Internet rzeczy przynosi zyski

Internet rzeczy przynosi zyski

Brief.pl / Inspiracje

Internet rzeczy to przyszłość. Porozumiewające się ze sobą domowe sprzęty i gadżety zaczynają przynosić pokaźne zyski.

-

Po angielsku ten trend nazywany jest Internet of Things. Po polsku niesie ze sobą dokładnie to samo znaczenie. Gadżety, sprzęty domowe i jakiekolwiek inne, samochody, meble, czujniki i cokolwiek przyjdzie nam jeszcze do głowy mogą się ze sobą porozumiewać. Ale nie rozmawiać o pogodzie, tylko wymieniać danymi odnośnie swojego stanu, warunków, w jakich pracują i – przede wszystkim – potrzeb swoich użytkowników. 

Internet rzeczy jest pomocą dla nas, czyli jego użytkowników. Zlew sam wyśle powiadomienie do hydraulika, że się zapchał. Żarówka poinformuje sklep, żeby wysłał nowy model, bo niedługo się przepali. Czujniki temperatury w domu dostosują ją do naszych potrzeb analizując także stan zdrowia domowników i ich zwyczaje. Gadżety wymienią się tymi wszystkimi informacjami niczym ludzie na ulicy, którzy obgadują innych. Okazuje się, że na takim inteligentnym obgadywaniu można coraz więcej zarobić.

::
Przeczytaj też:

Przyszłość internetu

::

Według ostatnich danych dostarczonych przez firmę Intel segment internetu rzeczy przyniósł w ostatnim kwartale, drugim 2014 roku, 539 mln dolarów zysku. To o 12 proc. więcej niż kwartał wcześniej i 24 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2013 roku. Te ponad pół miliarda dolarów zarobione dzięki IoT to prawie 1/6 zysku z całej działalności. Na internecie rzeczy można zarobić coraz więcej, bo wykorzystanie tego trendu okazuje się bardziej opłacalne i ciekawe dla użytkowników niż dotychczasowe urządzenia stacjonarne. 

Klienci od pewnego czasu odchodzą od tradycyjnych PCtów na rzecz urządzeń mobilnych. Internet rzeczy to kolejna fala migracji w stronę komunikujących się gadżetów. Docelowo według tego trendu urządzenia zyskają możliwość porozumiewania się na szeroką skalę, co z kolei ma stać się faktem, gdy powstanie sprawny protokół do połączenia ich w jedną całość. Potrzeba wspólnego języka na wzór HTML5 służącego do projektowania internetowych serwisów. Firma, która zaproponuje jego odpowiednik adaptowalny w świecie Internet of Things będzie w stanie ustalić zasady gry na tym szybko rosnącym w siłę rynku. 

::

 

© macrovector - Zobacz portfolio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.