Yield Bird dla Vinted.pl

Brief.pl / Aktualności

6- miesięczna współpraca Yield Bird z Vinted.pl zaowocowała zwiększeniem przychodów serwisu o ponad 30 proc. Współczynnik fill rate zwiększył się o 100proc. Yield Bird podniósł też RPM serwisu o 200proc.

-

Wyniki Vinted.pl w badaniu Megapanel PBI/Gemius za luty 2014

Vinted.pl to portal społecznościowy służący wymianie ubrań i akcesoriów. Serwis posiada niemal 400 tyś. realnych użytkowników (real users), którzy generują prawie 24 mln odsłon miesięcznie. Użytkownik spędza jednorazowo na portalu średnio 1 godzinę i 20 minut, wykonując w tym czasie ok. 58 odsłon. Dla użytkowniczek, bo korzystają z niego głównie kobiety, portal jest całkowicie bezpłatny. Dlatego, aby był rentowny, finansowany jest z wpływów pochodzących od reklamodawców.

Wyniki Yield Bird w monetyzacji powierzchni reklamowej Vinted.pl

Współpraca pomiędzy a portalem Vinted.pl a marką Yield Bird rozpoczęła się w październiku 2013 roku. W czasie 6. miesięcy trwania efekty przekroczyły oczekiwania wydawcy i zdecydował się przekazać Yield Bird obsługę całej powierzchni reklamowej na zasadach wyłączności.

Yield Bird zwiększył przychody Vinted.pl o ponad 30proc. Dzięki współpracy o 100proc. wzrósł współczynnik fill rate, czyli tzw. stopień wypełnienia powierzchni reklamowej. Yield Bird podnosi też systematycznie RPM serwisu. Obecnie  jest on o 200proc. większy niż na początku działań.

Firma osiąga takie wyniki dzięki skupieniu wielu różnych sieci reklamowych, platform RTB, własnej sieci sprzedaży i współpracy partnerskiej z Google AdExchange. Każda odsłona sprzedawana jest w modelu aukcyjnym i uzyskuje w ten sposób najlepszą możliwą cenę. Współpraca z nami to przede wszystkim pewność poziomu przychodów – mówi Aleksander Szafaryn, Head of Business w Yield Bird. Mając konkretny wpływ na zapełnienie dostępnej powierzchni oraz dostęp do przemyślanej sieci partnerów dajemy gwarancję osiąganych przychodów. Umiejętnie łączymy automatyczne procesy z czynnikiem ludzkim i w czasie rzeczywistym kontrolujemy sprzedaż. Wydawca musi jedynie umieścić w serwisie odpowiedni kod, zobowiązać się do utrzymania pozycji reklam w ustalonych miejscach i zadbać o utrzymanie miesięcznej liczby odsłon powyżej ustalonego wspólnie progu. Resztą zajmuje się Yield Bird, dodaje Aleksander Szafaryn.  

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.