Twitter szuka pomysłów

Twitter szuka pomysłów

Brief.pl / Aktualności

Korzystają z niego politycy, celebryci i liderzy opinii, broni się na jego łamach polskich jabłek – jednak Twitter wciąż nie jest pewien swojej przyszłości.

-

W ubiegłym tygodniu Twitter zaprezentował dane za drugi kwartał obecnego roku. Wszystko powinno budzić optymizm – zysk podwoił się wobec ostatnich wyników, zwiększa się liczba użytkowników serwisu i teoretycznie nie ma powodu, by sprzedawać akcje. Jednak jest coś, nad czym serwis jeszcze nie jest w stanie w pełni zapanować. 

Złowieszcze dane

Z 271 mln tweetujących osób, blisko 38 mln ani razu nie logowało się do serwisu bezpośrednio przez stronę Twittera albo przez oryginalną aplikację mobilną. Konsekwencja jest bezpośrednia – ci użytkownicy nie widzą reklam wyświetlanych w serwisie. Jest ich coraz więcej wobec tych, którzy reklamy widzą. 14 proc. wszystkich użytkowników nie staje się zatem odbiorcami reklam, ponieważ Twitter nie wyświetla ich nigdzie indziej. Ich korzystanie z serwisu nie ma zatem znaczenia dla reklamodawców i nie jest dochodowe dla samego serwisu. 

Od oglądania reklam zwalnia podłączenie do Twittera przez Flipboard, Instagram, czy Foursquare. Można także umieszczać swoje wpisy bezpośrednio ze stron informacyjnych dzięki odpowiednim wtyczkom. Użytkowników poza-Twitterowych jest więcej w ostatnim kwartale o 24 proc., wszystkich o 6,3 proc., a logujących się oficjalnym kanałem o 3,9 proc. Dane są nieubłagane – rok temu reklamy nie dochodziły jedynie do połowy grupy userów, o których mówi najnowszy raport. 

::

Twitter z oficjalnym przedstawicielem w Polsce

::

Bez wprowadzania zmian może być tylko gorzej. Ten trend wydaje się na tyle ugruntowany, że sam z siebie nie zmieni kierunku. Gdy serwis wchodził na giełdę, obiecywano, że ten parametr z czasem będzie malał. Trudno jednoznacznie monetyzować potencjał użytkowników, którzy korzystają z Twittera poprzez inny serwis. Wspominany zysk, który uległ podwojeniu, wynosi obecnie ponad 312 mln dolarów, ale ten stan nie potrwa wiecznie. Jeżeli trendu nie da się odwrócić, trzeba wykorzystać go na korzyść. 

Wszystko da się przekuć na korzyść

Łatwiej jest zatem wymyśleć sposób na wyświetlanie reklam osobom, które śledzą wpisy celebrytów na innych serwisach, niż zachęcać ich na siłę do tworzenia i rozbudowywania od nowa nowego profilu na Twitterze. Być może sposobem na wyciagnięcie korzyści może być nowy sposób mierzenia poziomu użytkowników. Może wystarczy zmienić sposób klasyfikowania aktywnych userów wobec tych biernych, żeby wyniki Twittera okazały się szybować w górę. Wiadomo w końcu nie od dziś, że statystyka to najlepszy rodzaj wprowadzania odbiorców w błąd. Czasy się zmieniają, ale zasady pozostają wciąż takie same. I dalej będzie można przyciągać innych do rejtanowskich obron kolejnych polskich produktów w społecznościach. A gdy kraj zostanie obłożony sankcjami na wszystko i straci pozycję, wtedy zawsze będzie można kliknąć „lubię to” pod taką informacją. 

Tagi:

Twitter

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?