Outsourcing zyskuje na popularności

Outsourcing zyskuje na popularności

Brief.pl / Wiedza

Połowa firm w naszym kraju systematycznie korzysta z usług firm zewnętrznych, a kolejne 7 proc. planuje to zrobić w przyszłości – wynika z tegorocznych badań przeprowadzonych przez Ipsos Loyalty na zlecenie Outsourcing Experts (Grupa OEX). Rynek usług outsourcingowych wart jest – wedłkug szacunków - 3,1 mld zł.

-

Z raportu OEX, podsumowującego czwartą edycję badania, wynika, iż z rozwiązania z zakresu Business Process Outsourcing najczęściej korzystają firmy z branży ubezpieczeń (90 proc. zbadanych przedsiębiorstw), bankowości i finansów (77 proc.) oraz telekomunikacji i mediów (70 proc.). Sektory te dominowały także w dwóch poprzednich edycjach badania (z 2010 r. i 2008 r.). Największe zmiany zaszły w branży handel i dystrybucja - obecnie 75 proc. respondentów z tego segmentu deklaruje systematyczne korzystanie z usług outsourcingowych. Jeszcze w 2010 r. było to tylko 43 proc. badanych podmiotów.

Jednocześnie 16 proc. klientów firm outsourcingowych planuje rozszerzyć zakres usług. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorstw z branży telekomunikacji i mediów (43 proc.) oraz ubezpieczycieli (33 proc.). Natomiast najwięcej nowych firm sięgających po rozwiązania zewnętrzne będzie w sektorze reklamy i wydawnictw (17 proc.).

- Klienci coraz częściej traktują outsourcing nie tylko przez pryzmat redukcji kosztów, ale także budowy przewag konkurencyjnych – mówi Konrad Rochalski, prezes zarządu Outsourcing Experts.

 O wyborze rozwiązania outsourcingowego w dalszym ciągu decydują oszczędności. Jako główna zaleta skorzystania z takiego modelu współpracy wymieniana jest przede wszystkim oszczędność czasu. Redukcja kosztów znalazła się dopiero na miejscu trzecim, za zyskującym na znaczeniu dostępem do nowoczesnych technologii. Nieco inaczej kształtują się oczekiwania branży telekomunikacyjnej – tu najważniejszym powodem wydzielenia procesów na zewnątrz jest profesjonalna obsługa klientów.

 :: ::

W tegoroczny badaniu rynku usług outsourcingowych zrealizowanym przez Ipsos Loyalty na zlecenie Grupy OEXW (zrealizowanym metodą CATI) wzięło udział 237 dużych firm, z czego 119 na stałe korzystających z usług w modelu zewnętrznym.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.