Yield Bird dla Vinted.pl

Brief.pl / Aktualności

6- miesięczna współpraca Yield Bird z Vinted.pl zaowocowała zwiększeniem przychodów serwisu o ponad 30 proc. Współczynnik fill rate zwiększył się o 100proc. Yield Bird podniósł też RPM serwisu o 200proc.

-

Wyniki Vinted.pl w badaniu Megapanel PBI/Gemius za luty 2014

Vinted.pl to portal społecznościowy służący wymianie ubrań i akcesoriów. Serwis posiada niemal 400 tyś. realnych użytkowników (real users), którzy generują prawie 24 mln odsłon miesięcznie. Użytkownik spędza jednorazowo na portalu średnio 1 godzinę i 20 minut, wykonując w tym czasie ok. 58 odsłon. Dla użytkowniczek, bo korzystają z niego głównie kobiety, portal jest całkowicie bezpłatny. Dlatego, aby był rentowny, finansowany jest z wpływów pochodzących od reklamodawców.

Wyniki Yield Bird w monetyzacji powierzchni reklamowej Vinted.pl

Współpraca pomiędzy a portalem Vinted.pl a marką Yield Bird rozpoczęła się w październiku 2013 roku. W czasie 6. miesięcy trwania efekty przekroczyły oczekiwania wydawcy i zdecydował się przekazać Yield Bird obsługę całej powierzchni reklamowej na zasadach wyłączności.

Yield Bird zwiększył przychody Vinted.pl o ponad 30proc. Dzięki współpracy o 100proc. wzrósł współczynnik fill rate, czyli tzw. stopień wypełnienia powierzchni reklamowej. Yield Bird podnosi też systematycznie RPM serwisu. Obecnie  jest on o 200proc. większy niż na początku działań.

Firma osiąga takie wyniki dzięki skupieniu wielu różnych sieci reklamowych, platform RTB, własnej sieci sprzedaży i współpracy partnerskiej z Google AdExchange. Każda odsłona sprzedawana jest w modelu aukcyjnym i uzyskuje w ten sposób najlepszą możliwą cenę. Współpraca z nami to przede wszystkim pewność poziomu przychodów – mówi Aleksander Szafaryn, Head of Business w Yield Bird. Mając konkretny wpływ na zapełnienie dostępnej powierzchni oraz dostęp do przemyślanej sieci partnerów dajemy gwarancję osiąganych przychodów. Umiejętnie łączymy automatyczne procesy z czynnikiem ludzkim i w czasie rzeczywistym kontrolujemy sprzedaż. Wydawca musi jedynie umieścić w serwisie odpowiedni kod, zobowiązać się do utrzymania pozycji reklam w ustalonych miejscach i zadbać o utrzymanie miesięcznej liczby odsłon powyżej ustalonego wspólnie progu. Resztą zajmuje się Yield Bird, dodaje Aleksander Szafaryn.  

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.