Co wybierają internauci: OFE czy ZUS?

Co wybierają internauci: OFE czy ZUS?

Brief.pl / Aktualności

Już tylko do 31 lipca możemy zdecydować czy pozostajemy w OFE czy jednak wybieramy ZUS. Przestawiamy raport Instytutu Monitowania Mediów na temat reformy emerytalnej.

-

Jak wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów polscy internauci zdecydowanie skłaniają się ku wyborze OFE, na rzecz pozostania w ZUS.

 

Z powyższego diagramu wynika, że ponad 72 proc. internautów zadeklarowało wybór OFE. Oświadczenia: „wybieram OFE” czy „przechodzę do OFE” publikowano najczęściej na Facebooku, Twitterze i na internetowym forum GW. Tylko 28 proc. publikacji natomiast zawiera deklaracje o pozostaniu w ZUS-ie.

- Nie jestem zaskoczony wynikami badań – przyznaje w komentarzu dla IMM Sebastian Buczek. – W naszym kraju nie odbyła się rzetelna i merytoryczna dyskusja nad całym systemem emerytalnym, którego OFE jest tylko częścią. I obawiam się, że w najbliższych latach nie odbędzie się – zaznacza. – Najbardziej szokujące jest to, że kilkanaście milionów osób nie rozumie, iż ich realne oszczędności emerytalne zostały zamienione na wirtualne zapisy w ZUS-ie – podkreśla prezes Quercus TFI.

Jak wynika z monitoringu IMM internetowym wypowiedziom na temat OFE i ZUS towarzyszą wulgaryzmy i inwektywy. Niejednokrotnie też ujawnia się humorystyczny aspekt sytuacji. Poniżej obrazek autorstwa rysownika Remka Dąbrowskiego.

Koszt kampanii „Zostaję w OFE” wyniósł około 15,5 mln złotych, z czego 13 mln złotych to koszty emisji spotów telewizyjnych. Na reklamę radiową przeznaczono 1,6 mln złotych, natomiast promocja w prasie kosztowała niecałe 890 tys. złotych.

 

W internecie i mediach społecznościowych w kontekście OFE najczęściej pojawiają się wzmianki o funduszach ING, PZU oraz Aviva. W pierwszej piątce dzięki dyskusjom internautów i publikacjom dziennikarskim pojawiły się również fundusze Warty oraz PKO BP.

::

Pełny raport tutaj.

© ようへい - Zobacz portfolio

Tagi:

ofe zus raport IMM

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.