Platige Image na 25-lecie wolnych wyborów!

Platige Image na 25-lecie wolnych wyborów!

Brief.pl / Inspiracje

Platige Image przygotowało specjalną oprawę graficzną dla spektaklu muzyczno-tanecznego 25 lat! Wolność - kocham i rozumiem!, który odbył się 8 czerwca podczas 51 KFPP w Opolu.

-

Widowisko nawiązywało do 25-lecia wolnych wyborów. Platige Image odpowiadał za wykonanie oprawy ponad trzygodzinnego koncertu. Reżyserem przedstawienia był Konrad Smuga, reżyserem po stronie Platige Image był Szymon Pawlik, art directorem Mateusz Goll. Za produkcję odpowiadał Marek Jankowski.

 

- Niezwykle ważna historia 25 lat wolności została opowiedziana za pomocą czasem zaskakująco dobranych utworów, z których każdy był przez nas niezależnie interpretowany - mówi Mateusz Goll. - Z racji długości przedstawienia, żeby nie przytłoczyć widza, należało unikać zamykania się w jednej stylistyce. Postawiliśmy na zróżnicowanie, starając się aby w miarę możliwości każdy utwór zaskakiwał i niósł nowe treści.

 

Produkcja została zrealizowana na siedmiu ekranach. Zastosowano w niej wiele technik: od shootu (podczas przygotowań nagrywano zarówno tancerzy, postaci, jak i ujęcia efektowe), poprzez motion designowe animacje 2d, aż po pełną animację 3d.

 platige image Opole

- Realizacji warstwy wizualnej tak ważnego koncertu towarzyszyło wiele głębokich emocji - dodaje Szymon Pawlik. - Przygotowanie zróżnicowanej, często bardzo abstrakcyjnej oprawy do około 40 piosenek, wszystkich wyjść prowadzących a także czołówki telewizyjnej było sporym przedsięwzięciem, ale wydaje mi się że powstała zupełnie nowa jakość na polskim rynku opraw widowisk telewizyjnych.

Realizacja oprawy wizualnej dla TVP to element długofalowej strategii Platige Image, która ma na celu zwiększenie zaangażowania się w segmencie produkcji telewizyjnych: opraw, czołówek, widowisk i programów.

::

Marzeniem producentów z TVP było stworzenie wyjątkowego wydarzenia, niepodobnego do żadnego z wcześniejszych koncertów opolskich - komentuje Mateusz Golla. Miało się je oglądać niczym film muzyczny dzięki szybkiemu tempu, płynności i piosenkom tworzącym pewną opowieść.  Niezwykle istotną rolę pełnią wizualizację mające dopełniać treść piosenek oraz przeprowadzać widza przez kolejne części przedstawienia. Reżyser postanowił stworzyć pełną optymizmu, wielowątkową mozaikę, która wynikła z jego interpretacji ostatnich 25 lat. W efekcie musieliśmy zastosować zróżnicowane techniki wizualne po to by zrealizować materiał, który towarzyszył ponad trzygodzinnemu koncertowi.

Praca nad wielogodzinną oprawą audiowizualną to także potrzeba znalezienia kompromisów między tym na co pozwala harmonogram a wymaganiami reżysera przedstawienia. Nie można było wszystkiego zamknąć w stylistyce 3D bo zwyczajnie nie pozwalał na to czas. Łączyliśmy zatem wszelkie techniki: od czystych animacji 3D, przez animacje afterowe, grafiki 2d, aż po shooty i pracę z aktorami i tancerzami Egurolli. Dzięki tak szerokiemu wachlarzowi zastosowanych narzędzi Kamil Bednarek mógł wykonać piosenkę "W moim ogrodzie" w kolażowej, radosnej oprawie zaś inni artyści doskonale odnajdywali się w minimalistycznej, konstruktywistycznej scenerii lub efektownych ujęciach tancerzy.

Koncert miał bardzo szybkie tempo.  Z jednej strony wymagało to więc żelaznej konsekwencji przy realizacji oraz pilnowania harmonogramu, z drugiej skrajnej elastyczności aby nie zamęczyć, nie zanudzić i nie przetłoczyć widza ilością wytworzonego materiału. Efekt można samemu ocenić.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.