamy do konkursu wszystkich, którzy przeprowadzili skuteczne działania marketingowe przedsięwzięć zrealizowanych przy współudziale Programu Innowacyjna Gospodarka – jednak ze względu na zakres merytoryczny konkurs jest szczególnie istotny dla tych przedsiębiorstw i instytucji, które przeprowadziły prace B+R promowanego później rozwiązania.

Wśród adresatów konkursu należy wymienić głównie beneficjentów korzystających ze wsparcia w ramach następujących działań i poddziałań PO IG:

  • 1.1.2 Strategiczne programy badań naukowych i prac rozwojowych,
  • 1.3 Wsparcie projektów B+R na rzecz przedsiębiorców realizowanych przez jednostki naukowe,
  • 1.4 i 4.1 Wsparcie projektów celowych oraz Wsparcie wdrożeń wyników prac B+R,
  • 3.1 Inicjowanie działalności innowacyjnej,
  • 4.2 Stymulowanie działalności B+R przedsiębiorstw oraz wsparcie w zakresie wzornictwa przemysłowego,
  • 4.4 Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym,
  • 5.4.1. Wsparcie na uzyskanie/realizację ochrony własności przemysłowej.

Przy czym należy założyć, że projekty pośrednio lub bezpośrednio przyczyniły się do powstania nowych produktów lub innego rodzaju rozwiązań cechujących się innowacyjnością, a przeprowadzone działania promocyjne (obejmujące również projekt PO IG) zwiększyły szanse na ich sukces rynkowy.

Kilka projektów może dotyczyć tej samej innowacji, np. firma sfinansowała badania i wdrożenie produktu z działań 1.4 i 4.1. Nie ma ograniczeń odnośnie liczby nadsyłanych na konkurs zgłoszeń, należy je tylko przygotować na odrębnych formularzach.

Co jest przedmiotem zgłoszenia konkursowego?

Do konkursu „Innowacja Plus” zgłaszamy działania promocyjne. Promocja to szeroki temat. Od standardowych oznakowań i publikacji informacyjnych po śmiałe pomysły bez precedensu. Oczekujemy, że pochwalą się Państwo swoimi dokonaniami, a wśród nich:

  • systemami identyfikacji wizualnej (logotypy, grafiki, motywy),
  • filmami, spotami i animacjami,
  • publikacjami łączącymi merytoryczne i promocyjne walory,
  • pomysłami na stoiska targowe i wystawiennicze,
  • stronami, mediami społecznościowymi i akcjami w internecie,
  • nieszablonowym outdoorem,
  • różnymi sposobami dotarciem do wąskich (lub szerokich) grup docelowych,
  • każdą inną skuteczną formą promocji.

Oczywiście nie wymagamy realizacji wszystkich powyższych punktów. Liczy się dobry pomysł i skuteczna realizacja. Wierzymy, że innowacyjny projekt to także innowacyjna promocja.

Pomagamy w przygotowaniu zgłoszeń

W pierwszej kolejności warto przeczytać regulamin konkursu oraz poradnik, w którym wyjaśniamy kolejne etapy przygotowania zgłoszenia. Oprócz tego na bieżąco staramy się odpowiadać na Państwa wątpliwości. Biuro Konkursu jest do Państwa dyspozycji, dane kontaktowe są dostępne w zakładce kontakt na stronie: www.innowacjaplus.pl.

::

© Brian Jackson - Zobacz portfolio

Tagi:

innowacje

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.