Technologie ubieralne: 5 przykładów

Technologie ubieralne: 5 przykładów

Brief.pl / Technologie

Inteligentne bransoletki, zegarki, okulary, opaski, ubrania, a nawet bielizna. Rynek ubieralnych technologii (zwanych również wearable devices) rośnie w siłę, a ceny wielu innowacyjnych urządzeń są przystępne dla przeciętnego konsumenta. Przedstawiamy pięć ciekawych pomysłów na wykorzystanie nowych technologii.

-

Pierścionki Ringly

Ringly to inteligentny pierścionek, idealny dla kobiet, które kochają nowinki technologiczne równie mocno co biżuterię. Jest ciekawą alternatywą dla dostępnych na rynku zegarków, opasek i bransoletek, które w dużej mierze ze względu na swój design dedykowane są mężczyznom. Dostępny w czterech wersjach kolorystycznych, pokryty złotem pierścionek na pierwszy rzut oka wygląda zupełnie zwyczajnie, jednak zsynchronizowany ze smartfonem jest przydatnym gadżetem dla kobiet, które stale gubią telefon na dnie torebki. Za pomocą wibracji Ringly może je poinformować o przychodzących połączeniach, wiadomościach, a także powiadomieniach z różnego rodzaju serwisów. Wibracje będą silniejsze lub słabsze w zależności od preferencji. Ich natężenie można dostosować m.in. do konkretnych kontaktów. Aplikacja obsługująca urządzenie jest dostępna dla systemów Android oraz iOS. W przedsprzedaży cena pierścionka wynosi 145 dol., a finalnie jej koszt wzrośnie o 50 dol.

::

Bransoletki MEMI

W listopadzie ubiegłego roku na platformie crowdfundingowej pojawił się projekt inteligentnej bransoletki MEMI. Autorki postawiły na jej stylowy i nowoczesny wygląd. Gadżet zaprojektowany przez panie dla pań jest już dostępny w przedsprzedaży, która potrwa do sierpnia bieżącego roku. Urządzenie działa na podobnych zasadach co pierścionek Ringly, wykorzystując bezprzewodowe połączenie Bluetooth. Aplikacja dzięki, której zsynchronizujemy bransoletkę ze smartfonem dostępna jest jednak tylko dla systemu iOS. MEMI w chwili obecnej kosztuje 150 dolarów.

::

Biżuteria bezpieczeństwa Cuff 

Twórcy biżuterii Cuff postanowili wykorzystać nowe technologie dla zapewnienie bezpieczeństwa ich użytkownikom. Stworzyli bransoletki, naszyjniki i breloczki wyposażone w CuffLink, czyli mały, bezprzewodowy moduł, dzięki któremu można połączyć biżuterię ze smartfonem. Jak dotąd jest to możliwe jedynie z urządzeniami z systemem iOS, jednak w niedalekiej przyszłości ma pojawić się wersja dla Androida. Za pomocą aplikacji można stworzyć Cuff Circle, czyli grupę osób, która zostanie powiadomiona w przypadku grożącego nam niebezpieczeństwa. Stanie się tak, gdy wykonamy zaprogramowany w urządzeniu ruch. Ceny elementów biżuterii wahają się w przedziale od 50 do 100 dolarów.

::

Zobacz również

Ring: jeden by wszystkim sterować

::

 

Koszulki OMsignal 

O ile liczba inteligentnych bransoletek i zegarków stale rośnie, o tyle w przypadku ubrań rynek jest dużo bardziej ubogi. Ciekawą propozycją dla wszystkich sceptycznie nastawionych do „ubieralnych technologii”, jest koszulka zaprojektowana przez amerykańską firmę OMsignal. T-shirt dostępny w sześciu kolorach różni się od tych noszonych przez nas na co dzień obecnością modułu, który zbiera informacje z czujników zamieszczonych na koszulce. Czujniki te analizują pracę serca, płuc, a także intensywność wykonywanych przez nas ruchów. Zebrane informacje trafiają do aplikacji mobilnej poprzez Bluetooth. Cena koszulki, pełniącej rolę trenera personalnego to 199 dol.

::

Bielizna Fundawear

Ciekawy pomysł na zastosowanie nowych technologii miała w ubiegłym roku firma Durex, która zaprojektowała bieliznę wyposażoną w czujniki, dzięki której odległość nie stanowi bariery dla dotyku. Dwie osoby oddalone od siebie setki kilometrów mogą wzajemnie sterować odczuwaną przez partnera przyjemnością, za pomocą specjalnej aplikacji, która zawiera diagramy intymnych części ciała.

::

© Kirill KedrinskiZobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.