Polski rynek taksówkarski: iTaxi

Polski rynek taksówkarski: iTaxi

Brief.pl / Aktualności

iTaxi opublikowała wyniki dotyczące korzystania z taksówek. Na podstawie analizy przeprowadzonego badania wprowadziła do programu nowe funkcjonalności i rozpoczęła strategie działania pod hasłem „Zwyczajnie uczciwa”.

-

Badanie, na zlecenie iTaxi, przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Wzięli w nim udział Polacy w wieku 18-50 lat zamieszkujący miasta 200 tys.+ mieszkańców, osoby korzystające z taksówek przynajmniej raz na 3 miesiące.

Najważniejsze wnioski z badań:

1. Częstość korzystania z taksówek: osoby, które korzystają z usług taksówkarskich codziennie, lub prawie codziennie (16%) posiadają średnie wykształcenie. Częściej pracujący dorywczo lub prowadzący działalność gospodarczą, zarabiający więcej (3000+ zł.) Najczęściej korzystają z taksówek w ramach obowiązków zawodowych. Dojeżdżają do/z pracy, do miejsc trudnodostępnych komunikacją miejską, lub wtedy, gdy ich własny samochód jest zepsuty.

 

::

2. Najczęstsze sytuacje korzystania z taksówek: respondenci wskazywali na: późny powrót do domu (67%), dojazd na lub powrót z wieczornego wyjścia na koncert, do teatru, na imprezę (61%) oraz dojazd na/powrót ze spotkań towarzyskich lub rodzinnych (58%).

 

::

3. Sposób zamawiania taksówek: 96 % respondentów nadal wskazuje zamawianie taksówek przez centralę telefoniczną za najwygodniejszą formę, podczas gdy przez specjalną aplikację taksówkę zamawia 4% badanych.

 

::

4. 78% respondentów miało przykre doświadczenia z jazdy taksówką: Kierowca wybrał dłuższa trasę (37%) lub zawyżył cenę na przejazd (23%). 18% badanych po wyjściu z taksówki czuło się oszukanych.

 

- Wyniki potwierdziły, że postawienie w biznesie taksówkarskim na szeroko rozumianą uczciwość, jako główną wartość firmy, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie większości konsumentów. Obietnica naszej marki to uczciwość i wiemy jak w 110% zapewnić ją naszym klientom na poziomie funkcjonalności - podsumowuje Stefan Batory.

::

Od lipca 2014 iTaxi wprowadza nowe funkcjonalności, strefę pasażera i panel reklamacyjny. Dzięki nim pasażerowie będą mieć pewność, że zapłacili za kurs tyle, ile powinni.

- Jak wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu br. przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie iTaxi, ponad 70% użytkowników ma złe doświadczenia z podróży taksówką. Dlatego nowa strategia działania i obietnica naszej marki zorientowana jest wokół jednej wartości - uczciwości na wszystkich poziomach operacyjnych. Jako największa aplikacja taksówkarska obecnie jesteśmy dostępni w 6 miastach w Polsce. Nasza strategia i długofalowe plany zakładają, że do 2015 roku zamawiać taksówkę poprzez aplikację iTaxi będą mogli mieszkańcy 14 największych polskich miast. Liczba taksówek przekroczy zaś 6 tys., a liczba kursów wzrośnie do ponad ćwierć miliona miesięcznie. – zapowiada Stefan Batory, Prezes Zarządu iTaxi.

::

Więcej informacji oraz możliwość pobrania aplikacji tutaj.

Tagi:

itaxi badanie

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.