6 sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w internecie

6 sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w internecie

Brief.pl / Wiedza

Dla większość użytkowników internet to główne medium służące do wyszukiwania towarów i usług. Prowadząc jakiekolwiek działania w sieci należy pamiętać o tym, by nie były one realizowane po linii najmniejszego oporu, bez baczenia na obowiązujące standardy.

-

Internauci są wybredni, a internet bezlitosny - negatywne opinie pozostają w nim latami, a cyberprzestępcy nie śpią. Czym zatem kierować się, budując model sprzedaży w internecie? Oto 6 wskazówek.

Domena

Adres strony internetowej ma olbrzymie znaczenie. Adres w sieci - czyli domena - to także element identyfikacji firmy oraz czynnik, który w znaczący sposób wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Dziedzina działalności firmy lub nazwa produktu w domenie wpływa w olbrzymim stopniu na to, czy klient będzie mógł łatwo znaleźć naszą stronę w wyszukiwarce.

 Hosting

Żadna strona WWW nie może istnieć bez serwera. Hosting musi być niezawodny i zapewniać odpowiednie zasoby do udźwignięcia każdej ilości odwiedzających naszą stronę klientów. Każda minuta niedostępności strony to nie tylko stracone pieniądze, ale także zagrożenie zniknięciem z wyników wyszukiwania. 

Narzędzia analityczne

Bez narzędzi analitycznych nie jesteśmy w stanie ocenić, ilu potencjalnych klientów trafia na naszą stronę WWW lub do naszego e-sklepu. Dobre narzędzie analityczne jest w stanie poprawić skuteczność sprzedaży w internecie o kilkaset, a nawet kilka tysięcy procent! Narzędzia analityczne dostarczane są nie tylko przez firmy trzecie - jak Google Analytics - ale także przez dostawców usług hostingowych. Warto zapytać dostawcę hostingu o możliwość skorzystania z takich narzędzi.

UX - User eXperience

UX to charakterystyka strony WWW, do której twórcy i administratorzy przykładają najmniejszą wagę. Tworząc stronę WWW czy e-sklep należy pamiętać o tym, że internauci odwiedzający naszą witrynę nie znają jej struktury i projektu od podszewki. Użytkownika od momentu wejścia na stronę do finalizacji celu biznesowegonie nie może dzielić zbyt wiele podstron lub zbyt wiele kliknięć.

Wygląd

Firmowa strona WWW czy e-sklep nie różnią się, pod względem konieczności dbałości o wizerunek, od tradycyjnej siedziby firmy czy od tradycyjnej witryny sklepu przy miejskiej ulicy. Dobór projektu graficznego do charakterystyki firmy, produktu czy klienta to podstawa, o której często się zapomina. 

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo to obszar, którym właściciele zaczynają interesować się po fakcie: po ataku, kradzieży danych, podmianie zawartości strony bądź po całkowitym jej usunięciu. W tematykę bezpieczeństwa wpisuje się: zabezpieczenie kodu strony, zabezpieczenie panelu administracyjnego oraz serwerów. Te elementy są bardzo często poza zasięgiem właściciela strony WWW i zależą od dostawcy usługi hostingowej. Należy również pamiętać o kopiach zapasowych, które sprawiają, że nawet jeśli strona zostanie usunięta to można ją w ciągu kilku minut przywrócić do życia.

-Dostawca usług hostingowych nie jest w stanie zapewnić realizacji wszystkich powyższych punktów. Wygląd i UX zależy od projektantów, a wybór domeny od klienta. Zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa, kopii zapasowej, skalowalności i dostępności to jednak obowiązek poważnego dostawcy tego typu usług, który szanuje i docenia swoich klientów oraz ich biznes – podsumowuje Maria Głowacka z firmy AZ.pl

::

Photo: © Gajus- Zobacz portfolio

 

 

 

 

Tagi:

e-commerce

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?