Fanpage Trends Lipiec 2014

Fanpage Trends Lipiec 2014

Brief.pl / Aktualności

Jak co miesiąc Sotrender opublikował raport Fanpage Trends, podsumowujący najważniejsze wydarzenia na Facebooku w Polsce. Dla użytkowników serwisu lipiec stał pod znakiem urlopów i relaksu.

-

Mimo zmiennej pogody za oknami, na Facebooku w lipcu dało się odczuć wakacyjną atmosferę. Wzmianki o lecie i wakacjach pojawiły się w postach aż 25,7 tys. razy. Z równie wysoką częstotliwością, administratorzy zachęcali użytkowników do angażowania się w aktywności, w tym brania udziału w konkursach. Słowa “zapraszamy” użyto w 19,5 tys. postów, podczas gdy wzmianka o konkursach znalazła się w 10,7 tys. z nich.

 

Coraz więcej obrazu

 Na Facebooku w lipcu zdecydowanie rządziła komunikacja wizualna. Aż 65proc. wszystkich wpisów opublikowanych przez niemal 8 tys. stron zawierało zdjęcia. Na drugim miejscu uplasowały się posty z linkami, stanowiące 19proc. aktualizacji. Z kolei statusy tekstowe oraz posty z wideo cieszyły się podobną popularnością, stanowiąc po 8proc. wszystkich wpisów. Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w czerwcu. Wówczas zdjęcia również były najpopularniejsze, jednak stanowiły “tylko“ 50,4proc. wszystkich aktualizacji, podczas gdy linki znajdowały się w 34proc. z nich. Popularność statusów tekstowych oraz zawierających wideo nie zmieniła się znacząco, ponieważ typy te stanowiły odpowiednio 7proc. oraz 8proc. wszystkich postów opublikowanych w czerwcu.

 

Na Facebooku w lipcu ranczo, steki i cuda na kiju

 Które profile poradziły sobie w lipcu najlepiej? Gdańska agencja Jamel Interactive podbiła kategorię „Agencje interaktywne i e-PR”, awansując w zestawieniu pod względem „liczby osób, które o tym mówią” o 124 pozycje. W tym samym zestawieniu, ale w kategorii “E-commerce” wyróżnił się natomiast fanpage inVIPTUS, który po skoku o 122 pozycje, wylądował na piątym miejscu. W lipcu dużo mówiło się również o multitap barze Cuda na Kiju, który w zestawieniu „liczby osób, które o tym mówią”, w kategorii "Kluby" znalazł się na 2. miejscu po awansie o 73 pozycje. Skutecznością w angażowaniu użytkowników wykazał się w lipcu także profil Jeff’s, który zajął 7. miejsce wśród najbardziej angażujących restauracji, przesuwając się o 83 miejsca. Podobnie spektakularny awans odnotował profil serialu Ranczo, który po skoku o 62 miejsca dotarł na 4. pozycję w zestawieniu najbardziej angażujących programów telewizyjnych.

 

Zmiany w kategoriach Fanpage Trends

 W lipcowym wydaniu Fanpage Trends kategoria “Centra handlowe i supermarkety” podzielona została na dwie mniejsze kategorie o analogicznych nazwach. Dodatkowo z raportu usunięta została kategoria “Zakupy grupowe”. Z kolei kategoria “Żywność” została podzielona na: “Nabiał”, “Słodycze” oraz “Żywność – inne”.

 Z całym lipcowym wydaniem raportu można zapoznać się tutaj.

 ::

© dragonstockZobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.