Fanpage Trends Lipiec 2014

Fanpage Trends Lipiec 2014

Brief.pl / Aktualności

Jak co miesiąc Sotrender opublikował raport Fanpage Trends, podsumowujący najważniejsze wydarzenia na Facebooku w Polsce. Dla użytkowników serwisu lipiec stał pod znakiem urlopów i relaksu.

-

Mimo zmiennej pogody za oknami, na Facebooku w lipcu dało się odczuć wakacyjną atmosferę. Wzmianki o lecie i wakacjach pojawiły się w postach aż 25,7 tys. razy. Z równie wysoką częstotliwością, administratorzy zachęcali użytkowników do angażowania się w aktywności, w tym brania udziału w konkursach. Słowa “zapraszamy” użyto w 19,5 tys. postów, podczas gdy wzmianka o konkursach znalazła się w 10,7 tys. z nich.

 

Coraz więcej obrazu

 Na Facebooku w lipcu zdecydowanie rządziła komunikacja wizualna. Aż 65proc. wszystkich wpisów opublikowanych przez niemal 8 tys. stron zawierało zdjęcia. Na drugim miejscu uplasowały się posty z linkami, stanowiące 19proc. aktualizacji. Z kolei statusy tekstowe oraz posty z wideo cieszyły się podobną popularnością, stanowiąc po 8proc. wszystkich wpisów. Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w czerwcu. Wówczas zdjęcia również były najpopularniejsze, jednak stanowiły “tylko“ 50,4proc. wszystkich aktualizacji, podczas gdy linki znajdowały się w 34proc. z nich. Popularność statusów tekstowych oraz zawierających wideo nie zmieniła się znacząco, ponieważ typy te stanowiły odpowiednio 7proc. oraz 8proc. wszystkich postów opublikowanych w czerwcu.

 

Na Facebooku w lipcu ranczo, steki i cuda na kiju

 Które profile poradziły sobie w lipcu najlepiej? Gdańska agencja Jamel Interactive podbiła kategorię „Agencje interaktywne i e-PR”, awansując w zestawieniu pod względem „liczby osób, które o tym mówią” o 124 pozycje. W tym samym zestawieniu, ale w kategorii “E-commerce” wyróżnił się natomiast fanpage inVIPTUS, który po skoku o 122 pozycje, wylądował na piątym miejscu. W lipcu dużo mówiło się również o multitap barze Cuda na Kiju, który w zestawieniu „liczby osób, które o tym mówią”, w kategorii "Kluby" znalazł się na 2. miejscu po awansie o 73 pozycje. Skutecznością w angażowaniu użytkowników wykazał się w lipcu także profil Jeff’s, który zajął 7. miejsce wśród najbardziej angażujących restauracji, przesuwając się o 83 miejsca. Podobnie spektakularny awans odnotował profil serialu Ranczo, który po skoku o 62 miejsca dotarł na 4. pozycję w zestawieniu najbardziej angażujących programów telewizyjnych.

 

Zmiany w kategoriach Fanpage Trends

 W lipcowym wydaniu Fanpage Trends kategoria “Centra handlowe i supermarkety” podzielona została na dwie mniejsze kategorie o analogicznych nazwach. Dodatkowo z raportu usunięta została kategoria “Zakupy grupowe”. Z kolei kategoria “Żywność” została podzielona na: “Nabiał”, “Słodycze” oraz “Żywność – inne”.

 Z całym lipcowym wydaniem raportu można zapoznać się tutaj.

 ::

© dragonstockZobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?