6 sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w internecie

6 sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w internecie

Brief.pl / Wiedza

Dla większość użytkowników internet to główne medium służące do wyszukiwania towarów i usług. Prowadząc jakiekolwiek działania w sieci należy pamiętać o tym, by nie były one realizowane po linii najmniejszego oporu, bez baczenia na obowiązujące standardy.

-

Internauci są wybredni, a internet bezlitosny - negatywne opinie pozostają w nim latami, a cyberprzestępcy nie śpią. Czym zatem kierować się, budując model sprzedaży w internecie? Oto 6 wskazówek.

Domena

Adres strony internetowej ma olbrzymie znaczenie. Adres w sieci - czyli domena - to także element identyfikacji firmy oraz czynnik, który w znaczący sposób wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Dziedzina działalności firmy lub nazwa produktu w domenie wpływa w olbrzymim stopniu na to, czy klient będzie mógł łatwo znaleźć naszą stronę w wyszukiwarce.

 Hosting

Żadna strona WWW nie może istnieć bez serwera. Hosting musi być niezawodny i zapewniać odpowiednie zasoby do udźwignięcia każdej ilości odwiedzających naszą stronę klientów. Każda minuta niedostępności strony to nie tylko stracone pieniądze, ale także zagrożenie zniknięciem z wyników wyszukiwania. 

Narzędzia analityczne

Bez narzędzi analitycznych nie jesteśmy w stanie ocenić, ilu potencjalnych klientów trafia na naszą stronę WWW lub do naszego e-sklepu. Dobre narzędzie analityczne jest w stanie poprawić skuteczność sprzedaży w internecie o kilkaset, a nawet kilka tysięcy procent! Narzędzia analityczne dostarczane są nie tylko przez firmy trzecie - jak Google Analytics - ale także przez dostawców usług hostingowych. Warto zapytać dostawcę hostingu o możliwość skorzystania z takich narzędzi.

UX - User eXperience

UX to charakterystyka strony WWW, do której twórcy i administratorzy przykładają najmniejszą wagę. Tworząc stronę WWW czy e-sklep należy pamiętać o tym, że internauci odwiedzający naszą witrynę nie znają jej struktury i projektu od podszewki. Użytkownika od momentu wejścia na stronę do finalizacji celu biznesowegonie nie może dzielić zbyt wiele podstron lub zbyt wiele kliknięć.

Wygląd

Firmowa strona WWW czy e-sklep nie różnią się, pod względem konieczności dbałości o wizerunek, od tradycyjnej siedziby firmy czy od tradycyjnej witryny sklepu przy miejskiej ulicy. Dobór projektu graficznego do charakterystyki firmy, produktu czy klienta to podstawa, o której często się zapomina. 

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo to obszar, którym właściciele zaczynają interesować się po fakcie: po ataku, kradzieży danych, podmianie zawartości strony bądź po całkowitym jej usunięciu. W tematykę bezpieczeństwa wpisuje się: zabezpieczenie kodu strony, zabezpieczenie panelu administracyjnego oraz serwerów. Te elementy są bardzo często poza zasięgiem właściciela strony WWW i zależą od dostawcy usługi hostingowej. Należy również pamiętać o kopiach zapasowych, które sprawiają, że nawet jeśli strona zostanie usunięta to można ją w ciągu kilku minut przywrócić do życia.

-Dostawca usług hostingowych nie jest w stanie zapewnić realizacji wszystkich powyższych punktów. Wygląd i UX zależy od projektantów, a wybór domeny od klienta. Zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa, kopii zapasowej, skalowalności i dostępności to jednak obowiązek poważnego dostawcy tego typu usług, który szanuje i docenia swoich klientów oraz ich biznes – podsumowuje Maria Głowacka z firmy AZ.pl

::

Photo: © Gajus- Zobacz portfolio

 

 

 

 

Tagi:

e-commerce

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.