Platige Image na 25-lecie wolnych wyborów!

Platige Image na 25-lecie wolnych wyborów!

Brief.pl / Inspiracje

Platige Image przygotowało specjalną oprawę graficzną dla spektaklu muzyczno-tanecznego 25 lat! Wolność - kocham i rozumiem!, który odbył się 8 czerwca podczas 51 KFPP w Opolu.

-

Widowisko nawiązywało do 25-lecia wolnych wyborów. Platige Image odpowiadał za wykonanie oprawy ponad trzygodzinnego koncertu. Reżyserem przedstawienia był Konrad Smuga, reżyserem po stronie Platige Image był Szymon Pawlik, art directorem Mateusz Goll. Za produkcję odpowiadał Marek Jankowski.

 

- Niezwykle ważna historia 25 lat wolności została opowiedziana za pomocą czasem zaskakująco dobranych utworów, z których każdy był przez nas niezależnie interpretowany - mówi Mateusz Goll. - Z racji długości przedstawienia, żeby nie przytłoczyć widza, należało unikać zamykania się w jednej stylistyce. Postawiliśmy na zróżnicowanie, starając się aby w miarę możliwości każdy utwór zaskakiwał i niósł nowe treści.

 

Produkcja została zrealizowana na siedmiu ekranach. Zastosowano w niej wiele technik: od shootu (podczas przygotowań nagrywano zarówno tancerzy, postaci, jak i ujęcia efektowe), poprzez motion designowe animacje 2d, aż po pełną animację 3d.

 platige image Opole

- Realizacji warstwy wizualnej tak ważnego koncertu towarzyszyło wiele głębokich emocji - dodaje Szymon Pawlik. - Przygotowanie zróżnicowanej, często bardzo abstrakcyjnej oprawy do około 40 piosenek, wszystkich wyjść prowadzących a także czołówki telewizyjnej było sporym przedsięwzięciem, ale wydaje mi się że powstała zupełnie nowa jakość na polskim rynku opraw widowisk telewizyjnych.

Realizacja oprawy wizualnej dla TVP to element długofalowej strategii Platige Image, która ma na celu zwiększenie zaangażowania się w segmencie produkcji telewizyjnych: opraw, czołówek, widowisk i programów.

::

Marzeniem producentów z TVP było stworzenie wyjątkowego wydarzenia, niepodobnego do żadnego z wcześniejszych koncertów opolskich - komentuje Mateusz Golla. Miało się je oglądać niczym film muzyczny dzięki szybkiemu tempu, płynności i piosenkom tworzącym pewną opowieść.  Niezwykle istotną rolę pełnią wizualizację mające dopełniać treść piosenek oraz przeprowadzać widza przez kolejne części przedstawienia. Reżyser postanowił stworzyć pełną optymizmu, wielowątkową mozaikę, która wynikła z jego interpretacji ostatnich 25 lat. W efekcie musieliśmy zastosować zróżnicowane techniki wizualne po to by zrealizować materiał, który towarzyszył ponad trzygodzinnemu koncertowi.

Praca nad wielogodzinną oprawą audiowizualną to także potrzeba znalezienia kompromisów między tym na co pozwala harmonogram a wymaganiami reżysera przedstawienia. Nie można było wszystkiego zamknąć w stylistyce 3D bo zwyczajnie nie pozwalał na to czas. Łączyliśmy zatem wszelkie techniki: od czystych animacji 3D, przez animacje afterowe, grafiki 2d, aż po shooty i pracę z aktorami i tancerzami Egurolli. Dzięki tak szerokiemu wachlarzowi zastosowanych narzędzi Kamil Bednarek mógł wykonać piosenkę "W moim ogrodzie" w kolażowej, radosnej oprawie zaś inni artyści doskonale odnajdywali się w minimalistycznej, konstruktywistycznej scenerii lub efektownych ujęciach tancerzy.

Koncert miał bardzo szybkie tempo.  Z jednej strony wymagało to więc żelaznej konsekwencji przy realizacji oraz pilnowania harmonogramu, z drugiej skrajnej elastyczności aby nie zamęczyć, nie zanudzić i nie przetłoczyć widza ilością wytworzonego materiału. Efekt można samemu ocenić.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.