Nowa identyfikacja wizualna Instytutu Adama Mickiewicza i Culture.pl

Nowa identyfikacja wizualna Instytutu Adama Mickiewicza i Culture.pl

Brief.pl / Aktualności

Instytut Adama Mickiewicza (IAM), wraz ze swoją flagową marką Culture.pl, właśnie zakończył proces rebrandingu. Nowe identyfikacje wizualne posłużą do promocji marki Polska i polskiej kultury za granicą.

-

Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej związane jest z rozwojem działalności Instytutu Adama Mickiewicza i projektami adresowanymi do nowych grup odbiorców m.in. w Turcji, Brazylii, USA i Indiach. Stały rozwój i poszerzanie obszarów działalności zrodziły potrzebę integracji działań komunikacyjnych oraz ujednolicenia identyfikacji wizualnej projektów prowadzonych przez Instytut.

W 2012 roku na zlecenie IAM przeprowadzone zostały specjalistyczne badania BAV (BrandAsset Valuator®), które wykazały, że według indywidulanych odbiorców kultury marka Culture.pl ma duży potencjał, jest dynamiczna i nowatorska. Według BAV Culture.pl ma w grupie docelowej wysoki filar „zapotrzebowania” i „szacunku”. Rekomendowane jest mocniejsze zadbanie o „wyróżnialność” i na niej właśnie budowanie silnych filarów marek „polska kultura” i „Polska”.

Na podstawie m. in. tych badań powstała idea wyeksponowania marki Culture.pl. Postanowiono rozdzielić działania Instytutu Adama Mickiewicza oraz Culture.pl. W praktyce oznacza to, że marka Instytut Adama Mickiewicza będzie funkcjonować w relacjach z naszymi partnerami i interesariuszami (B2B), natomiast Culture.pl będzie marką, z którą zetkną się odbiorcy m. in. naszych koncertów, spektakli, wystaw i publikacji (relacje B2C). 

Nowe identyfikacje wizualne dla IAM i Culture.pl przygotowane zostały przez polską agencję wyłonioną w przetargu nieograniczonym – Brand Nature Access. Działająca od 2001 roku BNA ma bogate międzynarodowe doświadczenie, specjalizuje się w projektowaniu identyfikacji wizerunkowej marek i rebrandingu. Projekty rebrandigowe agencji BNA trzykrotnie znalazły się w wśród 100 najlepszych projektów na świecie w rankingu REBRAND 100 Awards – najbardziej prestiżowego konkursu dla agencji brandingowych z całego świata.

Nowe logo Instytutu odzwierciedla jego cele i wartości - jest to instytucja odpowiedzialnaj za budowanie marki Polska i promocję polskiej kultury za granicą. Szczególny nacisk został położony na wyeksponowanie jakości, wiarygodności i otwartości. Z kolei nowe logo Culture.pl i jego kompleksowy system identyfikacji wizualnej cechuje duża prostota i czytelność. Ostateczny wybór nowego logo Culture.pl poprzedziły badania przeprowadzone przez Instytut Millward Brown SMG/KRC.  Do dyskusji zostały zaproszone osoby aktywnie uczestniczące w wydarzeniach kulturalnych -Uważam, że może on być wizytówką młodej i nowoczesnej strony polskiej kultury – odpowiedział respondent z Turcji; -Kreatywność oraz międzykulturowość jako pierwsze przychodzą mi na myśl, kiedy widzę ten projekt – respondent z Anglii; -Nadaje się do wszystkich wydarzeń kulturalnych– respondent z Ukrainy. 

Culture.pl nowe logo

Projekty identyfikacji wizualnej IAM także zostały poddane międzynarodowym konsultacjom. Nową identyfikację wizualną Instytutu pozytywnie oceniły wpływowe osoby z międzynarodowego świata kultury reprezentujące różne kręgi kulturowe i rynki, na których koncentruje się działalność Instytutu (Europa, Azja, Ameryka).  

- Zarówno Instytut Adama Mickiewicza i jego flagowa marka Culture.pl mają za zadanie opowiadać Polskę za granicą – promować Polskę i polską kulturę - tłumaczy Paweł Potoroczyn, dyrektor IAM - Pragniemy wzmocnić markę Culture.pl, by stała się synonimem kultury polskiej, znakiem rozpoznawalnym zarówno w kraju, jak i na świecie, jednoznacznie kojarzącym się z wysokiej jakości projektami kulturalnymi z Polski – w zakresie muzyki, designu, literatury, sztuki, architektury, teatru, tańca czy kulinariów.

Tagi:

IAM Culture.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?