Dochody z transakcji mobilnych- raport

Dochody z transakcji mobilnych- raport

Brief.pl / Wiedza

Zgodnie z najnowszym badaniem „zanox Mobile Performance Barometer 2014”, dochody z handlu mobilnego w Polsce wzrosły aż o 94 proc. Zajmujemy w tym obszarze 3. miejsce w Europie, wyprzedzając między innymi Niemcy, Francję, Hiszpanię i Włochy. Liczba transakcji mobilnych w samej Europie, w ciągu ostatniego roku wzrosła o 64 proc.

-

Najnowsze badanie zanox potwierdza tezę, że rewolucja mobilna nabiera coraz większego tempa. W ciągu zaledwie jednego roku średnia wartość dochodów z transakcji mobilnych przeprowadzonych na terenie Europy wzrosła aż o 95 proc. Największy wpływ na tę zmianę miał sektor turystyczny, który jest obecnie najważniejszą gałęzią handlu mobilnego ze średniorocznym wzrostem dochodów na poziomie 185 proc. – Co ciekawe, najlepiej pod tym względem radzi sobie Polska, w której dochody z tego typu transakcji wzrosły aż o 1000 proc. Wpływ na to miało przede wszystkim upowszechnienie takich urządzeń, jak smartfony czy tablety. Nie bez znaczenia jest też wzrost zainteresowana firm nowymi formami reklamowymi takimi, jak np. reklama efektywnościowa, która przyczynia się do zwiększenia sprzedaży w tym kanale – mówi Tomasz Karolak, country manager w zanox Polska. Badanie zwraca również uwagę na inne sektory, które po turystyce, najlepiej radzą sobie w handlu mobilnym. Są to finanse, ze wzrostem na poziomie 185 proc., branża telekomunikacyjna –114 proc. oraz handel detaliczny – 81 proc.

 

Duży potencjał rozwojowy

Polska jako jeden z najlepiej rozwijających się krajów byłego bloku wschodniego, adaptuje nowe trendy z pewnym opóźnieniem. Jednak to ona jest obecnie jednym z najważniejszych rynków dla sektora mobilnego, szczególnie m-commerce, czego dowodzą wyniki badania „zanox Mobile Performance Barometer”. Nasz kraj jest też atrakcyjnym miejscem do inwestowania dla firm i koncernów z Europy Zachodniej. – Polska to przede wszystkim idealnie miejsce do tworzenia centrów zarządzania i ekspansji na inne kraje Europy Centralnej i Wschodniej. W naszym przypadku, ulokowanie biura w Warszawie pozwoliło na sprawne koordynowanie działań w tym regionie. Dzięki temu, w ciągu ostatnich kilku lat znacznie zwiększyliśmy zatrudnienie w polskim oddziale. Niedawno otworzyliśmy również nowe, większe biuro – mówi Tomasz Karolak z zanox.

 W ciągu ostatnich kilku lat technologie mobilne zmieniły sposób, w jaki konsumenci kupują w sieci. Efektem tego jest dynamiczny rozwój reklamy internetowej tworzonej na potrzeby smartfonów i tabletów oraz firm z sektora e-commerce. Obecnie to Polska jest jednym z najważniejszych ośrodków, w którym trend ten rozwija się najszybciej.

 

::

© WarakornZobacz portfolio

Tagi:

zanox mobile

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.