Tytuł, w który sam byś kliknął: poradnik

Tytuł, w który sam byś kliknął: poradnik

Brief.pl / Wiedza

Czy wiesz, że na jednego czytelnika Twojej treści, średnio aż pięciu zapozna się wyłącznie z jego tytułem? Wniosek jest więc oczywisty – w procesie tworzenia treści, będących elementem content marketingu warto zadbać o tytuł - intrygujący, zaczepny, z charakterem, który sprawi, że użytkownik nie będzie mógł przejść koło niego obojętnie.

-

Wszyscy znamy powiedzenie – nie oceniaj książki po okładce – i dobrze wiemy, że sprawdza się tylko w teorii. Podobnie jest z każdego rodzaju treścią od artykułu na infografice skończywszy – decyzje o tym, czy są warte naszej uwagi czy nie, podejmujemy po ich tytule. Biorąc pod uwagę ilość treści, z jaką codziennie konfrontuje się użytkownik, sposób w jaki tytułujesz treści ma kluczowy wpływ na to, czy ktoś je przeczyta, polubi i poleci innym. Tytuł można wszak porównać do pierwszego wrażenia. O tym, czy zadziała, decyduje kilka sekund ekspozycji na monitorze użytkownika. Jak je efektywnie wykorzystać?

 

Daj ludziom powód do przeczytania

Jedną z zasad, którą kierował się Steve Jobs w swoich mistrzowskich wystąpieniach publicznych brzmiała - daj ludziom powód do słuchania. Można ją z powodzeniem przenieść na grunt opracowywania treści w kampaniach content marketingowych. Tworząc notatkę prasową, artykuł czy raport zatytułuj je tak, aby zawierały powód, dla którego grupa odbiorców, do których kierujesz daną treść, uzna je za interesujące i kliknie, żeby przeczytać całość.

Przykład: Mistrzowie content marketingu – sprawdź, czego możesz się od nich nauczyć

 

Nie wprowadzaj w błąd

Rolą tytułu jest przede wszystkim poinformowanie, czego odbiorca może spodziewać się w dalszej części treści. Rozproszona uwaga współczesnego użytkownika spowodowała, że wydawcy treści walczą o jego atencję właśnie tytułem. Niestety, nierzadko doświadczamy sytuacji, kiedy tytuł jest intrygujący, zapowiada ciekawą dla nas treść, więc klikamy, a w efekcie … spotyka nas duże rozczarowanie, bo tekst nie ma z nim nic wspólnego. Takie działanie jest skuteczne, ale jednorazowo. Użytkownicy mając do dyspozycji tak ogromną liczbę platform publikujących treści, będą korzystać z tych, które faktycznie są dla niego źródłem wartościowej treści i traktują go fair.

::

Przeczytaj też:

Zdefiniować content marketing

::

 

Krótko i konkretnie

Tworząc tytuł treści warto mieć na uwadze, że mniej znaczy więcej. Najmocniejsze tytuły to te, które są krótkie i zwierają meritum. Pamiętaj, że użytkownik nie ma czasu na analizowanie tytułu, musi go zrozumieć i dowiedzieć się z niego, czy obietnica, którą za sobą niesie jest faktycznie spójna z tym, czego poszukuje. Poza tym, krótkie tytuły lepiej indeksują się w Google. Staraj się, aby tytuły Twoich treści zamykały się w 70 znakach. Jeśli okaże się, że to za mało do przekazania kluczowego przekazu - doprecyzuj go dodając podtytuł.

Przykład: Jak być skutecznym content managerem?

 

Liczby w tytule to dobry pomysł

Liczby wprowadzają transparentną strukturę w treść, dzięki czemu jest ona przyjazna w odbiorze. Zawarcie ich w tytule to wyraźny sygnał dla użytkownika, że przeczyta klarowanie opracowaną treść. Poza tym, dzięki liczbom nadajesz też odpowiednią rangę Twojej treści.

Przykład: Nawyki ludzi sukcesu

Przykład lepszy: 9 najpopularniejszych nawyków ludzi sukcesu

 

Zadbaj o lekkie pióro

Nie bój się stosować metafor, porównań i silnie emocjonalnie nacechowanych słów w tytule. To one sprawiają, że użytkownik lepiej zrozumie i zapamięta to, co chcesz mu przekazać. Wyrazisty i plastycznie brzmiący tytuł zwiększa ciekawość wobec historii, którą zapowiada.

Przykład: Znane reklamy, których ludzie nie cierpią

 

Niezależnie od tego, czy należysz do osób, które zaczynają tworzenie treści od tytułu, czy raczej jesteś z tych, którzy tytuł opracowują na końcu do gotowej już treści – pamiętaj, że zawsze ma on ten sam cel – zainteresować użytkownika i sprawić by kliknął w twój content. Mając na uwadze ten fakt, możesz kilkoma prostymi metodami opisanymi wyżej zwiększyć szansę, że go osiągniesz.

::

© Nenov Brothers - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.