Co wybierają internauci: OFE czy ZUS?

Co wybierają internauci: OFE czy ZUS?

Brief.pl / Aktualności

Już tylko do 31 lipca możemy zdecydować czy pozostajemy w OFE czy jednak wybieramy ZUS. Przestawiamy raport Instytutu Monitowania Mediów na temat reformy emerytalnej.

-

Jak wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów polscy internauci zdecydowanie skłaniają się ku wyborze OFE, na rzecz pozostania w ZUS.

 

Z powyższego diagramu wynika, że ponad 72 proc. internautów zadeklarowało wybór OFE. Oświadczenia: „wybieram OFE” czy „przechodzę do OFE” publikowano najczęściej na Facebooku, Twitterze i na internetowym forum GW. Tylko 28 proc. publikacji natomiast zawiera deklaracje o pozostaniu w ZUS-ie.

- Nie jestem zaskoczony wynikami badań – przyznaje w komentarzu dla IMM Sebastian Buczek. – W naszym kraju nie odbyła się rzetelna i merytoryczna dyskusja nad całym systemem emerytalnym, którego OFE jest tylko częścią. I obawiam się, że w najbliższych latach nie odbędzie się – zaznacza. – Najbardziej szokujące jest to, że kilkanaście milionów osób nie rozumie, iż ich realne oszczędności emerytalne zostały zamienione na wirtualne zapisy w ZUS-ie – podkreśla prezes Quercus TFI.

Jak wynika z monitoringu IMM internetowym wypowiedziom na temat OFE i ZUS towarzyszą wulgaryzmy i inwektywy. Niejednokrotnie też ujawnia się humorystyczny aspekt sytuacji. Poniżej obrazek autorstwa rysownika Remka Dąbrowskiego.

Koszt kampanii „Zostaję w OFE” wyniósł około 15,5 mln złotych, z czego 13 mln złotych to koszty emisji spotów telewizyjnych. Na reklamę radiową przeznaczono 1,6 mln złotych, natomiast promocja w prasie kosztowała niecałe 890 tys. złotych.

 

W internecie i mediach społecznościowych w kontekście OFE najczęściej pojawiają się wzmianki o funduszach ING, PZU oraz Aviva. W pierwszej piątce dzięki dyskusjom internautów i publikacjom dziennikarskim pojawiły się również fundusze Warty oraz PKO BP.

::

Pełny raport tutaj.

© ようへい - Zobacz portfolio

Tagi:

ofe zus raport IMM

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.