Polskie technologie behawioralne w Rosji i na Ukrainie

Polskie technologie behawioralne w Rosji i na Ukrainie

Brief.pl / Aktualności

Od pomysłu wspólników do międzynarodowego sukcesu - tak w skrócie określić można Nextclick.pl, zaawansowaną technologicznie platformę content marketingową, opracowaną przez specjalistów z LeadBullet S.A., która łączy interesy wydawców, marketerów i użytkowników Internetu. Dziś, narzędzie to zaimplementowane jest w serwisach ponad 1000 wydawców w Polsce i aktualnie wdrażane u wydawców na rynkach wschodnich, dokładnie w Rosji i na Ukrainie, gdzie notuje rekordowe odsłony.

-

Pozyskać uwagę użytkownika i zainteresować go treścią jest coraz trudniej. Wszystko za sprawą ogromnej i stale zwiększającej się liczby treści, które każdego dnia publikowane są w sieci. Efektem tego są kurczące się zasoby uwagi użytkownika, który nie rzadko musi poświęcić wiele czasu, aby znaleźć w sieci to, co naprawdę go interesuje i odpowiada na jego problem, potrzebę. Włas Chorowiec i Mariusz Gil w 2011 roku wyszli z założenia, że problem ten będzie narastał i pojawi się na rynku potrzeba technologicznych rozwiązań, które go zniwelują. Tak zrodziła się koncepcja platformy Nextclick.pl, która służy do behawioralnej analizy zachowań użytkowników, sugerowania treści redakcyjnych oraz kompleksowej emisji reklam w oparciu o faktyczne zainteresowania i intencje zakupowe Internautów.

O tym, że mieli rację świadczą liczby. Nextclick.pl jest zaimplementowany w ponad tysiącu serwisach największych wydawców w Polsce m.in. takich jak: Axel Springer, Agora, Gremi Media, Bonnier, Burda etc. i dociera do ponad 17 milionów użytkowników. Od kwietnia 2014 roku, LeadBullet S.A. wdraża swoje rozwiązanie także w Rosji oraz na Ukrainie, gdzie dociera już do ok. 11 mln internautów. Warto zaznaczyć, że niektóre podsystemy składowania danych obsługują ponad 100.000 operacji zapisu/odczytu na sekundę, a oprogramowanie obsługujące targetowanie ponad 110 mln zapytań dziennie.

::

LeadBullet podbija Wschód

::

- Od dwóch lat zespół developerów nieustannie rozwija aplikację, wyposażając ją w coraz to nowsze funkcjonalności i mechanizmy służące analizie danych. Dość powiedzieć, że obecnie na wydrukowanie kodu źródłowego potrzeba by było kilkudziesięciu tysięcy stron… Miesięcznie infrastruktura serwerowa obsługuje ponad miliard requestów i ta liczba dynamicznie rośnieinformuje Mariusz Gil, współzałożyciel i CTO LeadBullet S.A.

Projekt realizowany na taką skalę jest sporym wyzwaniem technologicznym. Wypracowane przez ekspertów LeadBullet S.A. rozwiązanie analizuje zachowania w sieci każdego z milionów użytkowników indywidualnie. Dokładnie, jakie treści czytają, czym się interesują, jak wygląda zmiana tych zainteresowań. Wszystko po to, aby użytkownikom sugerować treści, które odpowiadają ich potrzebom i oczekiwaniom, dzięki czemu dłużej pozostają w danym serwisie czytając treści, co naturalnie przekłada się na ich wyższe zaangażowanie w serwisach wydawców. Dla przykładu, na Ukrainie, gdzie Nextclick.pl dostępny jest w serwisach wybranych wydawców od trzech miesięcy, takie podejście zaowocowało średnią klikalnością na poziomie 6.36 proc. Ten wynik, przy rynkowych reklamowych CTR’ach na poziomie 0,1 proc., jest imponująco wysoki i potwierdza skuteczność narzędzia.

 

Rozwój Nextclicka.pl w Rosji i na Ukrainie to początek ekspansji spółki LeadBullet na Wschodzie.

- Ogromnie cieszy nas udane wejście na rynki zagraniczne i dynamika z jaką się rozwijamy – informuje Włas Chorowiec, współzałożyciel i prezes LeadBullet S.A. I dodaje „ Nieustannie inwestujemy w naszą technologię, aby dostarczać usług na najwyższym poziomie i pozytywnie zaskakiwać rynek. Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie dla nas rekordowy także pod względem przychodów, które szacujemy na poziomie 10 mln złotych w samej Polsce.

Nextclick, dzięki zaawansowanej technologii umożlwiającej analizę ogromnych baz danych w czasie rzeczywistym, wprowadził nową jakość w rekomendowaniu treści contentowych oraz reklamowych użytkownikom. Dzięki niemu, każdy użytkownik otrzymuje polecenia artykułów, filmów i innych treści zgodne ze swoimi zainteresowaniami, marketerzy trafiają z przekazem dokładnie do swojej grupy docelowej a wydawcy zatrzymują na dłużej użytkownika w swoim serwisie i zwiększają jego zadowolenie z odwiedzin portalu.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?