Dochody z transakcji mobilnych- raport

Dochody z transakcji mobilnych- raport

Brief.pl / Wiedza

Zgodnie z najnowszym badaniem „zanox Mobile Performance Barometer 2014”, dochody z handlu mobilnego w Polsce wzrosły aż o 94 proc. Zajmujemy w tym obszarze 3. miejsce w Europie, wyprzedzając między innymi Niemcy, Francję, Hiszpanię i Włochy. Liczba transakcji mobilnych w samej Europie, w ciągu ostatniego roku wzrosła o 64 proc.

-

Najnowsze badanie zanox potwierdza tezę, że rewolucja mobilna nabiera coraz większego tempa. W ciągu zaledwie jednego roku średnia wartość dochodów z transakcji mobilnych przeprowadzonych na terenie Europy wzrosła aż o 95 proc. Największy wpływ na tę zmianę miał sektor turystyczny, który jest obecnie najważniejszą gałęzią handlu mobilnego ze średniorocznym wzrostem dochodów na poziomie 185 proc. – Co ciekawe, najlepiej pod tym względem radzi sobie Polska, w której dochody z tego typu transakcji wzrosły aż o 1000 proc. Wpływ na to miało przede wszystkim upowszechnienie takich urządzeń, jak smartfony czy tablety. Nie bez znaczenia jest też wzrost zainteresowana firm nowymi formami reklamowymi takimi, jak np. reklama efektywnościowa, która przyczynia się do zwiększenia sprzedaży w tym kanale – mówi Tomasz Karolak, country manager w zanox Polska. Badanie zwraca również uwagę na inne sektory, które po turystyce, najlepiej radzą sobie w handlu mobilnym. Są to finanse, ze wzrostem na poziomie 185 proc., branża telekomunikacyjna –114 proc. oraz handel detaliczny – 81 proc.

 

Duży potencjał rozwojowy

Polska jako jeden z najlepiej rozwijających się krajów byłego bloku wschodniego, adaptuje nowe trendy z pewnym opóźnieniem. Jednak to ona jest obecnie jednym z najważniejszych rynków dla sektora mobilnego, szczególnie m-commerce, czego dowodzą wyniki badania „zanox Mobile Performance Barometer”. Nasz kraj jest też atrakcyjnym miejscem do inwestowania dla firm i koncernów z Europy Zachodniej. – Polska to przede wszystkim idealnie miejsce do tworzenia centrów zarządzania i ekspansji na inne kraje Europy Centralnej i Wschodniej. W naszym przypadku, ulokowanie biura w Warszawie pozwoliło na sprawne koordynowanie działań w tym regionie. Dzięki temu, w ciągu ostatnich kilku lat znacznie zwiększyliśmy zatrudnienie w polskim oddziale. Niedawno otworzyliśmy również nowe, większe biuro – mówi Tomasz Karolak z zanox.

 W ciągu ostatnich kilku lat technologie mobilne zmieniły sposób, w jaki konsumenci kupują w sieci. Efektem tego jest dynamiczny rozwój reklamy internetowej tworzonej na potrzeby smartfonów i tabletów oraz firm z sektora e-commerce. Obecnie to Polska jest jednym z najważniejszych ośrodków, w którym trend ten rozwija się najszybciej.

 

::

© WarakornZobacz portfolio

Tagi:

zanox mobile

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.