Co wybierają internauci: OFE czy ZUS?

Co wybierają internauci: OFE czy ZUS?

Brief.pl / Aktualności

Już tylko do 31 lipca możemy zdecydować czy pozostajemy w OFE czy jednak wybieramy ZUS. Przestawiamy raport Instytutu Monitowania Mediów na temat reformy emerytalnej.

-

Jak wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów polscy internauci zdecydowanie skłaniają się ku wyborze OFE, na rzecz pozostania w ZUS.

 

Z powyższego diagramu wynika, że ponad 72 proc. internautów zadeklarowało wybór OFE. Oświadczenia: „wybieram OFE” czy „przechodzę do OFE” publikowano najczęściej na Facebooku, Twitterze i na internetowym forum GW. Tylko 28 proc. publikacji natomiast zawiera deklaracje o pozostaniu w ZUS-ie.

- Nie jestem zaskoczony wynikami badań – przyznaje w komentarzu dla IMM Sebastian Buczek. – W naszym kraju nie odbyła się rzetelna i merytoryczna dyskusja nad całym systemem emerytalnym, którego OFE jest tylko częścią. I obawiam się, że w najbliższych latach nie odbędzie się – zaznacza. – Najbardziej szokujące jest to, że kilkanaście milionów osób nie rozumie, iż ich realne oszczędności emerytalne zostały zamienione na wirtualne zapisy w ZUS-ie – podkreśla prezes Quercus TFI.

Jak wynika z monitoringu IMM internetowym wypowiedziom na temat OFE i ZUS towarzyszą wulgaryzmy i inwektywy. Niejednokrotnie też ujawnia się humorystyczny aspekt sytuacji. Poniżej obrazek autorstwa rysownika Remka Dąbrowskiego.

Koszt kampanii „Zostaję w OFE” wyniósł około 15,5 mln złotych, z czego 13 mln złotych to koszty emisji spotów telewizyjnych. Na reklamę radiową przeznaczono 1,6 mln złotych, natomiast promocja w prasie kosztowała niecałe 890 tys. złotych.

 

W internecie i mediach społecznościowych w kontekście OFE najczęściej pojawiają się wzmianki o funduszach ING, PZU oraz Aviva. W pierwszej piątce dzięki dyskusjom internautów i publikacjom dziennikarskim pojawiły się również fundusze Warty oraz PKO BP.

::

Pełny raport tutaj.

© ようへい - Zobacz portfolio

Tagi:

ofe zus raport IMM

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?