6 sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w internecie

6 sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w internecie

Brief.pl / Wiedza

Dla większość użytkowników internet to główne medium służące do wyszukiwania towarów i usług. Prowadząc jakiekolwiek działania w sieci należy pamiętać o tym, by nie były one realizowane po linii najmniejszego oporu, bez baczenia na obowiązujące standardy.

-

Internauci są wybredni, a internet bezlitosny - negatywne opinie pozostają w nim latami, a cyberprzestępcy nie śpią. Czym zatem kierować się, budując model sprzedaży w internecie? Oto 6 wskazówek.

Domena

Adres strony internetowej ma olbrzymie znaczenie. Adres w sieci - czyli domena - to także element identyfikacji firmy oraz czynnik, który w znaczący sposób wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Dziedzina działalności firmy lub nazwa produktu w domenie wpływa w olbrzymim stopniu na to, czy klient będzie mógł łatwo znaleźć naszą stronę w wyszukiwarce.

 Hosting

Żadna strona WWW nie może istnieć bez serwera. Hosting musi być niezawodny i zapewniać odpowiednie zasoby do udźwignięcia każdej ilości odwiedzających naszą stronę klientów. Każda minuta niedostępności strony to nie tylko stracone pieniądze, ale także zagrożenie zniknięciem z wyników wyszukiwania. 

Narzędzia analityczne

Bez narzędzi analitycznych nie jesteśmy w stanie ocenić, ilu potencjalnych klientów trafia na naszą stronę WWW lub do naszego e-sklepu. Dobre narzędzie analityczne jest w stanie poprawić skuteczność sprzedaży w internecie o kilkaset, a nawet kilka tysięcy procent! Narzędzia analityczne dostarczane są nie tylko przez firmy trzecie - jak Google Analytics - ale także przez dostawców usług hostingowych. Warto zapytać dostawcę hostingu o możliwość skorzystania z takich narzędzi.

UX - User eXperience

UX to charakterystyka strony WWW, do której twórcy i administratorzy przykładają najmniejszą wagę. Tworząc stronę WWW czy e-sklep należy pamiętać o tym, że internauci odwiedzający naszą witrynę nie znają jej struktury i projektu od podszewki. Użytkownika od momentu wejścia na stronę do finalizacji celu biznesowegonie nie może dzielić zbyt wiele podstron lub zbyt wiele kliknięć.

Wygląd

Firmowa strona WWW czy e-sklep nie różnią się, pod względem konieczności dbałości o wizerunek, od tradycyjnej siedziby firmy czy od tradycyjnej witryny sklepu przy miejskiej ulicy. Dobór projektu graficznego do charakterystyki firmy, produktu czy klienta to podstawa, o której często się zapomina. 

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo to obszar, którym właściciele zaczynają interesować się po fakcie: po ataku, kradzieży danych, podmianie zawartości strony bądź po całkowitym jej usunięciu. W tematykę bezpieczeństwa wpisuje się: zabezpieczenie kodu strony, zabezpieczenie panelu administracyjnego oraz serwerów. Te elementy są bardzo często poza zasięgiem właściciela strony WWW i zależą od dostawcy usługi hostingowej. Należy również pamiętać o kopiach zapasowych, które sprawiają, że nawet jeśli strona zostanie usunięta to można ją w ciągu kilku minut przywrócić do życia.

-Dostawca usług hostingowych nie jest w stanie zapewnić realizacji wszystkich powyższych punktów. Wygląd i UX zależy od projektantów, a wybór domeny od klienta. Zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa, kopii zapasowej, skalowalności i dostępności to jednak obowiązek poważnego dostawcy tego typu usług, który szanuje i docenia swoich klientów oraz ich biznes – podsumowuje Maria Głowacka z firmy AZ.pl

::

Photo: © Gajus- Zobacz portfolio

 

 

 

 

Tagi:

e-commerce

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.