Social media nie dla każdego

Social media nie dla każdego

Brief.pl / Aktualności

Nie każdy na świecie może korzystać z Facebooka, Twittera czy YouTube’a. Sprawdźcie gdzie używanie social mediów jest zabronione.

-

Jeśli jesteś w Chinach, Indonezji, Iranie, Malezji, Pakistanie, Tadżykistanie, Tajlandii czy Turkmenistanie nie skorzystasz z YouTube’a. Wymienione państwa zablokowały dostęp do tego serwisu wideo, ze względu na treści w nim występujące – kompromitujące urzędników i władzę. Częściowy dostęp natomiast posiadają jeszcze mieszkańcy Rosji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Turcji i Niemczech. Tu dostęp ograniczają kwestie pieniężne – organizacja zrzeszająca artystów GEMA za każde wyświetlenie filmów i muzyki chciała 12 centów. Google nie przystała na taką cenę i od 2006 roku w Niemczech najpopularniejsi światowi artyści nie posiadają swoich kanałów.

- Nie ma powodów, by obrażać się na internet. Sieć to dla nas błogosławieństwo - przekonywał kilka miesięcy temu w wywiadzie dla Welt.de Edgar Berger, prezes Sony Music. - Blokada YouTube nie jest wymysłem branży muzycznej, proszę pytać GEMA o przyczyny nieugiętej polityki i ewentualne zmiany w prawie. – komentuje Berger.

::

Chińskie media społecznościowe tuż za światowymi liderami

::

Kolejnym blokowanym medium społecznościowym jest Twitter. Nie znajdziemy go w Chinach, Indiach i Iranie. Jednak jak czytamy w raporcie „Censorship and deletion pracices In Chinese social media” Davida Bammana, wielu Chińczyków i tak korzysta z tego serwisu. W Indiach Twitter został zablokowany po wpisach na temat rządzących, natomiast w Iranie blokada nastąpiła przed wyborami prezydenckimi w 2009 roku.

Częściowe zablokowanie Twittera wywalczyła Turcja, a to przez niepochlebne materiały dotyczące urzędników państwowych umieszczone na YouTubie, a rozpowszechnione przez Twittera. Inne państwa, które wprowadziły ograniczenia to Turcja i Wenezuela.

Kolejne medium społecznościowe, Facebook, zakazany jest ponownie w Chinach, Iranie, Korei Północnej, Bangladeszu i Tadżykistanie, natomiast w Maroku władze zdecydowały się na filtrowanie treści.

Co ciekawe Chiny blokują dostęp do Facebooka aż 1,2 miliarda internautom. Chińczycy korzystają wyłącznie z rodzimych rozwiązań, które jednak bardzo przypominają zachodnie serwisy.

::

źródło: Interaktywnie

© msworld - Zobacz portfolio

Chińskie media społecznościowe tuż za światowymi liderami

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.