Polski rynek taksówkarski: iTaxi

Polski rynek taksówkarski: iTaxi

Brief.pl / Aktualności

iTaxi opublikowała wyniki dotyczące korzystania z taksówek. Na podstawie analizy przeprowadzonego badania wprowadziła do programu nowe funkcjonalności i rozpoczęła strategie działania pod hasłem „Zwyczajnie uczciwa”.

-

Badanie, na zlecenie iTaxi, przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Wzięli w nim udział Polacy w wieku 18-50 lat zamieszkujący miasta 200 tys.+ mieszkańców, osoby korzystające z taksówek przynajmniej raz na 3 miesiące.

Najważniejsze wnioski z badań:

1. Częstość korzystania z taksówek: osoby, które korzystają z usług taksówkarskich codziennie, lub prawie codziennie (16%) posiadają średnie wykształcenie. Częściej pracujący dorywczo lub prowadzący działalność gospodarczą, zarabiający więcej (3000+ zł.) Najczęściej korzystają z taksówek w ramach obowiązków zawodowych. Dojeżdżają do/z pracy, do miejsc trudnodostępnych komunikacją miejską, lub wtedy, gdy ich własny samochód jest zepsuty.

 

::

2. Najczęstsze sytuacje korzystania z taksówek: respondenci wskazywali na: późny powrót do domu (67%), dojazd na lub powrót z wieczornego wyjścia na koncert, do teatru, na imprezę (61%) oraz dojazd na/powrót ze spotkań towarzyskich lub rodzinnych (58%).

 

::

3. Sposób zamawiania taksówek: 96 % respondentów nadal wskazuje zamawianie taksówek przez centralę telefoniczną za najwygodniejszą formę, podczas gdy przez specjalną aplikację taksówkę zamawia 4% badanych.

 

::

4. 78% respondentów miało przykre doświadczenia z jazdy taksówką: Kierowca wybrał dłuższa trasę (37%) lub zawyżył cenę na przejazd (23%). 18% badanych po wyjściu z taksówki czuło się oszukanych.

 

- Wyniki potwierdziły, że postawienie w biznesie taksówkarskim na szeroko rozumianą uczciwość, jako główną wartość firmy, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie większości konsumentów. Obietnica naszej marki to uczciwość i wiemy jak w 110% zapewnić ją naszym klientom na poziomie funkcjonalności - podsumowuje Stefan Batory.

::

Od lipca 2014 iTaxi wprowadza nowe funkcjonalności, strefę pasażera i panel reklamacyjny. Dzięki nim pasażerowie będą mieć pewność, że zapłacili za kurs tyle, ile powinni.

- Jak wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu br. przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie iTaxi, ponad 70% użytkowników ma złe doświadczenia z podróży taksówką. Dlatego nowa strategia działania i obietnica naszej marki zorientowana jest wokół jednej wartości - uczciwości na wszystkich poziomach operacyjnych. Jako największa aplikacja taksówkarska obecnie jesteśmy dostępni w 6 miastach w Polsce. Nasza strategia i długofalowe plany zakładają, że do 2015 roku zamawiać taksówkę poprzez aplikację iTaxi będą mogli mieszkańcy 14 największych polskich miast. Liczba taksówek przekroczy zaś 6 tys., a liczba kursów wzrośnie do ponad ćwierć miliona miesięcznie. – zapowiada Stefan Batory, Prezes Zarządu iTaxi.

::

Więcej informacji oraz możliwość pobrania aplikacji tutaj.

Tagi:

itaxi badanie

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.