wp - grudzien 2016

Co wybierają internauci: OFE czy ZUS?

Co wybierają internauci: OFE czy ZUS?

Brief.pl / Aktualności

Już tylko do 31 lipca możemy zdecydować czy pozostajemy w OFE czy jednak wybieramy ZUS. Przestawiamy raport Instytutu Monitowania Mediów na temat reformy emerytalnej.

-

Jak wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów polscy internauci zdecydowanie skłaniają się ku wyborze OFE, na rzecz pozostania w ZUS.

 

Z powyższego diagramu wynika, że ponad 72 proc. internautów zadeklarowało wybór OFE. Oświadczenia: „wybieram OFE” czy „przechodzę do OFE” publikowano najczęściej na Facebooku, Twitterze i na internetowym forum GW. Tylko 28 proc. publikacji natomiast zawiera deklaracje o pozostaniu w ZUS-ie.

- Nie jestem zaskoczony wynikami badań – przyznaje w komentarzu dla IMM Sebastian Buczek. – W naszym kraju nie odbyła się rzetelna i merytoryczna dyskusja nad całym systemem emerytalnym, którego OFE jest tylko częścią. I obawiam się, że w najbliższych latach nie odbędzie się – zaznacza. – Najbardziej szokujące jest to, że kilkanaście milionów osób nie rozumie, iż ich realne oszczędności emerytalne zostały zamienione na wirtualne zapisy w ZUS-ie – podkreśla prezes Quercus TFI.

Jak wynika z monitoringu IMM internetowym wypowiedziom na temat OFE i ZUS towarzyszą wulgaryzmy i inwektywy. Niejednokrotnie też ujawnia się humorystyczny aspekt sytuacji. Poniżej obrazek autorstwa rysownika Remka Dąbrowskiego.

Koszt kampanii „Zostaję w OFE” wyniósł około 15,5 mln złotych, z czego 13 mln złotych to koszty emisji spotów telewizyjnych. Na reklamę radiową przeznaczono 1,6 mln złotych, natomiast promocja w prasie kosztowała niecałe 890 tys. złotych.

 

W internecie i mediach społecznościowych w kontekście OFE najczęściej pojawiają się wzmianki o funduszach ING, PZU oraz Aviva. W pierwszej piątce dzięki dyskusjom internautów i publikacjom dziennikarskim pojawiły się również fundusze Warty oraz PKO BP.

::

Pełny raport tutaj.

© ようへい - Zobacz portfolio

Tagi:

ofe zus raport IMM

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.