Internet.org: internet bez granic

Internet.org: internet bez granic

Brief.pl / Aktualności

Z inicjatywy Facebooka powstała aplikacja Internet.org, której zadaniem jest usunięcie barier ograniczających dostęp do internetu w krajach najbiedniejszych. Celem akcji jest między innymi zmniejszenie kosztów dostarczania internetu, co zwiększy jego dostępność, a także stworzenie wydajnej sieci danych i usług.

-

Życie bez komputerów, smartfonów i tabletów większości z nas wydaje się niemożliwe. Stały dostęp do internetu to stały przepływ tysięcy informacji z całego świata, bez których trudno zacząć dzień. To bez czego  wielu ludzi nie może żyć, dla około 2/3 światowej populacji jest niedostępne. Sytuacja ma zmienić się dzięki udostępnionej przez Facebooka aplikacji Internet.org.  W walkę o globalną komunikację zaangażowało się wiele firm z sektora IT, a owocem współpracy jest oferta bezpłatnego dostępu do najważniejszych usług internetowych. Pierwszym krajem, który wypróbuje nowe usługi jest Zambia. Dzięki współpracy z lokalnym operatorem Airtel mieszkańcy kraju w południowej Afryce będą mogli skorzystać między innymi z Facebooka i jego komunikatora, wyszukiwarki Google, Wikipedii, czy lokalnego serwisu informacyjnego i wyszukiwarki ofert pracy. Aplikacja Internet.org jest dostępna dla systemu Android, ale nie trzeba być posiadaczem smartfona by móc z niej skorzystać. Na zwykłych telefonach można połączyć się z internetem za pomocą wbudowanej w przeglądarkę witryny.

::

Przeczytaj też:

Facebook: nowe funkcje

::

- Dzięki dostępowi do Internetu ludzie będą mogli zdecydować, jaki chcą mieć rząd, uzyskać po raz pierwszy dostęp do służby zdrowia czy skontaktować się z rodziną mieszkającą setki kilometrów od ich domu. Uzyskanie dostępu do Internetu to naprawdę duże przedsięwzięcie- powiedział Mark Zuckerberg w wywiadzie dla CNN.

::

źródło: http:vimeo.com

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.