Niekomercyjna działalność polskich elektrowni

Niekomercyjna działalność polskich elektrowni

Brief.pl / Aktualności

Polskie elektrownie prowadzą działalność nie tylko w zakresie dystrybucji i sprzedaży energii elektrycznej, ale też podejmują się różnorodnych projektów niekomercyjnych. Dzięki nim budują swój pozytywny wizerunek w świadomości klientów i edukują ich w tematyce związanej z energetyką.

-

Społeczne akcje polskich elektrowni

Sprzedawcy energii elektrycznej w Polsce, oprócz podstawowej działalności, podejmują się szeregu działań wizerunkowych i akcji społecznych. Tematyka realizowanych projektów dotyczy przede wszystkim szeroko rozumianej ekologii i odnawialnych źródeł energii. Elektrownie uświadamiają klientom, w jaki sposób można oszczędzać prąd na co dzień, zarówno w firmach, jak i w gospodarstwach domowych. Przykładem takiego działania jest program „Świadoma Energia” realizowany przez RWE Polska. Promuje on efektywne i racjonalne korzystanie z energii elektrycznej. Z kolei firma Energa w 2012 roku realizowała oryginalną kampanię wizerunkową pod hasłem „Energa. Po prostu włącz”. W spotach reklamowych przekonywała przedstawiając konkretne przykłady, że oszczędzanie prądu jest bardzo proste i każdy z nas może się do tego przyczynić. Tauron natomiast sponsoruje Polską Ligę Koszykówki, a logo firmy umieszczane jest m.in. na strojach zawodników podczas oficjalnych zawodów. I choć z kampanii społecznych i wizerunkowych nie dowiemy się, ile aktualnie wynoszą ceny energii elektrycznej, jakie oferuje PGE Polska Grupa Energetyczna, Tauron, Energa czy RWE Polska, to możemy dzięki nim poszerzać wiedzę dotyczącą oszczędzania prądu i wykorzystywania odnawialnych źródeł energii.

„Świeć przykładem, zarażaj energią”

Oryginalnym przykładem akcji społecznej, realizowanej przez jedną z polskich elektrowni, jest akcja „Świeć przykładem, zarażaj energią”. Ma ona na celu propagowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu wśród dzieci. Często kwestią drugorzędną w edukacji najmłodszych jest troska o ich kondycję fizyczną. Zamiast jednak zapisywać pociechę na kolejne kursy językowe, warto zadbać o przekazanie jej zamiłowania do ruchu i sportu. W projekcie udział mogą wziąć uczniowie wszystkich szkół podstawowych w Polsce. Inicjatorem i organizatorem akcji jest Kierunkowy22 Sp. z o.o., a partnerem tytularnym została Polska Grupa Energetyczna. Program ma zapoznać dzieci z wybranymi dyscyplinami sportu. Nie jest natomiast nakierowany na poszukiwanie wybitnych talentów sportowych wśród najmłodszych uczniów. Obejmuje on także edukację w zakresie oszczędnego wykorzystywania energii elektrycznej na co dzień. W wybranych miastach uczniowie będą mogli wziąć udział w spotkaniach i pokazach, w ramach których dowiedzą się m.in. wielu ciekawostek dotyczących związków pomiędzy energią mięśni człowieka a prądem.

Tagi:

energia

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.