Social media nie dla każdego

Social media nie dla każdego

Brief.pl / Aktualności

Nie każdy na świecie może korzystać z Facebooka, Twittera czy YouTube’a. Sprawdźcie gdzie używanie social mediów jest zabronione.

-

Jeśli jesteś w Chinach, Indonezji, Iranie, Malezji, Pakistanie, Tadżykistanie, Tajlandii czy Turkmenistanie nie skorzystasz z YouTube’a. Wymienione państwa zablokowały dostęp do tego serwisu wideo, ze względu na treści w nim występujące – kompromitujące urzędników i władzę. Częściowy dostęp natomiast posiadają jeszcze mieszkańcy Rosji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Turcji i Niemczech. Tu dostęp ograniczają kwestie pieniężne – organizacja zrzeszająca artystów GEMA za każde wyświetlenie filmów i muzyki chciała 12 centów. Google nie przystała na taką cenę i od 2006 roku w Niemczech najpopularniejsi światowi artyści nie posiadają swoich kanałów.

- Nie ma powodów, by obrażać się na internet. Sieć to dla nas błogosławieństwo - przekonywał kilka miesięcy temu w wywiadzie dla Welt.de Edgar Berger, prezes Sony Music. - Blokada YouTube nie jest wymysłem branży muzycznej, proszę pytać GEMA o przyczyny nieugiętej polityki i ewentualne zmiany w prawie. – komentuje Berger.

::

Chińskie media społecznościowe tuż za światowymi liderami

::

Kolejnym blokowanym medium społecznościowym jest Twitter. Nie znajdziemy go w Chinach, Indiach i Iranie. Jednak jak czytamy w raporcie „Censorship and deletion pracices In Chinese social media” Davida Bammana, wielu Chińczyków i tak korzysta z tego serwisu. W Indiach Twitter został zablokowany po wpisach na temat rządzących, natomiast w Iranie blokada nastąpiła przed wyborami prezydenckimi w 2009 roku.

Częściowe zablokowanie Twittera wywalczyła Turcja, a to przez niepochlebne materiały dotyczące urzędników państwowych umieszczone na YouTubie, a rozpowszechnione przez Twittera. Inne państwa, które wprowadziły ograniczenia to Turcja i Wenezuela.

Kolejne medium społecznościowe, Facebook, zakazany jest ponownie w Chinach, Iranie, Korei Północnej, Bangladeszu i Tadżykistanie, natomiast w Maroku władze zdecydowały się na filtrowanie treści.

Co ciekawe Chiny blokują dostęp do Facebooka aż 1,2 miliarda internautom. Chińczycy korzystają wyłącznie z rodzimych rozwiązań, które jednak bardzo przypominają zachodnie serwisy.

::

źródło: Interaktywnie

© msworld - Zobacz portfolio

Chińskie media społecznościowe tuż za światowymi liderami

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.