95proc. wzrost sprzedaży w Credit Agricole

95proc. wzrost sprzedaży w Credit Agricole

Brief.pl / Inspiracje

Pod koniec zeszłego roku, bank Credit Agricole uruchomił nowy serwis informacyjny. Było to wdrożenie z kategorii green field. Zmianie - poza frontendem serwisu - uległ także CMS oraz infrastruktura serwerowa, na której serwis jest utrzymywany. Responsywna strona z opracowaną na nowo architekturą treści zapewniła wzrost sprzedaży produktów bankowych.

-

Mimo że poprzedni serwis spełniał stawiane przed nim zadania, Credit Agricole postanowił przeprowadzić kompleksowe badania użyteczności. Bank zdecydował się - w celu dalszego zwiększenia dostępności oferty oraz zintensyfikowania sprzedaży - na wdrożenie projektu nowego serwisu credit-agricole.pl. Prace koncepcyjno – badawcze powierzył poznańskiej agencji Symetria, a implementację i całą warstwę technologiczną projektu - sopockiej firmie Blue Media.

Content first, czyli ustalenie priorytetów

Credit Agricole zdawał sobie sprawę z tego, że dobra architektura informacji oraz użyteczny interfejs jest przy projektowaniu nowego serwisu internetowego jedynie absolutnym minimum. Bank potrzebował więc wyróżnika. Stała się nim treść. Jednym z pierwszych etapów projektu było zatem opracowanie strategii treści (ang. content strategy). Aby móc wypracować optymalne i unikalne rozwiązania, bank powołał zespół projektowy, złożony z przedstawicieli wielu departamentów. Symetria - we współpracy z Blue Media - zorganizowała warsztaty koncepcyjne, na których obecni byli przedstawiciele m.in. działów marketingu, PR-u, e-commerce, a także call center.

Taki skład osobowy pozwolił na opracowanie strategii treści, uwzględniającej priorytety i wytyczne wszystkich departamentów. Efekt? Spójność oraz uniwersalność koncepcji. Niemal wszystkie zainteresowane osoby były od początku zaangażowane w projekt, co bardzo ułatwiło późniejszą pracę.

Z jednej strony strategia treści polegała na analizie odbiorców, z drugiej zaś na opracowaniu wytycznych treści (główny przekaz, szablony, stylebook) oraz procesów (ustalenie workflow, kanałów dystrybucji, kalendarz redakcyjny).

Kolejny krok – architektura informacji oraz RWD

Po opracowaniu content strategy, rozpoczęto prace nad architekturą informacji. Warto zaznaczyć, że punktem wyjścia i podstawą do jej projektowania oraz opracowania była właśnie strategia treści, której przyporządkowano niemal wszystkie dalsze prace (design, grafiki kontekstowe etc.).

Serwis został wykonany przy pomocy techniki Responsive Web Design (RWD), pozwalającej na automatyczne dostosowanie się strony do rozmiaru okna urządzenia (np. smartfona czy tabletu), na którym jest wyświetlana.

Patrząc na stale rosnącą liczbę użytkowników urządzeń mobilnych, można zaryzykować postawienie tezy, że RWD przestaje być innowacyjną ciekawostką, a staje się standardem. Już w tej chwili blisko 12% odwiedzin serwisu pochodzi ze smartfonów i tabletów, a trend wzrostowy jest bardzo wyraźny. Bank szacuje, że do końca roku już 20% ruchu w serwisie będzie pochodzić z tego źródła. Warto podkreślić, że Credit Agricole jest jednym z pierwszych banków w Polsce, który wdrożył stronę zaprojektowaną w RWD. Nadal jednak wiele serwisów instytucji finansowych jest niedostosowanych do potrzeb posiadaczy urządzeń mobilnych.

Andrzej Pyra, odpowiadający za realizację projektu po stronie Symetrii zwraca uwagę na to, że: wykorzystanie RWD jest odpowiedzią na technologiczne zmiany, które widać każdego dnia, np. na przystanku komunikacji miejskiej. Pasażerowie, czekając na swój środek transportu, przeglądają Internet na telefonach lub tabletach. Oczekują, że informacje, które otrzymają, będą precyzyjne, łatwo przyswajalne, a także natychmiast aktualizowane. Dlatego właśnie, realizując projekt dla Credit Agricole, uwzględniliśmy obydwie potrzeby – dopasowanie serwisu do potrzeb odwiedzających tak w warstwie tekstowej (content strategy), jak i technicznej (RWD).

Wtóruje mu Rafał Jóźwiak z Blue Media: Sukces gwarantuje dopiero połączenie wiedzy z doświadczeniem, które pozwala oferować rozwiązania „szyte na miarę”. W projekcie realizowanym dla Credit Agricole szczególnie istotne było umiejętne wykorzystanie technologii w połączeniu z danymi pozyskanymi w trakcie badań. Stworzyliśmy serwis, który zachęca odbiorcę do interakcji i umożliwia prosty i łatwy dostęp do dowolnej informacji na temat usług banku. To przekłada się na pozyskanie większej liczby leadów sprzedażowych, co jest miarą sukcesu takich przedsięwzięć.

Oczywiście to, co widzi klient, jest jedynie częścią wdrożenia. Zmianie - poza front-endem serwisu - uległ także CMS oraz infrastruktura serwerowa, na której serwis jest utrzymywany. Credit-agricole.pl poza wyjątkową warstwą prezentacji, osadzone jest w środowisku zapewniającym jego wyjątkowo wysoką dostępność i wydajność, a w konsekwencji komfort użytkowania. Blue Media dostarczyła również nowoczesny system zarządzania treścią i komponentami serwisu, który umożliwia pracownikom banku jego elastyczne wykorzystywanie.

Na efekty nie trzeba było długo czekać

Nowy serwis credit-agricole.pl ujrzał światło dzienne w październiku 2013 r. Już od dnia premiery strona spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem użytkowników, czego najlepszym dowodem są statystyki.

Porównując dane serwisu za styczeń – kwiecień 2013 r. z analogicznym okresem w 2014 r., można zauważyć, że większość kluczowych współczynników wzrosła o kilkadziesiąt procent. Świetnym przykładem są wyniki osiągnięte przez kredyt gotówkowy. Całkowita wartość sprzedaży on-line z serwisu własnego zwiększyła się zaś o 95%.

Imponujące wyniki potwierdziły słuszność podjętej metodyki prac, co nie oznacza jednak, że Credit Agricole zakończy projekt. Już teraz bank pracuje m.in. nad stworzeniem procesu dotyczącego sprzedaży mobilnej oraz kolejnymi komponentami prezentacji oferty, które pozwolą na zwiększenie interakcji z klientem.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.