Kampania: Łódzkie ma pomysł!

 Kampania: Łódzkie ma pomysł!

Brief for Poland / Inspiracje

Wystartowała kampania promująca województwo łódzkie. Za strategię, kreację i realizację działań odpowiada Grupa Eskadra. Kampania oparta jest na idei konkursu.

-

Fundamentem kampanii jest konkurs „Łódzkie ma pomysł!” na najciekawsze projekty z dziedziny sztuki, designu, kultury, biznesu, nauki czy nowych technologii, które mogą uczynić życie społeczności lokalnej przyjemniejszym i łatwiejszym. Uczestnicy będą mogli nadsyłać zgłoszenia za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej. Zwycięzca konkursu otrzyma 50 000 zł na wsparcie realizacji swojego pomysłu.

– Postawiliśmy na budowanie wizerunku województwa łódzkiego poprzez pokazywanie pionierskich i innowacyjnych rozwiązań, które zostały zrealizowane w tym regionie. Naszym celem jest zmiana postrzegania Łódzkiego zarówno przez samych jego mieszkańców, jak i – w dalszym ogólnopolskim etapie kampanii – przez Polaków w ogóle – mówi Dominik Gil, dyrektor zarządzający Grupy Eskadra.

Konkurs ma promować design thinking, czyli myślenie projektowe. Jego mechanizm i założenia mają inspirować mieszkańców oraz angażować ich do podejmowania lokalnych, oddolnych inicjatyw. Właśnie z tego powodu, zamiast kampanii nastawionej na komunikację jednokierunkową, Eskadra postanowiła wciągnąć mieszkańców województwa w interakcję, zachęcić do współudziału i realnego wpływu na działania promocyjne. Jest to krok w stronę partycypacji społecznej 2.0 i tzw. public engagement.

Graficznym motywem przewodnim kampanii jest samoprzylepna karteczka na notatki. – Wiele pomysłów na innowacyjne projekty zaczyna się właśnie od niej, dlatego jest prawdziwym symbolem kreatywności i myślenia projektowego – mówi Dominik Gil.

Działania wizerunkowe przeprowadzane są w mediach (prasa, radio, TV, Internet) oraz outdoorze na terenie całego województwa łódzkiego. Dodatkowym działaniem promującym zarówno konkurs, jak i całą kampanię jest seria eventów w ponad 20 miastach regionu – w specjalnym namiocie organizowane będą darmowe szkolenia z zakresu kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia projektowego.

::

Za stworzenie strategii działań oraz platformy kreatywnej odpowiada Grupa Eskadra, za zakup i planowanie mediów – Havas Media. Kampania realizowana jest na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i potrwa do czerwca 2015.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.