Nie znamy programów ochrony środowiska

Nie znamy programów ochrony środowiska

Brief.pl / CSR

Połowa konsumentów w Polsce nie jest świadoma istnienia programów ochrony środowiska prowadzonych przez firmy.

-

Połowa ankietowanych w Polsce twierdzi, że nadal niewiele wie na ten temat, a firmy powinny udostępniać więcej informacji o swoich działaniach. Respondenci najczęściej deklarują, że wiedzę o programach ochrony środowiska prowadzonych przez firmy czerpią z mediów (65 proc.) lub z reklam, w których przedsiębiorstwa promują swoją działalność proekologiczną (54 proc.). Nieco rzadziej przyznają, że informacje znaleźli na stronach internetowych firm (41 proc.).

Polacy wybrali również marki, które ich zdaniem najlepiej dbają o środowisko. Wskazano je w 9 kategoriach:

- Samochód: Toyota

- Dostawca energii: Enea (32 proc.)

- Stacja benzynowa: Orlen, który wybrało niemal dwukrotnie więcej respondentów niż drugą na podium markę BP (21 proc.

- Sklep spożywczy: Biedronka (32 proc.)

- Proszek do prania: Vizir (27 proc.)

- Środek czystości: Cif (18 proc.)

- Sprzęt AGD: Bosch (19 proc.)

- Baterie: Duracell (34 proc.)

- Sprzęt oświetleniowy: Osram (60 proc. respondentów)

:: ::

European Trusted Brands to badanie konsumenckie, którego organizatorem jest „Reader’s Digest”.

Tegoroczna edycja została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Wzięło w nim udział ponad 18,3 tys. respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet. O wyborze decydował spontaniczny, niczym niesugerowany wybór respondentów.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.