wp - grudzien 2016

Nowa identyfikacja wizualna Instytutu Adama Mickiewicza i Culture.pl

Nowa identyfikacja wizualna Instytutu Adama Mickiewicza i Culture.pl

Brief.pl / Aktualności

Instytut Adama Mickiewicza (IAM), wraz ze swoją flagową marką Culture.pl, właśnie zakończył proces rebrandingu. Nowe identyfikacje wizualne posłużą do promocji marki Polska i polskiej kultury za granicą.

-

Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej związane jest z rozwojem działalności Instytutu Adama Mickiewicza i projektami adresowanymi do nowych grup odbiorców m.in. w Turcji, Brazylii, USA i Indiach. Stały rozwój i poszerzanie obszarów działalności zrodziły potrzebę integracji działań komunikacyjnych oraz ujednolicenia identyfikacji wizualnej projektów prowadzonych przez Instytut.

W 2012 roku na zlecenie IAM przeprowadzone zostały specjalistyczne badania BAV (BrandAsset Valuator®), które wykazały, że według indywidulanych odbiorców kultury marka Culture.pl ma duży potencjał, jest dynamiczna i nowatorska. Według BAV Culture.pl ma w grupie docelowej wysoki filar „zapotrzebowania” i „szacunku”. Rekomendowane jest mocniejsze zadbanie o „wyróżnialność” i na niej właśnie budowanie silnych filarów marek „polska kultura” i „Polska”.

Na podstawie m. in. tych badań powstała idea wyeksponowania marki Culture.pl. Postanowiono rozdzielić działania Instytutu Adama Mickiewicza oraz Culture.pl. W praktyce oznacza to, że marka Instytut Adama Mickiewicza będzie funkcjonować w relacjach z naszymi partnerami i interesariuszami (B2B), natomiast Culture.pl będzie marką, z którą zetkną się odbiorcy m. in. naszych koncertów, spektakli, wystaw i publikacji (relacje B2C). 

Nowe identyfikacje wizualne dla IAM i Culture.pl przygotowane zostały przez polską agencję wyłonioną w przetargu nieograniczonym – Brand Nature Access. Działająca od 2001 roku BNA ma bogate międzynarodowe doświadczenie, specjalizuje się w projektowaniu identyfikacji wizerunkowej marek i rebrandingu. Projekty rebrandigowe agencji BNA trzykrotnie znalazły się w wśród 100 najlepszych projektów na świecie w rankingu REBRAND 100 Awards – najbardziej prestiżowego konkursu dla agencji brandingowych z całego świata.

Nowe logo Instytutu odzwierciedla jego cele i wartości - jest to instytucja odpowiedzialnaj za budowanie marki Polska i promocję polskiej kultury za granicą. Szczególny nacisk został położony na wyeksponowanie jakości, wiarygodności i otwartości. Z kolei nowe logo Culture.pl i jego kompleksowy system identyfikacji wizualnej cechuje duża prostota i czytelność. Ostateczny wybór nowego logo Culture.pl poprzedziły badania przeprowadzone przez Instytut Millward Brown SMG/KRC.  Do dyskusji zostały zaproszone osoby aktywnie uczestniczące w wydarzeniach kulturalnych -Uważam, że może on być wizytówką młodej i nowoczesnej strony polskiej kultury – odpowiedział respondent z Turcji; -Kreatywność oraz międzykulturowość jako pierwsze przychodzą mi na myśl, kiedy widzę ten projekt – respondent z Anglii; -Nadaje się do wszystkich wydarzeń kulturalnych– respondent z Ukrainy. 

Culture.pl nowe logo

Projekty identyfikacji wizualnej IAM także zostały poddane międzynarodowym konsultacjom. Nową identyfikację wizualną Instytutu pozytywnie oceniły wpływowe osoby z międzynarodowego świata kultury reprezentujące różne kręgi kulturowe i rynki, na których koncentruje się działalność Instytutu (Europa, Azja, Ameryka).  

- Zarówno Instytut Adama Mickiewicza i jego flagowa marka Culture.pl mają za zadanie opowiadać Polskę za granicą – promować Polskę i polską kulturę - tłumaczy Paweł Potoroczyn, dyrektor IAM - Pragniemy wzmocnić markę Culture.pl, by stała się synonimem kultury polskiej, znakiem rozpoznawalnym zarówno w kraju, jak i na świecie, jednoznacznie kojarzącym się z wysokiej jakości projektami kulturalnymi z Polski – w zakresie muzyki, designu, literatury, sztuki, architektury, teatru, tańca czy kulinariów.

Tagi:

IAM Culture.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.