wp - grudzien 2016

Co interesuje mobilnych internatów?

Co interesuje mobilnych internatów?

Brief.pl / Wiedza

Sport, informacje i publicystyka, styl życia, nowe technologie czy praca- jakie tematy interesują mobilnych internautów? Firma Gemius wzięła ten temat pod lupę.

-

Przybywa mobilnych internautów. W lipcu 2014 roku już 12 proc. ruchu w polskim internecie pochodziło z urządzeń przenośnych. Najwięcej tych od Samsunga (30 proc. ruchu w mobilnej sieci) i Apple’a (28 proc.). Czego mobilni internauci poszukują na stronach WWW?

Gemius przeanalizował dane o ruchu z przeglądarek mobilnych w kwietniu 2014 roku. Analitycy firmy wzięli pod lupę pięć tematów, tj. sport, informacje i publicystyka, styl życia, nowe technologie oraz praca, aby sprawdzić, które z nich cieszą się największą popularnością wśród mobilnych internautów.

 

Sport, informacje i publicystyka

Okazuje się, że mobilni internauci często przeglądają strony o tematyce sportowej (20 proc. ruchu na stronach o tej tematyce pochodzi z przeglądarek mobilnych) oraz serwisy z informacjami i publicystyką (18 proc). Popularnością wśród użytkowników internetu mobilnego cieszą się także strony WWW o stylu życia, w tym serwisy dla kobiet i mężczyzn, młodzieży i studentów oraz poświęcone zdrowiu i medycynie, religii czy plotkom (15 proc.). Podobnie jest ze stronami internetowymi dotyczącymi nowinek technologicznych (14 proc.).

Nieco inaczej wyglądają liczby w przypadku portali z ofertami pracy i poradami dotyczącymi rozwoju kariery zawodowej. Niemal co dwunasta (8,4 proc.) odsłona na tych stronach WWW pochodzi ze smartfonów i tabletów.

::

Zobacz również

STRONA MOBILNA: NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY - INFOGRAFIKA

::

– Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba odsłon generowanych przez użytkowników urządzeń mobilnych w sieci. Dotyczy to całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Co prawda obecnie Polska znajduje się pod tym względem w połowie stawki, ale to nie znaczy, że za dwa lata nie osiągnie poziomu Danii. Tam ruch w sieci z urządzeń przenośnych zbliża się do 50 procent. Dwa lata temu, podobnie jak w Polsce, co dziesiąta odsłona w duńskim internecie pochodziła z tabletów i smartfonów – komentuje Michał Włodarczyk z firmy Gemius.

Jego zdaniem to wyraźny sygnał dla wydawców, którzy jeszcze nie rozpoczęli sprzedaży reklamy mobilnej, a także dla reklamodawców, którzy planują strategie obecności marki w polskiej sieci.  

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.

Więcej informacji na temat badania znajdziecie tutaj.

::

© treetyZobacz portfolio

Tagi:

Gemius mobile

Zobacz inne polecane artykuły

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.