wp - grudzien 2016

Rusza kampania „Łódź kreatywna”

Brief for Poland / Aktualności

Ruszyła kolejna odsłona kampanii promocyjnej „Łódź Pozdrawia”. Na billboardach w największych miastach Polski Łódź promuje między innymi słynną szkołę filmową i największą galerię Street Artu. Autorem kampanii jest MOSQI.TO.

-

Kampania outdoorowa „Łódź Pozdrawia” to niestandardowe, kontekstowe billboardy, których przekaz skierowany jest do mieszkańców Warszawy, Trójmiasta, Poznania, Wrocławia, Krakowa i Śląska.

– Siłą kampanii są hasła nawiązujące do bieżących wydarzeń czy konkretnych miejsc, np. „Filmowcy z Łodzi pozdrawiają Transatlantyk w Poznaniu”. To właśnie hasła dominują w ogólnym przekazie. Chcieliśmy też puścić oko do odbiorców kampanii – podkreśla Magdalena Szmidt, dyrektor zarządzająca w MOSQI.TO.

Na sierpniowych plakatach pojawiły się między innymi hasła: „Murale z Łodzi pozdrawiają Street Art z Warszawy”, „Filmowcy z Łodzi pozdrawiają morze talentów”, „Muzeum Sztuki ms2 z Łodzi pozdrawia Panoramę Racławicką”.

– Tą kampanią staramy się utrwalić w świadomości Polaków, że mamy u siebie wybitne szkoły, doskonałe muzea oraz artystów. Dostajemy sporo telefonów z różnych stron Polski, że nas widać i że o billboardach się mówi. Podobno przebijamy się przez reklamowy szum informacyjny – mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji łódzkiego magistratu.

Od 30 czerwca działa także aplikacja konkursowa „Łódź Pozdrawia”. Można do niej wejść przez fanpage Łodzi, MOSQI.TO i Łódź hipsterem miast. W konkursie może wziąć udział każdy, kto chce sam stworzyć reklamę Łodzi. Do tej pory łodzianie stworzyli niemal 400 plakatów i oddali 11 500 głosów. Aplikacja działa bez żadnego wsparcia reklamowego.

Kampania „Łódź Pozdrawia” ruszyła w maju tego roku i potrwa do końca października. Jesienią w TVP, TVN i stacjach tematycznych zostaną wyemitowane dwa spoty: pierwszy zachęci do odwiedzenia miasta, drugi do inwestowania w Łodzi. W całej Polsce pojawią się także kolejna odsłona kampanii billboardowej.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.