Wojna drukowana

Wojna drukowana

Brief.pl / Inspiracje

Była pozycyjna, asymetryczna, czy hybrydowa. Teraz czas na wojnę instant, którą można sobie wydrukować.

-

 

Może nie do końca całą wojnę, ale na pewno wiele jej niezbędnych elementów, w rodzaju prowiantu dla żołnierzy. W najnowszym wydaniu publikacji „Army Magazine” znajduje się wiele informacji na temat takiego drukowanego w technologii 3D.

Nowe możliwości na polu bitwy

Dzięki technologii ultradźwiękowej aglomeracji można łączyć ze sobą cząsteczki i otrzymywać jedzenie. W prowiant można wdrukować trójwymiarowo dodatkowe substancje odżywcze, żeby żołnierz miał na polu bitwy więcej siły. Przenośna drukarka będzie dostępna w każdym miejscu, nawet pod ostrzałem z wrogich pozycji. Do tej pory wojsko miało do dyspozycji tzw. MRE, posiłki gotowe do jedzenia (Meals Ready to Eat) w 24 wariantach. Niepsujące się, zachowujące świeżość i podobno niezbyt udane w smaku. Mimo tego, że można było wybierać między takimi potrawami jak: wieprzowe żeberka, gulasz wołowy i klopsiki w sosie marinara, krytycy MRE odczytywali ich nazwę jako „Meals Rejected by Enemy” – jedzenie, którego nawet wróg nie chciał. Mówiono o nich także „it’s not a Meal, it’s not Ready, and you can’t Eat it”, czyli ani nie posiłek, ani nie gotowy i nie da się go zjeść.    

Drugą możliwością, o dużo dłuższym czasie przydatności do spożycia była od niedawna wojskowa pizza. Po trzech latach tak samo świeża jak teraz. Na dodatek z pepperoni. Za militarnie nienaturalną świeżość odpowiadają substancje wiążące wodę, humektanty. Przy ich pomocy naukowcom z wojskowych laboratoriów udało się powstrzymać wysychanie spodu i powstawanie bakterii w pozostałych składnikach. Wystarczyło zmienić kwasowość sosu, ciasta i sera.  

Drukować, to rozkaz!

Amerykańska armia ma już doświadczenie w drukowaniu swoich podzespołów. Ostatnio tworzono w ten sposób głowice do rakiet oraz sztuczną skórę do wykorzystania podczas operacji na polu bitwy. Znaczenie druku 3D w medycynie może także przynieść wojsku wykorzystanie drukowanych egzoszkieletów, które zwiększą wydajność człowieka ubranego w specjalny kombinezon. Broń, do której części będzie można stworzyć w kilka chwil na przenośnej drukarce, otrzyma nowe możliwości. Potrzebujemy przerobić pistolet na karabin snajperski? Nie ma problemu, wystarczy chwilę poczekać, dodać odpowiedniego tonera do celów militarnych i dostajemy jeszcze ciepły sprzęt. To właśnie wokół trójwymiarowego drukowania broni i jej elementów toczyły się największe spory odnośnie upowszechniania się tej technologii.

Armia musi dać z siebie wszystko, by drukarki 3D „gotowały” smacznie. Inaczej, jeżeli taki nowoczesny sprzęt dostanie się w ręce wroga, wtedy możemy spodziewać się ostrzału niejadalnymi kotletami albo nalotów z wykorzystaniem przesolonych kanapek. Z takim przeciwnikiem trudno będzie wygrać. 

 ::

Photo: © vege- Zobacz portfolio 

 

Tagi:

Drukarki 3D

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.