wp - grudzien 2016

Inspirujący content marketing

Inspirujący content marketing

Brief.pl / Wiedza

Jestem ortodoksem jeśli chodzi o content marketing. Prowadzę swoją małą, prywatną wojnę o to, żeby to pojęcie było oznaką porządnie planowanych i przeprowadzanych działań promocyjnych, a nie tylko kolejną modą i trendem. Taką, jaką były media społecznościowe. Dlatego też marketing treści powinien przede wszystkim uczyć, odpowiadać na pytania oraz inspirować.

-

Kiedy mamy do czynienia  z content marketingiem? Wyłącznie wtedy, gdy marka dociera do nas z informacjami, które w naszym wewnętrznym przekonaniu są dla nas ciekawe, ważne i z niekłamaną radością włączamy je do naszego systemu poznawczego. I nie chodzi oczywiście o to, żebyśmy się dowiedzieli o nowej promocji w osiedlowym sklepie.

 

Wypaczony content marketing

Każdy z nas przynajmniej kilka razy w miesiącu szuka odpowiedzi na swoje pytania i wykorzystuje do tych poszukiwań internet, a dokładniej wyszukiwarkę Google. W ten sposób powstało olbrzymie wypaczenie marketingu treści, porównywalne do ślepej gonitwy za fanami na Facebooku i postów typu żebrolajk. Otóż pojawiło się mrowie firm oferujących za 10-20 PLN napisanie tekstu pod roboty wyszukiwarki.  Dzięki temu potencjalni klienci trafią na stronę, przeczytają tekst i... zostaną klientami marki. Szkoda, że świat marketingu, promocji czy reklamy nie jest taki prosty. Po pierwsze za 10-20 PLN nie otrzymamy dobrze napisanego tekstu na 2-3 tys. znaków. Trzeba być cholernym desperatem, żeby tak pracować. Po drugie, Google jedną zmianą w swoim algorytmie może nasze wielomiesięczne starania obrócić w pył. Zresztą i tak to robi co parę miesięcy.

::

Tytuł, w który sam byś kliknął: poradnik

::

 

Społecznościowe pozycjonowanie

Oczywiście nie oznacza to, że pisanie dobrych tekstów w internecie powinniśmy zarzucić. Wręcz przeciwnie! Tylko, że należy się skupić na tym, aby były tworzone dla ludzi, a nie robotów i wyszukiwarek. Poza tym Google obrało strategię, którą możemy nazwać "pozycjonowaniem społecznościowym" - wyżej w wynikach będą się mieściły treści, które wywołały w internautach określone reakcje (udostępnienia). Dodatkowo cały system Google Authorship oraz Author Rank, również jest częścią "pozycjonowania społecznościowego". Zaufani twórcy treści już teraz są lepiej pozycjonowani.

Pod koniec czerwca Google przestał wyświetlać info o autorze (zdjęcie, liczba kręgów) w wynikach wyszukiwania. Nie oznacza to jednak, że Author Rank nie jest ciągle uwzględniany!

Edge rank na Facebooku również uwzględnia to, kto daną treść udostępnił i determinuje w ten sposób jej zasięg.

 

 

Content marketing w telewizji

Wydaje mi się, że to medium najsłabiej radzi sobie z marketingiem treści, pomimo olbrzymiego potencjału. Advertoriale w prasie (btw. nadal cieszą się ogromnym zaufaniem odbiorców według badań Nielsena) to działania, które było na długo przed internetem. Pomimo wyżej wspomnianego wypaczenia, sieć również zdecydowanie szybciej adoptuje dobre treści.

A w telewizji dalej atakują nas reklamami proszków do prania, których koncept został wymyślony 20 lat temu. Czy spot, w którym producent detergentu mówi, że plamę z trawy usuniesz roztworem alkoholu, wody i soli, a plamę z czerwonego wina wodą utlenioną lub... białym winem, nie będzie content marketingiem w czystej (sic!) postaci? Nawet jeśli domowe sposoby się sprawdzą, to i tak ubrania trzeba wyprać i kupić ten proszek. Przy jego zakupie wybierzemy markę, która serwuje reklamy z "komputerowym wybielaniem", czy markę, która podpowiedziała nam skuteczny, domowy sposób pozbycia się plamy z ulubionej bluzki?

Jest jednak nadzieja! Widziałem na YouTube reklamę leku na chorobę lokomocyjną u dzieci, która najpierw dawała kilka praktycznych rad jak sprawić, aby podróż była mniej nieprzyjemna, a dopiero potem pokazano markę. Mam nadzieję, że jest to pierwsza jaskółka, która... sami wiecie co zrobi ;-)

::

Tekst pochodzi z bloga: Whysosocial.pl

© tashatuvango - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.