Wojna drukowana

Wojna drukowana

Brief.pl / Inspiracje

Była pozycyjna, asymetryczna, czy hybrydowa. Teraz czas na wojnę instant, którą można sobie wydrukować.

-

 

Może nie do końca całą wojnę, ale na pewno wiele jej niezbędnych elementów, w rodzaju prowiantu dla żołnierzy. W najnowszym wydaniu publikacji „Army Magazine” znajduje się wiele informacji na temat takiego drukowanego w technologii 3D.

Nowe możliwości na polu bitwy

Dzięki technologii ultradźwiękowej aglomeracji można łączyć ze sobą cząsteczki i otrzymywać jedzenie. W prowiant można wdrukować trójwymiarowo dodatkowe substancje odżywcze, żeby żołnierz miał na polu bitwy więcej siły. Przenośna drukarka będzie dostępna w każdym miejscu, nawet pod ostrzałem z wrogich pozycji. Do tej pory wojsko miało do dyspozycji tzw. MRE, posiłki gotowe do jedzenia (Meals Ready to Eat) w 24 wariantach. Niepsujące się, zachowujące świeżość i podobno niezbyt udane w smaku. Mimo tego, że można było wybierać między takimi potrawami jak: wieprzowe żeberka, gulasz wołowy i klopsiki w sosie marinara, krytycy MRE odczytywali ich nazwę jako „Meals Rejected by Enemy” – jedzenie, którego nawet wróg nie chciał. Mówiono o nich także „it’s not a Meal, it’s not Ready, and you can’t Eat it”, czyli ani nie posiłek, ani nie gotowy i nie da się go zjeść.    

Drugą możliwością, o dużo dłuższym czasie przydatności do spożycia była od niedawna wojskowa pizza. Po trzech latach tak samo świeża jak teraz. Na dodatek z pepperoni. Za militarnie nienaturalną świeżość odpowiadają substancje wiążące wodę, humektanty. Przy ich pomocy naukowcom z wojskowych laboratoriów udało się powstrzymać wysychanie spodu i powstawanie bakterii w pozostałych składnikach. Wystarczyło zmienić kwasowość sosu, ciasta i sera.  

Drukować, to rozkaz!

Amerykańska armia ma już doświadczenie w drukowaniu swoich podzespołów. Ostatnio tworzono w ten sposób głowice do rakiet oraz sztuczną skórę do wykorzystania podczas operacji na polu bitwy. Znaczenie druku 3D w medycynie może także przynieść wojsku wykorzystanie drukowanych egzoszkieletów, które zwiększą wydajność człowieka ubranego w specjalny kombinezon. Broń, do której części będzie można stworzyć w kilka chwil na przenośnej drukarce, otrzyma nowe możliwości. Potrzebujemy przerobić pistolet na karabin snajperski? Nie ma problemu, wystarczy chwilę poczekać, dodać odpowiedniego tonera do celów militarnych i dostajemy jeszcze ciepły sprzęt. To właśnie wokół trójwymiarowego drukowania broni i jej elementów toczyły się największe spory odnośnie upowszechniania się tej technologii.

Armia musi dać z siebie wszystko, by drukarki 3D „gotowały” smacznie. Inaczej, jeżeli taki nowoczesny sprzęt dostanie się w ręce wroga, wtedy możemy spodziewać się ostrzału niejadalnymi kotletami albo nalotów z wykorzystaniem przesolonych kanapek. Z takim przeciwnikiem trudno będzie wygrać. 

 ::

Photo: © vege- Zobacz portfolio 

 

Tagi:

Drukarki 3D

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.