Polskie technologie behawioralne w Rosji i na Ukrainie

Polskie technologie behawioralne w Rosji i na Ukrainie

Brief.pl / Aktualności

Od pomysłu wspólników do międzynarodowego sukcesu - tak w skrócie określić można Nextclick.pl, zaawansowaną technologicznie platformę content marketingową, opracowaną przez specjalistów z LeadBullet S.A., która łączy interesy wydawców, marketerów i użytkowników Internetu. Dziś, narzędzie to zaimplementowane jest w serwisach ponad 1000 wydawców w Polsce i aktualnie wdrażane u wydawców na rynkach wschodnich, dokładnie w Rosji i na Ukrainie, gdzie notuje rekordowe odsłony.

-

Pozyskać uwagę użytkownika i zainteresować go treścią jest coraz trudniej. Wszystko za sprawą ogromnej i stale zwiększającej się liczby treści, które każdego dnia publikowane są w sieci. Efektem tego są kurczące się zasoby uwagi użytkownika, który nie rzadko musi poświęcić wiele czasu, aby znaleźć w sieci to, co naprawdę go interesuje i odpowiada na jego problem, potrzebę. Włas Chorowiec i Mariusz Gil w 2011 roku wyszli z założenia, że problem ten będzie narastał i pojawi się na rynku potrzeba technologicznych rozwiązań, które go zniwelują. Tak zrodziła się koncepcja platformy Nextclick.pl, która służy do behawioralnej analizy zachowań użytkowników, sugerowania treści redakcyjnych oraz kompleksowej emisji reklam w oparciu o faktyczne zainteresowania i intencje zakupowe Internautów.

O tym, że mieli rację świadczą liczby. Nextclick.pl jest zaimplementowany w ponad tysiącu serwisach największych wydawców w Polsce m.in. takich jak: Axel Springer, Agora, Gremi Media, Bonnier, Burda etc. i dociera do ponad 17 milionów użytkowników. Od kwietnia 2014 roku, LeadBullet S.A. wdraża swoje rozwiązanie także w Rosji oraz na Ukrainie, gdzie dociera już do ok. 11 mln internautów. Warto zaznaczyć, że niektóre podsystemy składowania danych obsługują ponad 100.000 operacji zapisu/odczytu na sekundę, a oprogramowanie obsługujące targetowanie ponad 110 mln zapytań dziennie.

::

LeadBullet podbija Wschód

::

- Od dwóch lat zespół developerów nieustannie rozwija aplikację, wyposażając ją w coraz to nowsze funkcjonalności i mechanizmy służące analizie danych. Dość powiedzieć, że obecnie na wydrukowanie kodu źródłowego potrzeba by było kilkudziesięciu tysięcy stron… Miesięcznie infrastruktura serwerowa obsługuje ponad miliard requestów i ta liczba dynamicznie rośnieinformuje Mariusz Gil, współzałożyciel i CTO LeadBullet S.A.

Projekt realizowany na taką skalę jest sporym wyzwaniem technologicznym. Wypracowane przez ekspertów LeadBullet S.A. rozwiązanie analizuje zachowania w sieci każdego z milionów użytkowników indywidualnie. Dokładnie, jakie treści czytają, czym się interesują, jak wygląda zmiana tych zainteresowań. Wszystko po to, aby użytkownikom sugerować treści, które odpowiadają ich potrzebom i oczekiwaniom, dzięki czemu dłużej pozostają w danym serwisie czytając treści, co naturalnie przekłada się na ich wyższe zaangażowanie w serwisach wydawców. Dla przykładu, na Ukrainie, gdzie Nextclick.pl dostępny jest w serwisach wybranych wydawców od trzech miesięcy, takie podejście zaowocowało średnią klikalnością na poziomie 6.36 proc. Ten wynik, przy rynkowych reklamowych CTR’ach na poziomie 0,1 proc., jest imponująco wysoki i potwierdza skuteczność narzędzia.

 

Rozwój Nextclicka.pl w Rosji i na Ukrainie to początek ekspansji spółki LeadBullet na Wschodzie.

- Ogromnie cieszy nas udane wejście na rynki zagraniczne i dynamika z jaką się rozwijamy – informuje Włas Chorowiec, współzałożyciel i prezes LeadBullet S.A. I dodaje „ Nieustannie inwestujemy w naszą technologię, aby dostarczać usług na najwyższym poziomie i pozytywnie zaskakiwać rynek. Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie dla nas rekordowy także pod względem przychodów, które szacujemy na poziomie 10 mln złotych w samej Polsce.

Nextclick, dzięki zaawansowanej technologii umożlwiającej analizę ogromnych baz danych w czasie rzeczywistym, wprowadził nową jakość w rekomendowaniu treści contentowych oraz reklamowych użytkownikom. Dzięki niemu, każdy użytkownik otrzymuje polecenia artykułów, filmów i innych treści zgodne ze swoimi zainteresowaniami, marketerzy trafiają z przekazem dokładnie do swojej grupy docelowej a wydawcy zatrzymują na dłużej użytkownika w swoim serwisie i zwiększają jego zadowolenie z odwiedzin portalu.

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.