6 sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w internecie

6 sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w internecie

Brief.pl / Wiedza

Dla większość użytkowników internet to główne medium służące do wyszukiwania towarów i usług. Prowadząc jakiekolwiek działania w sieci należy pamiętać o tym, by nie były one realizowane po linii najmniejszego oporu, bez baczenia na obowiązujące standardy.

-

Internauci są wybredni, a internet bezlitosny - negatywne opinie pozostają w nim latami, a cyberprzestępcy nie śpią. Czym zatem kierować się, budując model sprzedaży w internecie? Oto 6 wskazówek.

Domena

Adres strony internetowej ma olbrzymie znaczenie. Adres w sieci - czyli domena - to także element identyfikacji firmy oraz czynnik, który w znaczący sposób wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Dziedzina działalności firmy lub nazwa produktu w domenie wpływa w olbrzymim stopniu na to, czy klient będzie mógł łatwo znaleźć naszą stronę w wyszukiwarce.

 Hosting

Żadna strona WWW nie może istnieć bez serwera. Hosting musi być niezawodny i zapewniać odpowiednie zasoby do udźwignięcia każdej ilości odwiedzających naszą stronę klientów. Każda minuta niedostępności strony to nie tylko stracone pieniądze, ale także zagrożenie zniknięciem z wyników wyszukiwania. 

Narzędzia analityczne

Bez narzędzi analitycznych nie jesteśmy w stanie ocenić, ilu potencjalnych klientów trafia na naszą stronę WWW lub do naszego e-sklepu. Dobre narzędzie analityczne jest w stanie poprawić skuteczność sprzedaży w internecie o kilkaset, a nawet kilka tysięcy procent! Narzędzia analityczne dostarczane są nie tylko przez firmy trzecie - jak Google Analytics - ale także przez dostawców usług hostingowych. Warto zapytać dostawcę hostingu o możliwość skorzystania z takich narzędzi.

UX - User eXperience

UX to charakterystyka strony WWW, do której twórcy i administratorzy przykładają najmniejszą wagę. Tworząc stronę WWW czy e-sklep należy pamiętać o tym, że internauci odwiedzający naszą witrynę nie znają jej struktury i projektu od podszewki. Użytkownika od momentu wejścia na stronę do finalizacji celu biznesowegonie nie może dzielić zbyt wiele podstron lub zbyt wiele kliknięć.

Wygląd

Firmowa strona WWW czy e-sklep nie różnią się, pod względem konieczności dbałości o wizerunek, od tradycyjnej siedziby firmy czy od tradycyjnej witryny sklepu przy miejskiej ulicy. Dobór projektu graficznego do charakterystyki firmy, produktu czy klienta to podstawa, o której często się zapomina. 

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo to obszar, którym właściciele zaczynają interesować się po fakcie: po ataku, kradzieży danych, podmianie zawartości strony bądź po całkowitym jej usunięciu. W tematykę bezpieczeństwa wpisuje się: zabezpieczenie kodu strony, zabezpieczenie panelu administracyjnego oraz serwerów. Te elementy są bardzo często poza zasięgiem właściciela strony WWW i zależą od dostawcy usługi hostingowej. Należy również pamiętać o kopiach zapasowych, które sprawiają, że nawet jeśli strona zostanie usunięta to można ją w ciągu kilku minut przywrócić do życia.

-Dostawca usług hostingowych nie jest w stanie zapewnić realizacji wszystkich powyższych punktów. Wygląd i UX zależy od projektantów, a wybór domeny od klienta. Zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa, kopii zapasowej, skalowalności i dostępności to jednak obowiązek poważnego dostawcy tego typu usług, który szanuje i docenia swoich klientów oraz ich biznes – podsumowuje Maria Głowacka z firmy AZ.pl

::

Photo: © Gajus- Zobacz portfolio

 

 

 

 

Tagi:

e-commerce

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.