Allegro: podsumowanie pierwszego półrocza 2014

Allegro: podsumowanie pierwszego półrocza 2014

Brief.pl / Aktualności

Platforma Allegro podsumowała pierwsze półrocze 2014 roku – 290 mln wystawionych ofert, 125 mln sprzedanych przedmiotów, 175 proc. wzrost udziału transakcji mobilnych rok do roku.

-

Allegro, najpopularniejszy w Polsce sklep internetowy, podzielił się swoimi wynikami za ostatni okres. Za jego pośrednictwem sprzedano 125 milionów. Przeciętnie w każdym miesiącu aktywnych było 2,9 mln użytkowników, a w całym okresie zarejestrowało się ponad 1 mln nowych.

Serwis zaobserwował również kilka nowych trendów, między innymi stabilizacje rynku tabletów. Po znaczących wzrostach w latach 2012-2013, teraz miesięcznie sprzedaje się ich około 14 tys., a największa popularnością cieszy się firma Samsung, która sprzedaje dwa razy więcej swoich tabletów, niż Apple. Okazuje się, że kupujemy też coraz mniej aparatów fotograficznych na rzecz telefonów komórkowych i akcesoriów do nich – wzrost rok do rou na wyświetlaczach ponad 40 proc., na digitizerach natomiast ponad 130 proc.

Zauważalna jest również tendencja wzrostowa odnośnie sportów, a konkretniej, Polacy zaczęli wybierać rowery – w I półroczu dzięki portalowi Allegro sprzedało się około 110 tys. rowerów. Dodatkowo użytkownicy zamiast kupować tanie jednoślady do 400 złotych, wybierają takie do 1000 złotych. Kolejna aktywność fizyczna – bieganie. Allegro zanotowało wzrost w tej kategorii o 53 proc. Bieganie to najszybciej rozwijająca się kategoria w dziale Sport.

Dodatkowo w dziale Motoryzacja hitem okazały się wideorejestratory, dla dzieci kupujemy trampoliny i wyprawki do szkoły, a najpopularniejszym tytułem DVD są ćwiczenia z Ewą Chodakowską i serial „Gra o Tron”.

::

źródło: o-m.pl/

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.