Polski rynek taksówkarski: iTaxi

Polski rynek taksówkarski: iTaxi

Brief.pl / Aktualności

iTaxi opublikowała wyniki dotyczące korzystania z taksówek. Na podstawie analizy przeprowadzonego badania wprowadziła do programu nowe funkcjonalności i rozpoczęła strategie działania pod hasłem „Zwyczajnie uczciwa”.

-

Badanie, na zlecenie iTaxi, przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Wzięli w nim udział Polacy w wieku 18-50 lat zamieszkujący miasta 200 tys.+ mieszkańców, osoby korzystające z taksówek przynajmniej raz na 3 miesiące.

Najważniejsze wnioski z badań:

1. Częstość korzystania z taksówek: osoby, które korzystają z usług taksówkarskich codziennie, lub prawie codziennie (16%) posiadają średnie wykształcenie. Częściej pracujący dorywczo lub prowadzący działalność gospodarczą, zarabiający więcej (3000+ zł.) Najczęściej korzystają z taksówek w ramach obowiązków zawodowych. Dojeżdżają do/z pracy, do miejsc trudnodostępnych komunikacją miejską, lub wtedy, gdy ich własny samochód jest zepsuty.

 

::

2. Najczęstsze sytuacje korzystania z taksówek: respondenci wskazywali na: późny powrót do domu (67%), dojazd na lub powrót z wieczornego wyjścia na koncert, do teatru, na imprezę (61%) oraz dojazd na/powrót ze spotkań towarzyskich lub rodzinnych (58%).

 

::

3. Sposób zamawiania taksówek: 96 % respondentów nadal wskazuje zamawianie taksówek przez centralę telefoniczną za najwygodniejszą formę, podczas gdy przez specjalną aplikację taksówkę zamawia 4% badanych.

 

::

4. 78% respondentów miało przykre doświadczenia z jazdy taksówką: Kierowca wybrał dłuższa trasę (37%) lub zawyżył cenę na przejazd (23%). 18% badanych po wyjściu z taksówki czuło się oszukanych.

 

- Wyniki potwierdziły, że postawienie w biznesie taksówkarskim na szeroko rozumianą uczciwość, jako główną wartość firmy, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie większości konsumentów. Obietnica naszej marki to uczciwość i wiemy jak w 110% zapewnić ją naszym klientom na poziomie funkcjonalności - podsumowuje Stefan Batory.

::

Od lipca 2014 iTaxi wprowadza nowe funkcjonalności, strefę pasażera i panel reklamacyjny. Dzięki nim pasażerowie będą mieć pewność, że zapłacili za kurs tyle, ile powinni.

- Jak wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu br. przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie iTaxi, ponad 70% użytkowników ma złe doświadczenia z podróży taksówką. Dlatego nowa strategia działania i obietnica naszej marki zorientowana jest wokół jednej wartości - uczciwości na wszystkich poziomach operacyjnych. Jako największa aplikacja taksówkarska obecnie jesteśmy dostępni w 6 miastach w Polsce. Nasza strategia i długofalowe plany zakładają, że do 2015 roku zamawiać taksówkę poprzez aplikację iTaxi będą mogli mieszkańcy 14 największych polskich miast. Liczba taksówek przekroczy zaś 6 tys., a liczba kursów wzrośnie do ponad ćwierć miliona miesięcznie. – zapowiada Stefan Batory, Prezes Zarządu iTaxi.

::

Więcej informacji oraz możliwość pobrania aplikacji tutaj.

Tagi:

itaxi badanie

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.