wp - grudzien 2016

Tytuł, w który sam byś kliknął: poradnik

Tytuł, w który sam byś kliknął: poradnik

Brief.pl / Wiedza

Czy wiesz, że na jednego czytelnika Twojej treści, średnio aż pięciu zapozna się wyłącznie z jego tytułem? Wniosek jest więc oczywisty – w procesie tworzenia treści, będących elementem content marketingu warto zadbać o tytuł - intrygujący, zaczepny, z charakterem, który sprawi, że użytkownik nie będzie mógł przejść koło niego obojętnie.

-

Wszyscy znamy powiedzenie – nie oceniaj książki po okładce – i dobrze wiemy, że sprawdza się tylko w teorii. Podobnie jest z każdego rodzaju treścią od artykułu na infografice skończywszy – decyzje o tym, czy są warte naszej uwagi czy nie, podejmujemy po ich tytule. Biorąc pod uwagę ilość treści, z jaką codziennie konfrontuje się użytkownik, sposób w jaki tytułujesz treści ma kluczowy wpływ na to, czy ktoś je przeczyta, polubi i poleci innym. Tytuł można wszak porównać do pierwszego wrażenia. O tym, czy zadziała, decyduje kilka sekund ekspozycji na monitorze użytkownika. Jak je efektywnie wykorzystać?

 

Daj ludziom powód do przeczytania

Jedną z zasad, którą kierował się Steve Jobs w swoich mistrzowskich wystąpieniach publicznych brzmiała - daj ludziom powód do słuchania. Można ją z powodzeniem przenieść na grunt opracowywania treści w kampaniach content marketingowych. Tworząc notatkę prasową, artykuł czy raport zatytułuj je tak, aby zawierały powód, dla którego grupa odbiorców, do których kierujesz daną treść, uzna je za interesujące i kliknie, żeby przeczytać całość.

Przykład: Mistrzowie content marketingu – sprawdź, czego możesz się od nich nauczyć

 

Nie wprowadzaj w błąd

Rolą tytułu jest przede wszystkim poinformowanie, czego odbiorca może spodziewać się w dalszej części treści. Rozproszona uwaga współczesnego użytkownika spowodowała, że wydawcy treści walczą o jego atencję właśnie tytułem. Niestety, nierzadko doświadczamy sytuacji, kiedy tytuł jest intrygujący, zapowiada ciekawą dla nas treść, więc klikamy, a w efekcie … spotyka nas duże rozczarowanie, bo tekst nie ma z nim nic wspólnego. Takie działanie jest skuteczne, ale jednorazowo. Użytkownicy mając do dyspozycji tak ogromną liczbę platform publikujących treści, będą korzystać z tych, które faktycznie są dla niego źródłem wartościowej treści i traktują go fair.

::

Przeczytaj też:

Zdefiniować content marketing

::

 

Krótko i konkretnie

Tworząc tytuł treści warto mieć na uwadze, że mniej znaczy więcej. Najmocniejsze tytuły to te, które są krótkie i zwierają meritum. Pamiętaj, że użytkownik nie ma czasu na analizowanie tytułu, musi go zrozumieć i dowiedzieć się z niego, czy obietnica, którą za sobą niesie jest faktycznie spójna z tym, czego poszukuje. Poza tym, krótkie tytuły lepiej indeksują się w Google. Staraj się, aby tytuły Twoich treści zamykały się w 70 znakach. Jeśli okaże się, że to za mało do przekazania kluczowego przekazu - doprecyzuj go dodając podtytuł.

Przykład: Jak być skutecznym content managerem?

 

Liczby w tytule to dobry pomysł

Liczby wprowadzają transparentną strukturę w treść, dzięki czemu jest ona przyjazna w odbiorze. Zawarcie ich w tytule to wyraźny sygnał dla użytkownika, że przeczyta klarowanie opracowaną treść. Poza tym, dzięki liczbom nadajesz też odpowiednią rangę Twojej treści.

Przykład: Nawyki ludzi sukcesu

Przykład lepszy: 9 najpopularniejszych nawyków ludzi sukcesu

 

Zadbaj o lekkie pióro

Nie bój się stosować metafor, porównań i silnie emocjonalnie nacechowanych słów w tytule. To one sprawiają, że użytkownik lepiej zrozumie i zapamięta to, co chcesz mu przekazać. Wyrazisty i plastycznie brzmiący tytuł zwiększa ciekawość wobec historii, którą zapowiada.

Przykład: Znane reklamy, których ludzie nie cierpią

 

Niezależnie od tego, czy należysz do osób, które zaczynają tworzenie treści od tytułu, czy raczej jesteś z tych, którzy tytuł opracowują na końcu do gotowej już treści – pamiętaj, że zawsze ma on ten sam cel – zainteresować użytkownika i sprawić by kliknął w twój content. Mając na uwadze ten fakt, możesz kilkoma prostymi metodami opisanymi wyżej zwiększyć szansę, że go osiągniesz.

::

© Nenov Brothers - Zobacz portfolio

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.