Polskie technologie behawioralne w Rosji i na Ukrainie

Polskie technologie behawioralne w Rosji i na Ukrainie

Brief.pl / Aktualności

Od pomysłu wspólników do międzynarodowego sukcesu - tak w skrócie określić można Nextclick.pl, zaawansowaną technologicznie platformę content marketingową, opracowaną przez specjalistów z LeadBullet S.A., która łączy interesy wydawców, marketerów i użytkowników Internetu. Dziś, narzędzie to zaimplementowane jest w serwisach ponad 1000 wydawców w Polsce i aktualnie wdrażane u wydawców na rynkach wschodnich, dokładnie w Rosji i na Ukrainie, gdzie notuje rekordowe odsłony.

-

Pozyskać uwagę użytkownika i zainteresować go treścią jest coraz trudniej. Wszystko za sprawą ogromnej i stale zwiększającej się liczby treści, które każdego dnia publikowane są w sieci. Efektem tego są kurczące się zasoby uwagi użytkownika, który nie rzadko musi poświęcić wiele czasu, aby znaleźć w sieci to, co naprawdę go interesuje i odpowiada na jego problem, potrzebę. Włas Chorowiec i Mariusz Gil w 2011 roku wyszli z założenia, że problem ten będzie narastał i pojawi się na rynku potrzeba technologicznych rozwiązań, które go zniwelują. Tak zrodziła się koncepcja platformy Nextclick.pl, która służy do behawioralnej analizy zachowań użytkowników, sugerowania treści redakcyjnych oraz kompleksowej emisji reklam w oparciu o faktyczne zainteresowania i intencje zakupowe Internautów.

O tym, że mieli rację świadczą liczby. Nextclick.pl jest zaimplementowany w ponad tysiącu serwisach największych wydawców w Polsce m.in. takich jak: Axel Springer, Agora, Gremi Media, Bonnier, Burda etc. i dociera do ponad 17 milionów użytkowników. Od kwietnia 2014 roku, LeadBullet S.A. wdraża swoje rozwiązanie także w Rosji oraz na Ukrainie, gdzie dociera już do ok. 11 mln internautów. Warto zaznaczyć, że niektóre podsystemy składowania danych obsługują ponad 100.000 operacji zapisu/odczytu na sekundę, a oprogramowanie obsługujące targetowanie ponad 110 mln zapytań dziennie.

::

LeadBullet podbija Wschód

::

- Od dwóch lat zespół developerów nieustannie rozwija aplikację, wyposażając ją w coraz to nowsze funkcjonalności i mechanizmy służące analizie danych. Dość powiedzieć, że obecnie na wydrukowanie kodu źródłowego potrzeba by było kilkudziesięciu tysięcy stron… Miesięcznie infrastruktura serwerowa obsługuje ponad miliard requestów i ta liczba dynamicznie rośnieinformuje Mariusz Gil, współzałożyciel i CTO LeadBullet S.A.

Projekt realizowany na taką skalę jest sporym wyzwaniem technologicznym. Wypracowane przez ekspertów LeadBullet S.A. rozwiązanie analizuje zachowania w sieci każdego z milionów użytkowników indywidualnie. Dokładnie, jakie treści czytają, czym się interesują, jak wygląda zmiana tych zainteresowań. Wszystko po to, aby użytkownikom sugerować treści, które odpowiadają ich potrzebom i oczekiwaniom, dzięki czemu dłużej pozostają w danym serwisie czytając treści, co naturalnie przekłada się na ich wyższe zaangażowanie w serwisach wydawców. Dla przykładu, na Ukrainie, gdzie Nextclick.pl dostępny jest w serwisach wybranych wydawców od trzech miesięcy, takie podejście zaowocowało średnią klikalnością na poziomie 6.36 proc. Ten wynik, przy rynkowych reklamowych CTR’ach na poziomie 0,1 proc., jest imponująco wysoki i potwierdza skuteczność narzędzia.

 

Rozwój Nextclicka.pl w Rosji i na Ukrainie to początek ekspansji spółki LeadBullet na Wschodzie.

- Ogromnie cieszy nas udane wejście na rynki zagraniczne i dynamika z jaką się rozwijamy – informuje Włas Chorowiec, współzałożyciel i prezes LeadBullet S.A. I dodaje „ Nieustannie inwestujemy w naszą technologię, aby dostarczać usług na najwyższym poziomie i pozytywnie zaskakiwać rynek. Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie dla nas rekordowy także pod względem przychodów, które szacujemy na poziomie 10 mln złotych w samej Polsce.

Nextclick, dzięki zaawansowanej technologii umożlwiającej analizę ogromnych baz danych w czasie rzeczywistym, wprowadził nową jakość w rekomendowaniu treści contentowych oraz reklamowych użytkownikom. Dzięki niemu, każdy użytkownik otrzymuje polecenia artykułów, filmów i innych treści zgodne ze swoimi zainteresowaniami, marketerzy trafiają z przekazem dokładnie do swojej grupy docelowej a wydawcy zatrzymują na dłużej użytkownika w swoim serwisie i zwiększają jego zadowolenie z odwiedzin portalu.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.