Platige Image na 25-lecie wolnych wyborów!

Platige Image na 25-lecie wolnych wyborów!

Brief.pl / Inspiracje

Platige Image przygotowało specjalną oprawę graficzną dla spektaklu muzyczno-tanecznego 25 lat! Wolność - kocham i rozumiem!, który odbył się 8 czerwca podczas 51 KFPP w Opolu.

-

Widowisko nawiązywało do 25-lecia wolnych wyborów. Platige Image odpowiadał za wykonanie oprawy ponad trzygodzinnego koncertu. Reżyserem przedstawienia był Konrad Smuga, reżyserem po stronie Platige Image był Szymon Pawlik, art directorem Mateusz Goll. Za produkcję odpowiadał Marek Jankowski.

 

- Niezwykle ważna historia 25 lat wolności została opowiedziana za pomocą czasem zaskakująco dobranych utworów, z których każdy był przez nas niezależnie interpretowany - mówi Mateusz Goll. - Z racji długości przedstawienia, żeby nie przytłoczyć widza, należało unikać zamykania się w jednej stylistyce. Postawiliśmy na zróżnicowanie, starając się aby w miarę możliwości każdy utwór zaskakiwał i niósł nowe treści.

 

Produkcja została zrealizowana na siedmiu ekranach. Zastosowano w niej wiele technik: od shootu (podczas przygotowań nagrywano zarówno tancerzy, postaci, jak i ujęcia efektowe), poprzez motion designowe animacje 2d, aż po pełną animację 3d.

 platige image Opole

- Realizacji warstwy wizualnej tak ważnego koncertu towarzyszyło wiele głębokich emocji - dodaje Szymon Pawlik. - Przygotowanie zróżnicowanej, często bardzo abstrakcyjnej oprawy do około 40 piosenek, wszystkich wyjść prowadzących a także czołówki telewizyjnej było sporym przedsięwzięciem, ale wydaje mi się że powstała zupełnie nowa jakość na polskim rynku opraw widowisk telewizyjnych.

Realizacja oprawy wizualnej dla TVP to element długofalowej strategii Platige Image, która ma na celu zwiększenie zaangażowania się w segmencie produkcji telewizyjnych: opraw, czołówek, widowisk i programów.

::

Marzeniem producentów z TVP było stworzenie wyjątkowego wydarzenia, niepodobnego do żadnego z wcześniejszych koncertów opolskich - komentuje Mateusz Golla. Miało się je oglądać niczym film muzyczny dzięki szybkiemu tempu, płynności i piosenkom tworzącym pewną opowieść.  Niezwykle istotną rolę pełnią wizualizację mające dopełniać treść piosenek oraz przeprowadzać widza przez kolejne części przedstawienia. Reżyser postanowił stworzyć pełną optymizmu, wielowątkową mozaikę, która wynikła z jego interpretacji ostatnich 25 lat. W efekcie musieliśmy zastosować zróżnicowane techniki wizualne po to by zrealizować materiał, który towarzyszył ponad trzygodzinnemu koncertowi.

Praca nad wielogodzinną oprawą audiowizualną to także potrzeba znalezienia kompromisów między tym na co pozwala harmonogram a wymaganiami reżysera przedstawienia. Nie można było wszystkiego zamknąć w stylistyce 3D bo zwyczajnie nie pozwalał na to czas. Łączyliśmy zatem wszelkie techniki: od czystych animacji 3D, przez animacje afterowe, grafiki 2d, aż po shooty i pracę z aktorami i tancerzami Egurolli. Dzięki tak szerokiemu wachlarzowi zastosowanych narzędzi Kamil Bednarek mógł wykonać piosenkę "W moim ogrodzie" w kolażowej, radosnej oprawie zaś inni artyści doskonale odnajdywali się w minimalistycznej, konstruktywistycznej scenerii lub efektownych ujęciach tancerzy.

Koncert miał bardzo szybkie tempo.  Z jednej strony wymagało to więc żelaznej konsekwencji przy realizacji oraz pilnowania harmonogramu, z drugiej skrajnej elastyczności aby nie zamęczyć, nie zanudzić i nie przetłoczyć widza ilością wytworzonego materiału. Efekt można samemu ocenić.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.