Platige Image na 25-lecie wolnych wyborów!

Platige Image na 25-lecie wolnych wyborów!

Brief.pl / Inspiracje

Platige Image przygotowało specjalną oprawę graficzną dla spektaklu muzyczno-tanecznego 25 lat! Wolność - kocham i rozumiem!, który odbył się 8 czerwca podczas 51 KFPP w Opolu.

-

Widowisko nawiązywało do 25-lecia wolnych wyborów. Platige Image odpowiadał za wykonanie oprawy ponad trzygodzinnego koncertu. Reżyserem przedstawienia był Konrad Smuga, reżyserem po stronie Platige Image był Szymon Pawlik, art directorem Mateusz Goll. Za produkcję odpowiadał Marek Jankowski.

 

- Niezwykle ważna historia 25 lat wolności została opowiedziana za pomocą czasem zaskakująco dobranych utworów, z których każdy był przez nas niezależnie interpretowany - mówi Mateusz Goll. - Z racji długości przedstawienia, żeby nie przytłoczyć widza, należało unikać zamykania się w jednej stylistyce. Postawiliśmy na zróżnicowanie, starając się aby w miarę możliwości każdy utwór zaskakiwał i niósł nowe treści.

 

Produkcja została zrealizowana na siedmiu ekranach. Zastosowano w niej wiele technik: od shootu (podczas przygotowań nagrywano zarówno tancerzy, postaci, jak i ujęcia efektowe), poprzez motion designowe animacje 2d, aż po pełną animację 3d.

 platige image Opole

- Realizacji warstwy wizualnej tak ważnego koncertu towarzyszyło wiele głębokich emocji - dodaje Szymon Pawlik. - Przygotowanie zróżnicowanej, często bardzo abstrakcyjnej oprawy do około 40 piosenek, wszystkich wyjść prowadzących a także czołówki telewizyjnej było sporym przedsięwzięciem, ale wydaje mi się że powstała zupełnie nowa jakość na polskim rynku opraw widowisk telewizyjnych.

Realizacja oprawy wizualnej dla TVP to element długofalowej strategii Platige Image, która ma na celu zwiększenie zaangażowania się w segmencie produkcji telewizyjnych: opraw, czołówek, widowisk i programów.

::

Marzeniem producentów z TVP było stworzenie wyjątkowego wydarzenia, niepodobnego do żadnego z wcześniejszych koncertów opolskich - komentuje Mateusz Golla. Miało się je oglądać niczym film muzyczny dzięki szybkiemu tempu, płynności i piosenkom tworzącym pewną opowieść.  Niezwykle istotną rolę pełnią wizualizację mające dopełniać treść piosenek oraz przeprowadzać widza przez kolejne części przedstawienia. Reżyser postanowił stworzyć pełną optymizmu, wielowątkową mozaikę, która wynikła z jego interpretacji ostatnich 25 lat. W efekcie musieliśmy zastosować zróżnicowane techniki wizualne po to by zrealizować materiał, który towarzyszył ponad trzygodzinnemu koncertowi.

Praca nad wielogodzinną oprawą audiowizualną to także potrzeba znalezienia kompromisów między tym na co pozwala harmonogram a wymaganiami reżysera przedstawienia. Nie można było wszystkiego zamknąć w stylistyce 3D bo zwyczajnie nie pozwalał na to czas. Łączyliśmy zatem wszelkie techniki: od czystych animacji 3D, przez animacje afterowe, grafiki 2d, aż po shooty i pracę z aktorami i tancerzami Egurolli. Dzięki tak szerokiemu wachlarzowi zastosowanych narzędzi Kamil Bednarek mógł wykonać piosenkę "W moim ogrodzie" w kolażowej, radosnej oprawie zaś inni artyści doskonale odnajdywali się w minimalistycznej, konstruktywistycznej scenerii lub efektownych ujęciach tancerzy.

Koncert miał bardzo szybkie tempo.  Z jednej strony wymagało to więc żelaznej konsekwencji przy realizacji oraz pilnowania harmonogramu, z drugiej skrajnej elastyczności aby nie zamęczyć, nie zanudzić i nie przetłoczyć widza ilością wytworzonego materiału. Efekt można samemu ocenić.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.