wp - grudzien 2016

Polski rynek taksówkarski: iTaxi

Polski rynek taksówkarski: iTaxi

Brief.pl / Aktualności

iTaxi opublikowała wyniki dotyczące korzystania z taksówek. Na podstawie analizy przeprowadzonego badania wprowadziła do programu nowe funkcjonalności i rozpoczęła strategie działania pod hasłem „Zwyczajnie uczciwa”.

-

Badanie, na zlecenie iTaxi, przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Wzięli w nim udział Polacy w wieku 18-50 lat zamieszkujący miasta 200 tys.+ mieszkańców, osoby korzystające z taksówek przynajmniej raz na 3 miesiące.

Najważniejsze wnioski z badań:

1. Częstość korzystania z taksówek: osoby, które korzystają z usług taksówkarskich codziennie, lub prawie codziennie (16%) posiadają średnie wykształcenie. Częściej pracujący dorywczo lub prowadzący działalność gospodarczą, zarabiający więcej (3000+ zł.) Najczęściej korzystają z taksówek w ramach obowiązków zawodowych. Dojeżdżają do/z pracy, do miejsc trudnodostępnych komunikacją miejską, lub wtedy, gdy ich własny samochód jest zepsuty.

 

::

2. Najczęstsze sytuacje korzystania z taksówek: respondenci wskazywali na: późny powrót do domu (67%), dojazd na lub powrót z wieczornego wyjścia na koncert, do teatru, na imprezę (61%) oraz dojazd na/powrót ze spotkań towarzyskich lub rodzinnych (58%).

 

::

3. Sposób zamawiania taksówek: 96 % respondentów nadal wskazuje zamawianie taksówek przez centralę telefoniczną za najwygodniejszą formę, podczas gdy przez specjalną aplikację taksówkę zamawia 4% badanych.

 

::

4. 78% respondentów miało przykre doświadczenia z jazdy taksówką: Kierowca wybrał dłuższa trasę (37%) lub zawyżył cenę na przejazd (23%). 18% badanych po wyjściu z taksówki czuło się oszukanych.

 

- Wyniki potwierdziły, że postawienie w biznesie taksówkarskim na szeroko rozumianą uczciwość, jako główną wartość firmy, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie większości konsumentów. Obietnica naszej marki to uczciwość i wiemy jak w 110% zapewnić ją naszym klientom na poziomie funkcjonalności - podsumowuje Stefan Batory.

::

Od lipca 2014 iTaxi wprowadza nowe funkcjonalności, strefę pasażera i panel reklamacyjny. Dzięki nim pasażerowie będą mieć pewność, że zapłacili za kurs tyle, ile powinni.

- Jak wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu br. przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie iTaxi, ponad 70% użytkowników ma złe doświadczenia z podróży taksówką. Dlatego nowa strategia działania i obietnica naszej marki zorientowana jest wokół jednej wartości - uczciwości na wszystkich poziomach operacyjnych. Jako największa aplikacja taksówkarska obecnie jesteśmy dostępni w 6 miastach w Polsce. Nasza strategia i długofalowe plany zakładają, że do 2015 roku zamawiać taksówkę poprzez aplikację iTaxi będą mogli mieszkańcy 14 największych polskich miast. Liczba taksówek przekroczy zaś 6 tys., a liczba kursów wzrośnie do ponad ćwierć miliona miesięcznie. – zapowiada Stefan Batory, Prezes Zarządu iTaxi.

::

Więcej informacji oraz możliwość pobrania aplikacji tutaj.

Tagi:

itaxi badanie

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.